( _Franko_ | 2017. 04. 02., v – 15:39 )

"Kb. általános iskoláig. Utána jönnek a különtanárok, mert az átlag-szülőnek a magabiztos tudása kb. addig tart."

Ó, tehát a szakmódszertan meg szaktanár és mindenféle dolgokon túl kell különtanár? Miért is? Nem érzel egy kis diszkrepanciát?

"Másrészt az is teljesen más dolog, hogy a nulláról építed fel a gyereknek vagy pedig egy-két nemértem-részt kell megmagyarázni, esetleg egy "kidolgozott" példa alapján még 10 másikat megcsinálni, egy verset kikérdezni, stb. Remélem, látod a különbséget a kettő között."

Ó, nahát. Tehát a munkát mindig a könnyebbik végén fogjuk meg?

"Az, hogy én matek-fizika szakos tanárként nem tartom képesnek magam arra, hogy pl. történelmet tanítsak, az nem azt jelenti, hogy nem látom és nem ismerem a történelmi hátteret."

És tanítasz is történelmi hátteret?

"Csak azért, mert nem értek veled egyet. Értelek."

Nem, nem azért vagy begyöpösödött, mert nem értek egyet veled. Azért vagy begyöpösödött, amit és ahogy gondolsz. Például elegánsan nem reagáltál arra, hogy a finnek hogy dobták ki a tantárgyakat és a szaktanári rendszert, amire az egész eddigi érvrendszeredet és szakmai pályafutásodat felépítetted.

"Egy mondatban összefoglalva: gyakorlatilag most olyan valaki osztja az észt, aki elmenekült az oktatásból, és ráadásul "az utolsó évet nagyjából leszarta" - ugyebár szerinted is az elhivatottság nagyon fontos."

Kiemelnék egy mondatot, ha már előhoztad: "Aztán elküldtek pár érdekes workshop-ra és konferenciára, ahol mindenféle haladó szellemű oktatási elméletet ültettek gyakorlatba, ott sikerült elég jó kedvet kapni a dologhoz, aztán amikor elkezdtem a gyakorlatban is művelni ezt, akkor jöttek a főnöknél szőnyeg szélén álldogálások, hogy engem nem azért küldtek el ilyen helyekre, hogy megvalósítsam, hanem azért, mert... izé... iskolánként el kellett küldeni valamennyi tanárt."

Ezért hagytam abba és ezért szartam le az utolsó évet, mert rájöttem, hogy széllel szemben nem lehet hugyozni, csak szarni.

"A "küzdés" és az "együttműködés" amennyire tudom (bár nem tanítok nyelvtant, de majd felvilágosítasz, mert te ugyebár mindent tudtál volna tanítani, mert ugyebár te jó tanár voltál) nem rokon értelmű (vagy hasonló jelentésű) szavak. Sőt, mintha valami "ellentétes jelentés"-szagot is éreznék."

Kell küzdeni azért, hogy lehessen együttműködni... a küzdést olyan értelemben írtam, hogy jelentős pluszmunkát kellett beletennem a folyamatba, aminek láttam volna hasznát és értelmét, ha az egész közeg nem arra van szocializálva, hogy visszahúzza a langyos posványba azokat, akik tennének valamit és akik körülnéztek, hogy máshol mit és hogyan csinálnak.

"Neked is iskolán kívül sikerült megtanulni, hogy milyen járulékok és milyen adó/járulékkedvezmények vannak."

Miért, középiskolában tanították valahol és valaha, hogy ha az ember kikerül az iskolapadból, akkor hogy kell adóznia és vállalkoznia? A legjobb példát hoztad fel, igen, ezt az iskolán kívül kell megtanulni és utána követni... aztán kinek hogy sikerül és mennyire néz utána.