Sőt, mondok egy nagyon nehezen befogadható dolgot: Általános iskolában semmiképpen nem tanítanék szövegszerkesztést/táblázatkezelést, és középiskolában is inkább 3.-4. osztályban. Aki nem tanul tovább, tényleg szüksége lehet rá, sajnos muszáj. Azért nem, mert unalmasabb, szürkébb szoftvert el sem tudok képzelni. A vele végzett munka lélekölő, és ők gyerekek, milyen jó lenne, ha nem irtanánk ki belőlük a kíváncsiságot!
Ezekkel a szoftverekkel nem fogják megérteni, mitől digitális a világ, egyáltalán mi az, hogy digitális. Persze, elmondják, hogy a számítógép csak a nullát és az egyet ismeri, de soha nem fogja megérteni, hogy lesz belőle ablak, kép, videó meg üzenet. A kapcsolat az elmélet és a valóság közt sokszor teljesen hiányzik, bár ez nem csak az informatikára jellemző.
Nem lenne jobb például egy BBC Micro:bit-tel játszani? Hét éves kortól szeretnék kiosztani minden gyereknek UK-ban, és gondolom tanítani is szeretnének vele. Szerintem utána a Word/Excel párost a kisujjából kirázza.
A szövegszerkesztést tényleg be lehetne építeni más tárgyakba. Csináljon egy féléves feladatot, a szövegszerkesztő használatát meg nézze meg egy videóban (nyilván legyen normális videó is). Először csak azt, hogy kell menteni, írni, egyszerűbb formázást. Majd lehetne az igazításokat, oldaltörést, képbeszúrást, stb... Eljuthatna addig, hogy megír egy szakdolgozatot. Ha nem megy, akkor meg úgysem kell megírni.