( sz332 | 2016. 08. 04., cs – 17:32 )

Szó nincs arról hogy bárkit zavarna a beágyazott rendszer fejlesztése, ez is egy nagyon fontos terület, viszont
azt is tudomásul kell venni, hogy az IT munkahelyek jó részén NEM beágyazott fejlesztés történik, ehhez képest az oktatási rendszerben még mindig túlsúlyos a szerepe. De talán ez a legkevésbé problémás, sokkal problémásnak érzem, amikor vegyipari meg bányászati ismereteket tanítanak informatikus mérnököknek, azzal a címszóval, hogy majd csak jó lesz valamire.
Ez valamilyen szinten érthető, hiszen mint ahogy írtam, régen az informatikus olyan villamosmérnök volt, aki jobban tudott programozni, azonban ahhoz, hogy használható embereket képezzenek az egyetemek, és ne céges akadémiákon kelljen őket használhatóvá tenni, valószínűleg masszív változtatásra lenne szükség a tananyagban, és az előadásmódban is. Az látható, hogy változások történnek, de ettől függetlenül még bizonyára lehetne mit javítani a kérdésen. Csak ugye ez innentől kezdve már oktatáspolitika, és egyetemi politika kérdése.
De ahogy valaki más is írta a beszélgetésben, már réges-régen 3-4-5 szakterületre kellett volna szedni az egyetemi szintű IT-t is.