Pont nem erről írtam, olvasd újra. Elsődlegesen az a kérdésem volt több részletben, hogy az egyetem pótolható-e, tárgyilagosan a tudás elérhető-e egyáltalán adatként, és munka mellett lehet-e lépésekben felszedni a tudást, vagy mindenképp kell az az izoláció a termeléstől, amit egy 3-6 éves egyetem jelent (hagyjuk a gyakorlatot, itt a napi 6-8 óra munka vs egyetemi tanulmányok mellett végzett munka mennyisége a kérdés). Ez struktúrális kérdés, nem az a kérdésem, hogy egyetemen egy konkrét dologra képezzenek-e, mert arra a válasz NEM. De nagy kérdés, hogy az évekig mindenfélét bemutatunk, aminek nagyon nagy részét kidobod az ablakon, és csak egész kicsit befolyásolja a világnézeted, az jó megoldás-e. És az is nagy kérdés, hogy ha egyetemi tanulmányok helyett / nélkül nekivág valaki programozni, lépésekben fel tudja-e szedni a tudást úgy, hogy nem vonul el fél-1 évre egy adott területet tanulni. Lentebb írják, és másik témákban is rendszeresen feljön, hogy még a diplomás programozó is néha évek, mire önálló tud lenni, emellett ért olyan dolgokhoz, amiket sose fog érinteni. Ehelyett megoldás lehet-e egy cégnél a folyamatos képzés, akár napi óraszámban, számolva azzal, hogy akkor viszont olyanra nem térünk ki, ami tényleg felesleges az adott témakörben.