Igazából 3 oka van annak, hogy nincs ez a gyakorlatban:
- a tanárok,
- a szülők,
- a rendszer.
Sok helyen infrastruktúra sincs hozzá. Ahol lenne, ott pedig sok esetben a tanár az ún. "frontális oktatáshoz" szokott, ahhoz ért csak. Lefordítom magyarra: a tanár kiáll, felolvassa a könyv egy részét amit a diák leírja a füzetébe, a maradékot a diák elolvassa otthon, aztán ebből lesz a számonkérés.
Na ebbe semmilyen szinten nem fér bele semmilyen multimédiás ingyombingyom, pláne ha a tanár digitális analfabéta.
Aztán a szülők, az a másik kör, itt van leírva.
És végül a rendszer. Egyrészt nem cél az, hogy jó legyen az oktatás - nem véletlen hogy az egyik leginkább forrásirányos terület.
Másrészt a jelenlegi (fideszes) oktatáspolitika kb. ott tart, hogy 20. századi eszközökkel próbál minél inkább 19. századi oktatási rendszert kialakítani. A 19. század túlzás persze, de ők 2016-ban sokkal inkább az 1930-as iskolarendszert tekintik célnak mint a 2030-ast.
Lásd: az egyik nagy vívmány, az ingyen tankönyv. Bravó. A 21. században inkább egy ingyen ebook olvasót kellene minden diáknak adni, az ingyenes tananyagnak pedig letölthetőnek kellene lennie otthonról és az iskolából is.