Nem fogalmaztam pontosan. Szóval eszközt adni költséghatékony megoldás, mert olcsóbban jut reklámhoz (is), mintha súlyos pénzekért kampányokba kezdene. Mert azt azért ne felejtsd el, hogy a gyártónak nem annyiba kerül egy vasat előállítani, mintha neked kellene azt megvenni. Itt van egy csavar a dologban, hogy azt mondják X millió USD értékű vasat adományozott. Igen,az eszköz valóban X millió USD. Csak épp az az eszköz listaára, amennyiért TE megveheted és nem az előállítási költsége, amennyibe a gyártónak kerül. Viszont rettenetesen jól hangzik mint marketingduma. Egy reklámkampány méretétől függően pedig az adományozott eszköz listaárának többszöröse is lehet.
Na, így azt hiszem jó is lesz.
Ez egyébként egyáltalán nem tossz dolog. Ez az igazi "üzlet", amikor mindkét fél kölcsönösen jól jár. A fejlesztők tudnak dolgozni, a cég meg számára elenyésző összegű befektetéssel nagyobb támogatottságot kap az adott projekttől, ez jótékonyan hat az eladásaira és mellékesként reklámot is kap. Az "ingyen reklám" kifejezést úgy értettem, hogy - ha úgy tetszik - mellékhatásként reklámot is kap. Szóval ez tök jó dolog, hogy az említett cégnél ezt már felismerték és következetesen használják is mint marketingfogást.