Nem kis problema a Linux, mint fejlesztoi platform sem, de a legnagyobb problema megsem ez, hanem hogy nem valodi, homogen, bebetonozott konzolrol van szo, amire szenne lehetne optimalizalni, hanem konzolnak csufolt mezei, off-the-shelf PC-k tomkelegerol. Innentol semmivel nem jobb a helyzet, mint a mai heterogen desktop Linuxon. Ahol pedig a mai napig azzal van tele a tokunk, hogy tele vagyunk bugzo/felig implementalt hangkartya-driverekkel es alrendszerekkel, meg bugzo/felig implementalt/lassu vga-driverekkel. Erre gaming platformot alapozni tobb mint meredek.
Gyakorlatilag a konzol egyetlen elonyetol (i.e. az egyseges platformnak koszonhetoen kiiktathato driveres overhead) fosztottak meg, es az egesz kezdemenyezesrol sikit, hogy a fo koncepcio annyi, hogy Gabe kurvara beragott a Windows Store-ra, mint potencialis konkurensre. Gabe-nek nem sikerult megerteni, hogy aki konzolt vesz, az nem ohajt kompatibilitasi listakat olvasgatni (ez a jatek full hd-ban csak a 2013/x meg a 2014/y modellen fut, stb.), nem akar gondolkodni, meg szaggato jatekokkal jatszani, vagy 2 evente upgrade-elni. Akinek ez megfelelo, az PC-t vesz, nem konzolt.