A kereskedelmi televíziók egyszerű gazdálkodó szervezetek, amelyeknek ugyanolyan költségvetése van, mint mondjuk egy pékségnek. A bevételi oldal legjelentősebb részét a reklámbevételek adják. Próbálj meg egy vállalkozást úgy üzemeltetni, hogy
a.) megvonják a bevételeid 20-30-40-akárhány százalékát
b.) teszik mindezt kvázi egyik pillanatról a másikra. A gazdálkodó szervezeteknek jellemzően legalább éves költségvetése szokott lenni. (1 évnél hosszabb távra is tervezhetnek, pl. beruházásokat.) Az RTL-nek nyilván van egy éves költségvetése, ami úgy lett kialakítva, hogy számoltak a várható reklámbevétellel. Azt figyelembe véve alkalmaznak munkavállalókat, végeznek beruházásokat, stb.
Az, hogy a reklámok visszaszorítása normális gondolat-e vagy sem, az egy dolog, viszont ez kb. hasonló övön aluli ütés, mint a visszamenőleges hatályú jogszabályalkotás. Bizonyos magasabb szintű kultúrkörökben ilyet minimum nem szokás.