( BZoltan | 2016. 03. 27., v – 08:45 )

> A szervizben is így szoktam, ha aznap megjavítják az autót, beszólok nekik hogy miért nem vágták rá kapásból hogy mi a hiba. Illetve nem is: ők szólnak be nekem, hogy miért nem pontos diagnózissal vittem oda a kocsit.

Nem tudom, hogy azok a szervizek ahol az ingyen osztogatott autókat ingyen szervizelnek hogyan dolgoznak.

> nem tartom valószínűnek, hogy nagyon nehezen megoldható probléma lenne.

Én nem tudom, nem értek hozzá. A hozzászóládos alapján te viszont igen. Szerintem vedd fel a kapcsolatot a fejlesztőkkel és segíts nekik.

> Van már valamennyi tapasztalatom és letettem már egyet s mást az asztalra, nem csak szájkaratézok.

Még egyel több érv arra, hogy segítsél a fejlesztőknek. Ha szerinted ennyire potyinkó a probléma megoldása akkor tényleg segíts.

> Néha előjön, néha nem.

Ez az ami nagyon meg tudja nehezíteni a dolgot. Ugyanis addig nem szokás nekiállni buherálni a kóddal ameddig nem reprodukálható a probléma.

> wow, tell me more :)

Szívesen, mert erősen úgy tűnik, hogy ez a része valahogy kimaradt a történetből :(

> olyan hiba, amelytől az alapértelmezett desktopban a belépések egy részében csomó alkalmazás teljesen használhatatlan

Szerintem ez egy barokkos túlzás. De megértem, hogy midnenkit az a bug bosszant a legjobban amit ő lát és érez.

> az egész gépezet működésével szerintem komoly gondok vannak. És ezt a véleményemet hadd tartsam fenn.

Meglehetősen nagy magabiztosságra val egyetlen bug alapján lefikázni egy komplett csapatot.

Nézd... az Ubuntu egy ingyenes operációs rendszer, te nem fizetsz supportért. Tehát ha jól értem akkor te azon háborogsz, hogy egy ingyenes termék közösségi alapú támogatottsága nem javítja azonnal azt a bugot ami téged bosszant.

Tényleg ne vedd rossz néven, de elmondom, hogy a szabad szoftver világában ez hogyan megy. Ha bugot találsz akkor vagy lerepoltálod vagy nem. Ha lereportálod akkor próbáld meg pontosan leírni, hogy hogyan lehet a bugot előhozni. Ha nem reportálod le és nem írod le, hogy hogyan lehet a bugot előhozni akkor sokmindent nem várhatsz el. Ilyen a sazabd szoftver... vagy részt veszel benne vagy szépen kivárod, hogy valaki egyszercsak megoldja a problémádat. Háborogni és fikázni szerintem akkor kell, ha fizetős termék és a fizetős szolgáltatás bugzik.

Ott a bug, te magad linkelted, ott van leírva, hogy ki a terület felelőse. Will egy nagyon kedves és rendes srác... pingeld meg az IRC-én és segíts neki, vagy csak kérdezd meg, hogy mi a helyzet.

Te ot vagy az IRC-n? Dumáltál a fejlesztőkkel? Írtál levelet a listára? Ha nem akkor ez egy ilyen bicikli. A közösségi alapú szabad szoftvereknél érdemes a fejlesztőkkel beszélni. De itt a HUP-on háborogni vagy a négy fal között magadnak dünnyögni semmi értelme. Az Ubuntu fejlesztése teljesen nyitott... ha nem vagy elégedett valamivel akkor ott vannak a csatornák amiken érdeklődni lehet vagy ahol segíteni lehet. Ha te ezzel a lehetőséggel nem élsz akkor annyit tehetsz, hogy türelmesen vársz. De fikázni nem érdemes, annak semmi értelme.