( Czo | 2017. 12. 29., p – 12:04 )

A geekbench charts alapjan, kb 1200-1300 single core es 2000-2150 kozotti multi core az elvart. Ha Metal tesztet is futtatsz, akkor az 550-560 kornyeken kell celbaerjen. Ez utobbi mar csak az eszkoz adatlapjan latszodik.

En egyebkent fejlesztokent azt latom a lassulasnal, hogy a problemat a 3rd party appok fejlesztoi adjak. A jo oreg iPhone 3G, ami iszonyatosan hasznalhatatlan volt iOS4 mellett, ha nem telepitettel semmit, csak a settings, sms, photos, zene appokat nyomkodtad, akkor tokeletesen mukodott. Ahogy Safarizni kezdtel, lassu lett. A 3rd party appoknal meg kb 0.5 masodpercenkent dobott az OS memory warningot (ilyen uzenetet kuld az iOS a futo appoknak, ha nincs szabad ram, a fejlesztonek erre ugy kell reagalnia, hogy RAM-ot szabadit fel) majd 0.1 - 0.2 sec varakozas utan (ennyi volt a varakozasi ido RAM felszabaditasra) kikillelt valamilyen gyari, hatterben futo folyamatot (tudom, nincs iOS4 alatt iPhone 3G eseten multitask, viszont a gyari appok, azaz az zenelejatszo, a mail kliens es az sms kliens azok futhattak a hatterben). Mivel szerencsetlen telefon 128 RAM-jabol az OS elfoglalt iOS2 eseten 20-30 megat, addig iOS4 eseten mar 80-100 megat (tehat kb 20-30 megabyte RAM jutott az appoknak), a fejlesztok pedig mar iPhone 3Gs-t (ahol kb 220 mega szabad ram volt) vagy iPhone 4-et hasznaltak (450 megabyte szabad).

iOS 10 alatt en pl egymas mellett hasznalva az iPhone 5-ot es az iPhone 5s-t, sokszor ereztem ugy, hogy az 5 gyorsabb, mint az 5s, ha nem szamitasi feladatokrol, hanem egyeb masrol volt szo. Pl. safarirol twiterre visszavaltva az 5s kb mindig ujra kellett, hogy inditsa a twittert, mert nem volt ram, mig az 5 siman elo tudta szedni a hatterbol. Mivel az 5 es az 5s valamint a 6 is 1-1 GB memoriaval rendelkezik, ezert 32bit - 64bit architektura miatt, az appok es a rendszer kevesebb szabad memoriat tartalmaz 5s es 6 eseten, raadasul ha iOS 10 alatt az ember elinditott valamilyen 32 bites appot is, akkor be kellett tolteni a 32 bites libeket is, ami tovabb csokkentette az optimalis RAM hasznalatot. Raadasul iPhone 6 eseten ebbol az 1 GB-bol meg a videomemoria is tobbet foglal, mint 5 es 5s eseten, mert megnovekedett a kijelzo merete. Ezert volt a 6+ sokkal "lassabb" mint a 6, mert meg annyi appot sem tudott egyszerre a memoriaban tartani, ezert surubben kellett nullarol elinditani az appokat.

Viszont a 6s es az azutani eszkozok pedig mar 2 vagy 3 gigabyte memoriaval rendelkeznek, ezert itt megint elojon az a csapda ami anno megvolt 3G es 4 kozott, megpedig a jelentos RAM meret elteres. Az a fejleszto, aki 6+/7+/X -en fejleszt, az egyszeruen belefut abba, hogy a 3G RAM szinte vegtelen ezert nem is nagyon foglalkozik azzal, hogy optimizaljon. A 2G es 1G memoriat tartalmazo eszkozokon pedig adott esetben jon a fentebb is leirt memory warningos varakozos/killelos moka, majd ha ez sem segit, akkor elcrashel az app a szabad memoria hianya miatt.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű