Én például anno több mint tíz éve úgy oktattam Java programozást, hogy összedobtam egy 2D játékteret, ahol lehetett kis stilizált tankokkal menni, fordulni, lövegtornyot fordítani, lőni. A diákok kaptak egy interfészt, arra kellett implementációt írniuk, ami a tankjukat vezérli, a túlélő kapott ötöst az adott órán, kicsit evolválódott a játéktér, de alapvetően fix dolgok voltak...
...a gamification faktor és a flow élmény sokkal többet jelent, mint a konkrét nyelv. Lehet mondani, hogy C meg C++ vagy python, de ha nem tudod úgy megragadni a figyelmüket, hogy az órán kívül is ezen gondolkodjanak, akkor megette a fene az egészet. Ha matekórán azért kérdeznek trigonometriát, a fizika órán azért kérdeznek ferde hajítást, mert a következő programozás órán le akarja győzni a többieket, akkor sikerült elültetni a csírát. És erről a csíráról szól az oktatás... :)