( uzsolt | 2016. 05. 02., h – 17:00 )

Ez sokszor nem a pénzről szól, ezt nem rontotta el a pedagógus életpálya-modell. Ez eddig is így volt, azaz a pedagógusok (mint közalkalmazottak) kevesebbért dolgoztak, mint a versenyszférában.

Aki jól tud programozni, nem biztos, hogy jó (infó)tanár lesz. Aki zseni matekból, nem biztos, hogy jó matektanár lesz. Aki járt egyetemre, tudja, hogy az adott területen való jártasság és a pedagógiai képességek, készségek nem együtt járnak (gy.k. akadémikus is lehet sz.r tanár, ill. egy kevésbé jártas is lehet jó).

Másrészt sokan nem a pénz miatt választják a pedagógus szakmát. Van, aki az miatt, mert "nincs más", és szerencsére vannak jópáran, akik azért, mert szeretik, és szeretik csinálni. Én is szeretem csinálni, és nagyon sokat kell, hogy kínáljanak, hogy otthagyjam csak a pénzért a pályát. Csak egy hasonlat: sokan mennek ki külföldre pl. mosogatni. Szép dolog, hogy jól keresel (Mo-hoz képest), de ha utálod, amit csinálsz ébrenlétednek kb. felében... vacak élet, na.

Csak egy kis kiegészítés: egyetemen az oktatók még ennél is kevesebbet keresnek! Bő 10 év után kb. bruttó 300-at keresek (és találok is), egyetemen ennyi idő után... szerintem a 200 sincs meg (mármint az alapbér).