Lehet véletlen.
Túl sok az ilyen "véletlen" a régi Tungsram izzók körül. Egyszer, még úgy 2001 körül vettem az egyik közeli Tungsram márkaboltban egy kompakt fénycsövet, 10 év garanciával. A mai napig működik (valamivel csökkent fényerővel). Régen a szobában használtam, aztán átkerült a WC-be, kb. 5 éve. Azóta is jól bírja, a kapcsolgatást is. Nem kell Kádárig visszamenni a hosszú élettartamú világítótestekért. Voltak azok akkor is, amikor még egészségesebb kapitalizmus volt errefelé. Persze, az idő mindent megszépít. Kár, hogy 2000 óra nem sok idő, így a pár hónap alatt kiégő izzót nem tudom szépnek™ látni.
Csodák nincsenek és van választék.
Milyen kár, hogy a nagy választékod még mindig kimerül abban, hogy a világ másik végén kapható, helyi hálózattal nem kompatíbilis, 110V-os izzókat linkelgetsz. Ezt választéknak nevezni nem kis csúsztatás, amellett, hogy szélsőségesen idealista, fősodratú hozzáállás. Majd ha bemegyek az itteni Fénymániába és nem hajtanak el azzal, hogy az újmodern CSOK-párocskák IKEA designer-lakásaiba való ezerféle csilicsillár mellett sajnos csak made in china és/vagy 2000 órás halogénjük van, akkor állíthatsz ilyet. Addig viszont nettó pofátlanság. Ez kb. olyan, mintha itthon csak olcsó, rohadt banánt lehetne kapni, de ha valakinek mégis kéne friss, akkor rendelhet Brazíliából, tehát van™ választék™.
Beírom a Google-ba, hogy hosszú élettartamú halogén E27, erre a pofámba nyom több Somogyi Electric-es linket, melynek egyikére rákattintva látom ám, hogy annak marketing bullshit része szerint rendkívül hosszú élettartam jellemzi őket, majd alul a specifikációkközt az élettartam 2000 óra. Ez az a cég, ami elméletileg magyar termékeket gyárt, gyakorlatilag meg Kínából hozzák ide az ott összesilánykodott szarjaikat. Korábban két kapcsolós hosszabbítót is vettem tőlük, mindkettőben a garanciaidő után néhány héttel szépen kiégtek a kapcsolók visszajelzőlámpái, amellett, hogy rendkívül melegedtek. Hát kéremszépen, van választék.
Az pedig, hogy egy izzó 10000 órát működik nem csoda, tekintve, hogy az is egyszer kiég. Ez csak egy szimpla üzemidő, aminek sztenderdnek kéne lennie, ha egy kicsit is komolyan gondolnánk a fenntartható fejlődést. Ám a fenntartható fejlődés sajnos csak a profitéhes nagyvállalatok marketing-anyagaiban létezik, elméletben. A gyakorlatban van helyette parasztkvakítás, érzelmi manipuláció (reklámok), színtelen LED-világítás és tervezett elavulás.