Kezdjük az elején, mivel te konkrétan belémkötöttél a „efféle pozőr nem tartozik azok közé” hozzáállással. Nyugodtan visszakereshetsz itt is, sőt, bármikor összehozhatunk egy személyes találkozót is, ha érdekel mennyire vagyok pózőr, vagy inkább őszinte. Utóbbit szokták mondani rám, és ez keveseknek tetszik. Ez van. Legnagyobb bánatomra a cikkeim már a waybackmachine bitjeit bővítik, különösen szar érzés hidd el.
Akkor: „összekeveri a vastagság és szélesség szavakat”... Ezen vajon milyen hibát találtál? Egy külsőguminak, mivel közel kör alakú profilja van, ugyanaz a szélessége és a vastagsága, igaz a magassága néha különbözik, mert arrafelé sokszor vastagabb az anyag. Mekkora anomália ugye? De erről is folytathatnánk órákig vitákat, milyen a mintázata, milyen anyaga van, U, O profil, terepviszony, időjárás, szövetsűrűség (karkasz), nyomásérték stb.
Szóval kifejtenéd mire is gondoltál az „összekeveri” szóval?
Kerék: Láttál már közelről Crank Brothers, vagy Mavic crossmax kereket? Biztosan pozőrök tervezték őket? Fentebb sem közhelyet írtam, mert sok gyártó csak simán húz egy aluszallagot, abba fúr pár lyukat, összeilleszti, és kész a felni (ebben van az a bizonyos 10%). Viszont vannak akik komolyan állnak a dologhoz, és minden egyes milliméterét alaposan megterveznek egy keréknek. Amúgy tényleg vannak táblázatok, mégha nem is nálam. Sok tesztet végez a kerékpáros sajtó, leghíresebbek a német Bike cuccai.
És még mindig ott követed el a legnagyobb hibát, hogy bele sem gondolsz az anyagminőségi különbségekbe. Van három küllős kerék, aminek sosem fog eltörni a küllője, merthogy három marhanagy karboncsőről van sző. Egy százezres biciklin lévő 36 egyszerű, húzott küllővel szerelt keréken sokkal hamarabb fáradnak/törnek el a noname darabok, mint egy 24 darab kovácsolt, esetleg változó vastagságú küllőkkel (mondjuk Sapimmal) szerelt keréken. Ez nem csak saját tapasztalat. Ja és kihagytuk a többi „lényegtelen” elemet, mint pl. agy, felni, amik szintén kiveszik a részüket egy ilyen törős mókában, nem beszélve a fűzés típusáról, és minőségéről.
Az ilyen olcsóbb trekkingeken azért van 36 küllő, mert a nagy, háttérben lévő gyártókapacitás miatt olcsóbb ilyet beszerezni, és megpróbálják erőből, túltervezéssel behozni az optimalizálás hiányát. A blogíró posztjába beágyazott képen lévő kerék és a Canyon kerekének erőssége nem képezheti vita tárgyát egy kicsit is hozzáértő számára sem. De ha én csak pozőr is vagyok, akkor is az utóbbira tippelek. A Tour mostani Pavéját ennél a Canyonénál –szerinted gyengébb, valójában– könnyebb kerekekkel nyerték, pedig az a macskakő ott néhol rosszabb volt, mint a tököli nemrég.
Villa: Igen követem/követtem a technológiai fejlődést. Nem tudom mi van a Maláj gépekkel, nem igazán érdekelnek. De ha rajtam múlik nem halsz meg hülyén. Úgy alakítják a villát, hogy falvastagsága bizonyos ponton vékonyabb, rugalmasabb. Jellemzően ez a váll alatti részen van. Fékezéskor nem egy villa látványosan „beleng”. Karbonnál oda és annyi szövetet tekernek amennyit akarnak, míg fémeknél fluidform megy évek óta. Külsején ebből semmi nem látszik, ott néha még behozzák a légellenálást is mint ütőkártyát, amit a gyártók saját maguk is bevallanak, hogy max. néhány tizedet jelent mondjuk ezer kilométeren. De leginkább design, mert ugye egyenes, és még te is bekajáltad. Egy időben az alu villákba, vázak támvilláiba is raktak látványos karbon pogácsákat, direkt a nagyobb rezgéselnyelő képességeik miatt. Ma már nem divat mutogatni, meg az alu sem divat. Nem tudom azt sem hogyan halsz meg, nem is érdekel. Jós meg nem vagyok.
Lánctányérkérdést látom nem érted. Mostanában Outin is divat lett pörgetni, BMX-esek 80 Km/h-t is ki tudnak tekerni a 38-as lánctányérukkal, DH-ban, ahol szintén van pálya amin 100Km/h-val mennek, max 42-es tányért használnak, –és most figyelj– Outin gyakorlatilag nem mennek ennyivel sohasem.
Akkor bejön még a képbe, hogy anno 52-13 volt a legnagyobb áttét, míg ma hátul van 11 is, sőt akár kilences 'fogaskerék is lehet speciális kazettán. 48-9-cel saccolva is hat métert tennél meg egy hajtáskörrel, amit ember nem pörget ki sehol. 48-11 is igen combos kategória. Hegyibringára ma már 26-39, 28-42 inkább a jellemző (pl. Sram XX 10-re keress ha érdekel).
„Drága báratom én is rájöttem, nem kell több. Valóban kár volt leereszkedned hozzánk mélyen szántani! Ha hallgattál volna bölcs maradhattál volna!”
Csak szólok, hogy a büdös életben nem voltál a barátom, drága meg végképp nem. Próbálod beállítani, hogy én ehhez, –amihez lassan harminc éve mániákus viszony fűz– nem értek. Jössz koholt félinformációkkal, pozőrnek nevezel, miközben csak saját magad tükrét próbálod rámvetíteni a hozzánemértésed leple alatt.
Hidd el rossz embert választottál rossz témában, mert ezen a területen ha bele döglessz sem tudsz belém kötni. A cinikus hozzáállásom az itteni kommentekhez azok tartalma miatt van, nem azért mert „én mint a nagy hozzáértő leereszkedek ide”, csak már nem bírtam ki. Azt meg nagyon remélem, hogy valaki majd nem a te hozzáértő (?) véleményed alapján veri át magát.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)