( vilmos.nagy | 2018. 01. 31., sze – 22:06 )

Arról, hogy általában mit kellene tanítani egy szoftverfejlesztő képzésen, csak egy link: https://blog.regehr.org/archives/1569

Talán hosszútávon is erre van igény, mind hallgatói, mind munkáltatói oldalról. Nem minden informatikus fogja feltalálni a következő magic megoldást (AI, Big Data, etc.), ellenben tömegektől lesz elvárt, hogy ezeket megértse, s a letisztított eszközöket használni tudja. Úgy érzem, ezt ma, itthon, egyetemi körökben nem fogadják el.

A BProf-ról meg, a BME-s megnyilvánulások alapján, nekem az jön le: az egyetem lenézni, megveti majd azokat, akik ide mennek. Közben a képzés kb. egy lecsupaszított mérnökinfó, pont a felesleges részt vastagon, míg az érdemleges részt karcsúbban bennehagyva. Így aki ide megy, csak duplán fog szopni: amellett, hogy még kevesebb érdekes dolgot tanítanak neki (s arányaiban nézve még több a sallang), még oktatói oldalról is ők lesznek a B-oldal.

Egyébként kíváncsi lennék rá, miért nem tartották meg a BEng elnevezést.