( enpassant | 2017. 02. 13., h – 08:46 )

Azt nem vitatom, hogy esetlegesen ne lenne szükség pl. prezentáció készítésre egy önkormányzat esetében is.
Az ilyen feladatoknak maximum 1 százaléka kellene legyen az összesnek.

A baj ott van, hogy az adatok bevitele, továbbítása, feldolgozása is ilyen rendszereken történik (pl. Office).
Nagyon frappáns rossz példa erre az "Önkormányzati elidegenítési rendeletek kalkulátora".
El tudom képzelni a folyamatot. Word-ös doksiban megkapja a rendeleteket, azokból kiböngészi a szükséges adatokat, beírogatja az Excel táblájába, kalkuláltat, az eredményeket Word-ös doksiba írja és tovább küldi.

Az ORFK szabályzattal kapcsolatban: Magyarországon is készült ilyen rendszer, ami böngészőben, XML alapokon tette lehetővé tetszőleges rendelet, törvény, szabályzat, ... és azok módosításainak létrehozását, kezelését, különféle formákban történő legenerálását. Sajnos valamiért talán ez a projekt sem ment végig és végül nem is lesz bevezetve.

Ha hatékonyan akarunk dolgozni, akkor az adatokat minél előbb vigyük számítógépre, minél könnyebben feldolgozhatóan más rendszerek által is, tehát ne zárt és/vagy számítógép által nem vagy nehezen feldolgozható formában (pl. Word, Excel, ...). Ha már fenn vannak az adatok, akkor csak a végfelhasználók számára készítsünk kizárólag emberi fogyasztásra alkalmas anyagot.

Ha 10 évvel ezelőtt Berlin fogja a folyamatait, szépen sorba rendezi fontosság szerint (hányan dolgoznak rajta, az összes munka hány százalékát érinti, ...) csökkenően. Majd ezeket a folyamatokat szükség szerint áttervezi, hogy minél jobban gépesíthetően végigvihető legyen, a korábban említett platform független böngésző alapú megoldással.
Ha erre 10-20 embert ráállít (tervező, fejlesztő, ...), akkor már rengeteg folyamata sokkal gördülékenyebben, kevesebb dolgozóval végigvihető lenne.