( enpassant | 2017. 11. 27., h – 12:50 )

Rövid távon és kevés felhasználó esetén (általában) ez igaz is.

Hosszú távon és sok felhasználó esetén már nem biztos, hogy olcsóbb.

Az ilyen megoldások ráadásul többlet munkákat vesznek le a dolgozók hátáról, így kevesebb dolgozó is több mindent és/vagy kevesebb idő alatt meg tud vele csinálni. További előnyök, hogy kevesebb hibalehetőséget hagy, kevesebb tudás szükséges a használatához; bizonyos munkák elvégzése kiadható az ügyfeleknek, akik még örülnek is, hogy saját maguk intézhetik az ügyeiket, ...
Pl. én is örültem, hogy a családi pótlék kérelem változását itthonról, interneten keresztül tudtam intézni. Kevesebb időmbe került, mintha be kellett volna menni, várakozni; az ügyintézőnek is kevesebb idejébe került, akkor csinálhatta az ügyem feldolgozását, amikor akarta (akár még otthonról is csinálhatta volna).
Az üzemeltetés is egyszerűbb, nem kell a kliens gépekkel, programokkal bajlódni.
Szóval win-win szituáció.