( BehringerZoltan | 2017. 08. 19., szo – 08:09 )

Sorry skacok! Meglehetősen tömören és precízen fogalmaz és ez odafigyelést igényel a hallgatóság részéről [is].

A metafizikai tradíció szempontjából értékeli és értelmezi a történelmet. Bemutatja az értelmezési síkokat. A közönségesen történelemként ismert sík, a történeti történetiség, felé helyezi a mitológiai történelmet. Mely nem mesét vagy pszichologikumot jelent, és nem csak magasabb rendűbb, de igazabb, valóságosabb is, mint a történeti történetiség. pl Róma alapítása.
Létezik történelem alattiság. Közönségesen ezt a történelem előtti időkre értik: barlangi ember és tsai. (Nem közönségesen értve a történelem előttiség javarészt a mitológiai történelmet jelenti (- nem fejti ki bővebben)). Jelen korban a történelem alattiság egyre inkább betör az emberi létbe. Az emberiség abba az irányba halad, h elhagyja a történelmet. (A metafizikai tradíció szerint a kezdeti rend a történelmünk során folyamatosan erodálódik, az ember egyre alacsonyabb szellemi nívóra kerül, jelenkor már a teljes elsötétülés kora. kieg.BZ)

'56
Bemutatja a különböző forradalom típusokat. Összesen hat forradalom és ellenforradalom típust különböztet meg. A forradalmak legtöbbször baloldali, romboló forradalmak pl 1848, 1918. A forradalmiság jellegzetesen baloldali attitűd. AZ ezzel szembeni ellenforradalom pozitív megítélésű. '56 kezdetben kevert típusú volt, ami végül jobboldali forradalom felé tolódott el. Ugyan nem volt konkrét forradalom, ami ellen szólt volna, de a forradalmi lelkületű kommunizmus ellen volt, így tekinthetjük ellenforradalomnak. De le kell szögezni, h az ellenforradalom tradicionális szempontból pozitív megítélésű.