( lgb | 2013. 11. 16., szo – 21:05 )

Ez igy nem teljesen igaz. Ugyan nyilvan nem X gigabyte volt, amde altalaban full assembly, sokszor a celgepen kodolva (nem am kenyelmes IDE-kben ...). Az is szokott eljaras volt, hogy "kis" hiba eseten kozvetlenul binarisban patcheltek, meg hasonlo dolgok. De OK, irjal mar 65xx assemblyben egy BASIC interpretert csak ennyi ido alatt :) Raadasul a scope is mas volt: mai programozok koncentralhatnak arra, hogy "szepen" legyen megoldva a feladat, akkoriban az volt a cel, hogy elferjen az adott ROM-ban, disken, stb, es gyors legyen, akar olyan trukkoket is bevezetve (felaldozva kb barmi mas szempontot, nem lehetett azt mondani mint mai, hogy "4G memoria ma mar alap, ocsem" meg hasonlok), amit mai programozok nem is ismernek, vagy pedig felallna tole a szor a hatukon mindenesetre.

A mai software-ek komplexitasa sok esetben azert nagy, mert tul nagy az absztrakcios szint a programozo es az ISA kozott. :)