( pehsa | 2018. 01. 06., szo – 13:04 )

Azzal nincs is probléma, hogy a tanuló úgy van vele, hogy ő olyan tudást akar megszerezni, amivel már 3-400 ezret tud keresni. Azzal sincs gond, hogy a régi vágású tanárok hogy látják a dolgokat.

A probléma, hogy mind a kettőre szükség lenne a diáknak!

Ezt azért mondom, mert saját tapasztalatok, hogy a frissen végzett egyetemi hallgatók gyakran ütköznek problémába mikor már tényleges munkát kellene végezniük és lényegében a munkahelyen tanulják meg az adott nyelvet. Viszont ők jó minőségű kódot adnak ki a kezeik közül, mert az elméleti részeket megtanulták.

Az önszorgalomból tanultaknál meg azt látom, hogy végigvisz néhány online kurzust, elhelyezkedik, egyből tud dolgozni, nem kell az adott nyelvet tanulnia, viszont gány szinten van a kód amit kiad. Nem tanulja meg az alapokat, mindent túlbonyolítanak. Ha tehetik akkor már előre elkészített sablonokkal dolgoznak, amikben rengeteg felesleges dolog van. Alap HTML oldal helyett CMS rendszereket húznak fel, mert azt tanulta meg. BootStrap, W3.CSS, millió JS library meghívva, amikből talán egy-egy dolgot használ és utána csodálkozás, hogy miért lassú az oldal betöltése.

Tehát véleményem szerint mind a két felfogásra szükség van csak azt kellene belőni, hogy melyik milyen arányban és milyen módon.