( saxus | 2014. 01. 02., cs – 09:43 )

Olyannyira hallatlan dolog ez, hogy pl. egy autoiparban dolgozó ismerős mesélte, hogy ott pl. egyenesen követelmény az, hogy hiba esetén újra kell tudnia indulni X millisecen belül a komponensnek.

De mondhatnék a saját házunk tájáról is több olyan példát, ahol nincs idő arra várni, hogy valaki hajlandó legyen foglalkozni a feladattal. Pl. mi van, ha kiesik a sphinx (egy keresőmotor) az oldal mögül mondjuk egy 4 napos hosszú hétvége előtti este? Recovery process kb. úgy is úgy nézne ki, hogy
1) megpróbálja újra elindítani az admin
2) törli az indexet, újraépíti, goto 1
3) egyéb megoldások keresése.

Na most ebből az első két megoldás teljesen automatizálható. Kettő között az a különbség, hogy ha lehetséges, akkor perceken belül újra üzembe áll a service, egyébként meg lehet, hogy órák kérdése. És egyelőre a bevételt a működő szolgáltatások hozzák, nem az, hogy te mit hiszel arról, hogy mi létezhet a Linux ökoszisztémában.

De mondhatnék szintén házon belülről példát: pgagent (job scheduler postgresql-hez) + debian. Alapvetően tök jól működött, leszámítva, hogy időnként szó nélkül megállt. Hogy mi okozta, azt a mai napig nem tudjuk. Csodás megoldás az lett rá, hogy időnként a cron nézte, hogy mi a helyzet vele. Szóval légyszi ne mond már, hogy az igény egy normális megoldásra légből kapott.

De mindegy, könnyű a partról okoskodni és hitvitázni, és más dolog az, amikor valamire a gyakorlatban valaminek mennie kell.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™