( egmont | 2016. 03. 26., szo – 13:28 )

Fejet hajtok logikus gondolkodásod előtt!

Igaz, én azt írtam, hogy szerintem aznap el kellene kezdeni dolgozni a hibán, Te meg úgy értetted, hogy szerintem 24 órán belül meg kellene hogy szülessen a megoldás, de ez igazán tök ugyanaz, nem?

A következő részmondatodból pedig el is tűnt ez a 24 óra, olyan elhanyagolható, egy szempillantásnyi: ha ennyi idő elegendő lenne a hiba megtalálására, akkor szerinted már most tudnom kellene, hogy mi a hiba; naná! A szervizben is így szoktam, ha aznap megjavítják az autót, beszólok nekik hogy miért nem vágták rá kapásból hogy mi a hiba. Illetve nem is: ők szólnak be nekem, hogy miért nem pontos diagnózissal vittem oda a kocsit.

Lehet, hogy nagyon nehezen megoldható” – igen, lehet, de mivel jól működött sok-sok kiadáson keresztül, és elég jól megsaccolható hogy mikor romlott el, és talán legfeljebb két gyanúsított komponens van (Unity és Gtk+), és mivel léteznek „git bisect” és hasonló jópofa tool-ok, lehet, de nem tartom valószínűnek, hogy nagyon nehezen megoldható probléma lenne.

Szerintem akár meg is oldható 24 órán belül. Szerintem. Nem biztos. Hogy mire alapozom a tippem? Arra, hogy sok hibát kijavítottam már open source termékekben. Sokat. Olyanokat is, melyeket nem tudtam (eleinte) reprodukálni. Van már valamennyi tapasztalatom és letettem már egyet s mást az asztalra, nem csak szájkaratézok.

Azt is kifelejtetted a számításból, hogy 24 óra nem ugyanannyi az egyik fejlesztőnek, mint a másiknak. Például olyannak, aki ismeri a Unity kódbázisát, kontra olyannak (mint például én), aki egyáltalán nem. Talán logikusabb, ha én maradok azoknál a komponenseknél, melyekhez jobban értek, és ezen olyan dolgozik, aki ehhez ért jobban, mintsem keresztbe.

„Ha te pontosan tudod, hogy hogyan kell reprodukálni” – nem, nem tudom pontosan. Néha előjön, néha nem.

„akkor segítsél a fejlesztőknek” – abból, hogy nagyon szívesen segítek, még nem következik, hogy bármely hibával van időm-energiám foglalkozni, sőt, egyenesen magamtól segítség nélkül megoldani.

„Az Ubuntu egy közösségi termék alapvetően” – wow, tell me more :)

Továbbra is tartom: Ha egy olyan hiba, amelytől az alapértelmezett desktopban a belépések egy részében csomó alkalmazás teljesen használhatatlan, 2 hónapon át nem jut el odáig, hogy valaki elkezdje érdemben levadászni, akkor az egész gépezet működésével szerintem komoly gondok vannak. És ezt a véleményemet hadd tartsam fenn akkor is, ha nekem nincs időm-kedvem ennek a konkrét hibának a javításán dolgozni.