( gee | 2016. 11. 21., h – 23:45 )

Egyik sem igaz.

Persze a korrekt eljárás az, ha az előző számlafizető meg az új számlafizető együtt bemennek és a régi kifizeti a maradékot, az új meg aláírja az új szerződést.

De ez nem mindig sikerül :-)

Volt már részem abban, hogy jött fenyegető levél, hogy előző szerződő tartozása miatt lekapcsolják az áramot. Visszaírtam, hogy rendezzék el azzal az emberrel, akinek tartozása van, plusz az én elektromosságom lekapcsolása nem fogja a korábbi számla előfizetését segíteni, mert aki tartozik, az nem is tud róla.
Nem kapcsolták le, hanem felvették a kapcsolatot azzal, aki tartozott.

Kolléganőm kivett egy lakást, szólt, hogy akkor mostantól ő fizetné az elektromosságot, ennyi az óraállás. Írtak, hogy ennyi a tartozás. Visszaírt, hogy coki, a fogyasztása ennyi, az árlista alapján x amit fizetnie kell. A tartozás valószínű az előző bérlő sara. A cég egy kicsit szűkölt, hogy hát nem jó, mert nem tudják elérni az előző bérlőt, mert nincs új címe. A lány együttérzéséről biztosította a céget, és ezzel az ügy lezárult az ő részéről.

De mondok jobbat: több, mint egy éve elköltöztem egy lakásból. Felhívtam őket, bejelentettem, hogy akkor lelépek, ez a nappali, ez az éjszakai áram óraállás.
Azóta persze van új bérlő, aki bizonyára fizet.

Időnként az elektromos szolgáltató felhív, és mondanak valamit, hogy fizetni kéne ennyit vagy annyit. Ilyenkor meg szoktam kérdezni, hogy OK, de mi alapján? Először, mint kiderült, becsültek. Aztán sikerült az általam augusztusban bediktált számokat összekeverni, és így rosszul kiszámolni a tartozást. Bediktáltam újra. Aztán azt mondták, hogy valami a nyilvántartásukban más, majd megnézik.
Állítólag most októberben küldtek egy végső számlát, de még nem kaptam meg (hiszem, ha látom).