Tudomásul kellene már venni, hogy akik informatikát oktatnak, azoknak folyamatosan tanulni kell a szakmát. Ezzel szembesíteni kell azokat akik ezt fogják majd oktatni, azokat akik oktatják, és azokat akik mást oktatnak, és a döntéshozókat. A matek, a fizika, bármi más tantárgynak van egy nagy halmaza, amit meg kell ismernie a tanárnak. Ennek a halmaznak a nagyon kis százaléka változik számukra.
Az informatika tanár esetén ez nem így van. Egy állandóan változó és növekedő halmazban próbálnak talpon maradni. Egy informatika szakos középiskolában nem is informatikát oktatunk, hanem több tantárgyat:
Informatika (ez is van)
IT alapismeretek
Hálózatok
Programozás
Adatbázis és szoftverfejlesztés
Időnként (tiltakozásom ellenére) meg ilyen tantárgyakat is nekünk kell oktatni: Munkaszervezés, Pénzügy stb". Miközben pedig tanítom, hogy nem csak buborék rendezés van a világon, az OSPF-nak milyen gyors a konvergenciája, közben tudnom kell, hogy most a MS hova dugta a tabulátorbeállítások az új Officban. És még sorolhatnám.
Van ezzel bajom? Alapvetően nincs, megoldom. De azért fárasztó, esti munka, tanulás, dolgozat, készülés órára, új dolgok tanulása, olvasása. Sok kollégám pedig nehezen tartja a fejlődéssel az iramot, és kapják a nyakukba, hogy ősrégi tudásuk, stb.
Szerintem ezen is változtatni kellene. A döntéshozók hozzák már az "informatikát" tanítókat olyan helyzetbe, hogy legyen idejük tanulni az újat.