( seferbt | 2017. 02. 06., h – 14:16 )

Van infrás távirányító is, csak az drágább. Ahol kevésbé szépen oldják meg ott egy szerelődobozt akasztanak kívülről a falra a redőnytokjának a közelébe, és abban van a vezérlés, ami a csőmotornak adja a parancsot, hogy mit és meddig csináljon. Illetve innen van legáztatva az áram a csőmotornak. A csőmotor egy végtelenül ostoba szerkezet, egy villanymotor, ami képes két irányba forogni attól függően, hogy hogy kapja az áramot. Semmiféle "intelligenciával" nem rendelkezik.
Mondjuk nem tudom a csőmotorok árát nézted-e már. Lehet, hogy dobsz egy hátast tőle, sajnos nem olcsó dolog. Persze ebből is van occó. Az meg annyit is ér. Ezeknél a motoroknál nem árt figyelembe venni, hogy télen a mínusz 10-20 fokot is bírnia kell, nyáron meg a redőnytokban simán lehet 50-60 fok is, és a redőnyt akkor is le kell tudnia engedni vagy fel kell tudnia húzni. Ezeket az üzemi körülményeket az olcsóbb, gagyi csőmotorok huzamosabb ideig nem bírják.
Illetve az sem mellékes körülmény, hogy a redőnyben műanyag vagy fém tengely van (erre tekeredik fel a redőnyléc, amikor fel van húzva, illetve ez tartja az egész redőny súlyát, ami egy nagyobb ablak vagy ajtó esetében komoly kilókat jelent). A csőmotorhoz kell a fém tengely, mert a műanyagot úgy eltekeri (deformálja, néha el is töri), mint a sz@rt. Viszont a redőnyőnyösök a profit maximalizálása érdekében előszeretettel használnak már vagy jó 10-15 éve éve műanyag tengelyt és tárcsát (erre tekeri fel a gurtnit a redőny, ha kézi mozgatású). Ha a redőnyös korábban asztalos volt, akkor belefuthatsz fa tengelybe is, ami szintén cserés, mert az tömör, nem tudod a csőmotort belerakni. Szóval mielőtt belevágsz, érdemes a redőnyt átnézni belülről, hogy mi van benne. A fém tengely egy horganyzott nyolcszög keresztmetszetű cső szokott lenni, rengeteg kicsi lyukkal, ami arra szolgál, hogy az utolsó redőnylécet beleakasszák fémkampókkal.

A vezérlésre szerintem rá lehet kötni egy mikrovezérlőt, hogy épp melyik irányt bökje meg a csőmotor vezérlésén. De ehhez a részéhez már nem igazán értek.