( hajbazer | 2017. 03. 09., cs – 08:56 )

A teljesítményre és a rendelkezésre állásra kell a visszajelzés (telemetria), különben vaktában lövöldöznek, hogy az átlagos gépen (amiről ugye megint lövésük sem lehet) éppen mi lassú. A kompatibilitásnál meg egyik út sem jó: ha minden alkalmazásra egyesével csinálsz dokumentálatlan kompatibilitási fixeket, akkor tényleg bloat lesz a kód.

Ennyire azért ne idealizáljuk túl. Ha valamit lefordítasz Windows 95-re egy MSVC 6.0-ával, az el fog futni szépen Windows 8-on, meg 10-en is. Megint példának tudom felhozni a Total Commander-t vagy az IrfanView-t, bár előbbit Delphi 2-vel fordították (ami legalább olyan régi és "legacy", mint az MSVC 6:P). Fixelgetni ráérsz akkor, amikor valami tényleg eltörik.

Ha ott tartják a visszafelé kompatibilitást és mondjuk opt-IN jelleggel korlátozzák a usereket, a mai napig emelt privilégiumokkal futna mondjuk egy-egy böngésző, mert mi van, ha frissíteni akarja magát.

Ha megírják normálisan a nyamvadt szoftverüket, akkor az ég világon nem korlátoznak senkit. Szóval ebben akár egyet is érthetünk. Elég sok szoftvert használok Windows (XP, és 7-es) alatt (is) és úgy 10-ből 1 azoknak az aránya, amiknek bármi problémájuk van abból, hogy nem admin joggal indulnak.

Én is érzem a produktivitásomon, amikor leülök egy olyan gép elé, amiben van mondjuk egy ATI X1250-es grafikus kártya, amivel a Windows 7 64-bit grafikus teljesítménye sajnos képtelen akár megközelíteni is a Windows XP-jét. A kompozitálással egyébként pont nincs gond, abban egyetértek, hogy azt nagyjából jól kidolgozták. Amivel gond van, az a GDI-t használó MFC-s app-ok. Sokkal lassabban rajzolnak, mint XP alatt, hiába az ATI/AMD WDDM hivatalos driver-e. Itt egyszerűen arról van szó, hogy kivettek egy rakat kódbázist a saját kényelmük érdekében, ezért pont hogy a Windows 7 fog neked egy csomó "legacy" app-ot CPU-ból render-elni. Azért idézőjelben, mert elég nevetséges legacy-nek nevezni az MFC-t használó app-okat, amikor a Visual Studio jelenleg támogatott verzióiban is van lehetőséged ezzel GUI-t csinálni. Mindegy, a lényeg, hogy a Windows XP nem csinál GPU-ból raszterizálást, de a videókártya framebuffer-ével már jó régóta gyorsítja a GDI rajzolási primitíveket. Pont ettől fosztottak meg minket "nagy fejlődést" kiáltva, és lett lassabb és bloat-abb végeredménye. Ugyanis Windows 7 alatt még a Task Manager ListView-ját is 100%-ban a CPU render-eli. Próbáld meg huzigálni/átméretezni teljes képernyőn az oszlopokat. Aztán próbáld meg XP alatt. Lesz két óriási különbség: a sebesség (XP-n gyorsabb) és a CPU használat (XP-n jóval kevesebb).