"A tandíj, a keretszámok visszavágása, illetve a felsőoktatás finanszírozásának drasztikus csökkentése (jövőre kb. 15%-kal) nem megoldás semmire.
Csak egy hasonlat: a bonni egyetem 2010-ben közel annyi pénzből gazdálkodott, mint 2013-ban a teljes magyar felsőoktatás fog."
Vagy inkább az a cél, hogy a felsőoktatási intézmények alternatív forrásokat keressenek, kialakulhasson közöttük egy piaci verseny, vagyis a piac szabályozza, hogy mit és hogyan oktatnak.
"Hasonlóan érdemes megnézni az évek óta menő matematika/fizika szintfelmérőket, amelyeket bizonyos szakokon íratnak elsőéves egyetemistákkal, és ezek miatt rájöttek, hogy muszáj felzárkóztató kurzusokat tartani. Azaz első félévben még nem kezdhetik el az első féléves matematikai ismeretek megszerzését, nem rendelkeznek az előfeltételekkel."
Ez nálunk (BME) úgy működik, hogy az adott tárgynak követelménye egy 0. zh, ez a középiskolai anyagra épül, de kiváltható felzárkóztató kurzus teljesítésével. Vagyis aki rendelkezik a megfelelő tudással, annak nem kell felzárkóztató kurzussal bajlódnia, megírja a 0. zh-t és tanulhatja az egyetemi anyagot.