( BehringerZoltan | 2015. 07. 19., v – 20:54 )

A macskakőből a kerékpáros elég sokat érez :-D. Ez tapasztalatilag kondicionált állítás a részemről. Az ilyen pave szakaszokra külön "lengéscsillapítós" bringát tartanak a jobbak: https://www.youtube.com/watch?v=v3qteiAsiR8

Hogy mit takar a "küllők meghúzási ereje" azt pontosan nem tudom, de ezek a számok kerékpár esetén nem reálisak. Talán motorkerékpár kerekeknél vagy autókerekeknél (régen voltak küllős autók) lehetnek ilyen értékek. A bringánál a radiális küllőfűzést (országúti első keréknél gyakori) nem bírja el minden agy, el tud repedni a peremük, ahogy összeadódik a küllők húzóereje. Azaz tud ébredni olyan erő, ami akár az agyat, akár a felnit hazavágja -ezt teljesen jól látod.

Autóknál is van alufelni, és nem kell cserélgetni őket pár ezer kilométerenként. Persze én is olvastam már mindenfélét az alumíniumról, hogy "megjegyzi a behatásokat" és hasonlók, meg nyilván mindenki tapasztalta már, h hajlítgatással könnyen eltörhető. Ennek ellenére úgy tűnik, h az alu az az anyag amiből leginkább készülnek a felnik. Acél felnivel már nem is nagyon lehet találkozni, a karbon meg borzasztóan drága - még ha "olcsót" veszed Kínából akkor is és hát azt mondjuk hegymenetben még csak-csak használnám, de lefele frankón félnék vele. Azt mondják karbon és karbon között nagyobb különbség lehet, mint karbon és alu között. Nagyon nem mindegy, h vannak azok a karbonszálak, milyen irányban tartanak, hány réteg stb. Persze az is lehet h csak a nagy márkák rémisztgetik ezzel a jónépet, h ne a noname kínait vegye.
A kerékpáriparban abszolút csúcsra van járatva a marketing bullshit, ember legyen a talpán aki képes ellenállni neki.