A 2014-es választásokat megelőző évtől kezdve folyamatosan hihetetlen összegek mennek plakátokra, hirdetésekre - ez 20%-ra volt elég. Nem lett volna ezeknek a pénzeknek valahol máshol jobb helye? Lehetett volna költeni pl. stadionra, kisvasútra ...
Tényleg nem látod? Ezek a plakátok, hirdetések, konzultációk, rezsicsökkentéses infók a közüzemi számlákon (és még ami kimaradt) egy fő célt szolgálnak: a szavazóbázis állandó "készenlétben" tartását. Nem hagyják, hogy a (fideszes) szavazók eltunyuljanak, nehogy véletlenül 2018-ban otthon maradjanak.
És ez a jelek szerint igen sikeres, hiszen a választók kb. 20%-a küldte be/vissza a kérdőívet, ami (a hírek szerint) több, mint eddig bármikor. Ez a 20% bizony 2018-ban is tuti el fog menni. Kevésnek tűnik, de ha elkezded számolgatni, hogy 2014-ben 61,24%-os volt a részvétel, akkor ez a választásra jogosultak 20%-a akár a leadott szavazatok bő 30%-át is adhatják! És akkor még nem is méláztunk el azon, hogy ebben a 20%-ban benne van-e mindenki, aki a korábbi kérdőíveket visszaküldte.
Az ellenzék hisztijeivel, töketlenkedésével (ld. Botka-Gyurcsány üzengetések vagy akár ez a szabadsavazas.hu, még mindig ugyanaz a 3 szavazás van "kiírva", mint néhány napja) együtt ez kb. tuti befutó lesz 2018-ban.