( Charybdis | 2016. 07. 13., sze – 12:12 )

Visszanéztem a kedvedért az email archívumomban amikor én iratkoztam fel ugyanerre a hírlevélre, nem találtam kettős feliratkozásra utaló jelet, hanem egyből jött az első levél feliratkozás után. Vagy csak már nem találom, hol van a kettős opt-in levél.

Szóval valószínűleg nem volt / nincs kettős feliratkozás ezen a listán, de ebben nem vagyok biztos. Feltételezzük, hogy nincs.

Ha nincs, akkor az alábbi történhetett: valaki fel akart iratkozni, de elírta az email címét és véletlenül a tiedet iratta fel. Ezért elkezdted kapni a leveleket hosszú ideig, aztán mivel soha nem kattintottál a benne lévő linkekre, egy automaizmus leiratott a listáról. Gondolom azóta nem kapsz több levelet.

Te rosszhiszeműen meggyanúsítasz két 15 éves céget is, hogy spammelnek. Miközben leiratkozhattál volna az első levél alján lévő linkkel, inkább fogadtad a leveleket és írtál egy felesleges postot.

Az nem spam, ha valaki véletlenül elír egy email címet.Az a spam, amikor valaki tudatosan tömegével küldözget mindenféle listákra kéretlen leveleket, amiről nem lehet leiratkozni. Meg írtam is már, spamet nem 15 éve működő valós cégek szoktak küldeni saját név alatt, hanem névtelenül, vagy céges email címekre.

Bizonyítani nem tudod a spamet, csak annak véled, ami nem bizonyítottan az. Ami igaz, hogy jó lenne, ha kettős opt-in lenne (vagy lett volna eddig is). De akkor is lehetne őket gyanúsítani. Pl. feliratkozik valaki, majd később azt állítja, ő nem is iratkozott fel, mégis kapja a leveleket. Hiába mondja utána a hírlevélküldő, hogy rákattintott a megerősítésre, ha ezt letagadja a feliratkozó.