( hajbazer | 2017. 03. 10., p – 21:36 )

Válasz -> DigitalMech | 2017. március 9., csütörtök - 15:29

Demagóg kapitalistának csak és kizárólag azt tartom, aki mindennek az értékét pénzben méri és nem látja meg a hátulütőket, amiket esetleg nem lehet, vagy nagyon nehéz pénzben kifejezni. Számos példát hoztam fel erre. Ilyenek a Kínában szélnek eresztett szennyezőanyagok, a rabszolgaként kezelt munkások, az ideszállítással elpöfékelt üzemanyag környezetszennyezése stb. Talán egyedül persicsb az, akit a hozzászólásai alapján demagóg kapitalistának gondolok, mert minden megnyilvánulásával azt fejezte ki, hogy a pénzben kifejezett érték számára mindenek felett értendő, más aspektusokkal pedig nem hajlandó foglalkozni, azt majd megoldja más (vagy nem). Másnak meg nem hiszem, hogy oka lenne magára venni.

Bizonyára van egy olyan irányzat a PC iparban, hogy folyamatos marketingezéssel - néhol pedig az "upgrade-elj Windows XP-ről" hisztériakeltéssel - próbálnak többletfogyasztást generálni. Nem véletlenül jelennek meg mindig minden oldalon a legcsilibb hardverek, tesztek, amikből általában mindig "véletlenül" több jó sül ki, mint rossz. Ám ezt nem gondolom összeesküvésnek, ez csak szimpla üzlet. Mindenki jól jár, a hardvergyártó is, a PC magazin is, aki reklámozza, meg riogat, meg talán a felhasználó is, ha valóban szüksége van rá és nem csak a csili miatt vette meg. A probléma a hisztériakeltés részével van, és azzal, hogy ugyanazon feladatok elvégzéséhez szükséges hardverkonfiguráció igénye folyamatosan nő. Hasonlíts össze egy P1-esre készült játékot egy mai játékkal. Ott még én az "őskommunista" fejemmel is azt mondom, hogy érthető a hardverigény-növekedés, de mit látunk egy P1-es játéknál? 640x480-as felbontás, kockás kép, 256, jobb esetben 65536 vagy 16 millió szín. Mit látunk egy mai játékál? Full HD / 4K 60 FPS valóságot szinte már megszégyenítő virtuális világ, gyönyörűszép grafikával, egész városnyi, országnyi pályákkal. Ezt hívják fejlődésnek és itt valóban szükség is van a hardverre. Most pedig hasonlíts össze egy Microsoft Office 2000-et Windows 95 alatt egy Microsoft Office 2016-tal Windows 10 alatt. 10x-20x-os erőforrásigény ugyanazokra a feladatokra. Pontosan ugyanazt csinálod, max. három kattintás helyett 2 kattintásból megoldasz valamit a Ribbon segítségével. Ha nem 500 oldalas dokumentumokról beszélünk, amik tele vannak nagy felbontású képekkel - márpedig átlagfelhasználás esetén nem beszélünk erről - akkor a régi Office ugyanúgy képes ezekre a feladatokra. És messze nincs akkora feature különbség, mint a játékok esetén.