( uid_3194 | 2012. 10. 12., p – 17:32 )

Ne aggódj most fog is :D:P
Valami elmebetegek csinálták az új kerettantervet, csökkentett óraszám, növelt tudnivalók. :)

Állítólag valami ilyesmi:

>
> Az ,,Alkalmazói ismeretek'' című, 32 órás blokkban a készítő szerint a
> következőket kell elsajátítaniuk a kilencedikes tanulóknak:
>
> 1. Írott és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása
> -Nagyobb dokumentumok létrehozása, átalakítása, formázása
> *Nagyobb terjedelmű dokumentum szerkesztése.
> *Élőfej, élőláb, lábjegyzet használata.
> *Stílusok alkalmazása.
> *Tartalomjegyzék készítése.
> -Személyes dokumentumok létrehozása, átalakítása, formázása.
> *Szakmai önéletrajz készítése.
> *Álláspályázat vagy kérvény készítése.
> *Névjegykártya
> -Körlevél
> *A törzsdokumentum és az adattábla fogalmának megismerése.
> *Dokumentum (oklevél, meghívó) készítése körlevél funkció
> felhasználásával.
> *Egyéb iskolai dokumentum készítése kiadványszerkesztő programmal
> -Különböző formátumú produktumok készítése, a megfelelő formátum célszerű
> kiválasztása
> *Egyénileg készített, letöltött elemek (zene, fénykép, film, animáció
> stb.) elhelyezése közös multimédiás dokumentumban.
> *Szöveg, rajz (ábra), elhelyezése a dokumentumban.
> -Vektorgrafikus kép szerkesztése
> -Hangszerkesztés
> *Digitális hangformátumok megismerése. Az egyes formátumok közötti
> átalakítás
> elvégzése.
> *Hang vágása egy hangszerkesztő program segítségével. Több forrásból
> egyéni
> "csengőhang" létrehozása majd feltöltése mobiltelefonra
> -Multimédiás dokumentumok készítése. Interaktív anyagok, bemutatók
> készítése
> *A feladat megoldásához szükséges alkalmazói eszközök kiválasztása és
> komplex
> használata.
> *Videofájl megnyitása.
> *Utómunka egy videoszerkesztő programmal.
> *Szöveg, zene elhelyezése saját videókban.
> *Videofájl mentése
>
> 2. Adatkezelés, adatfeldolgozás, információmegjelenítés
> -Problémamegoldás táblázatkezelővel
> *A hétköznapi életben előforduló problémák megoldása
> *Tantárgyi feladatok megoldása.
> *Beépített függvények használata.
> *Pénzügyi függvények alkalmazása
> -Statisztikai számítások
> *Statisztikai függvények használata táblázatkezelőkben.
> *Az adatok grafikus szemléltetése
> -Adatkezelés táblázatkezelővel
> *Adatok rendezése, szűrés.
> *Több munkalapon lévő adat elemzése.
> *Függvények alkalmazása különböző lapokon lévő adatokra
> -Térinformatikai alapismeretek
> *Térképek és adatbázisok összekötési lehetőségei.
> *Útvonalkeresők, térképes keresők használata
> -Adatok tárolásához szükséges egyszerű adatbázis kialakítása
> *Adatállományok, adatbázis létrehozásának lépései.
> *Egyszerű adatbázis tervezése, készítése. Az adatbázissal szembeni
> követelmények; adattábla, rekord, mező, kapcsolómező, kulcsmező
> jellemzők és
> az állomány fogalmak alkalmazása; ezek egymáshoz való viszonyának
> megértése.
> *Adattáblák és kulcsok: 1: n, n: m kapcsolat megvalósítása.
> *Adatbázis feltöltése általános célú eszközzel, ill. szövegfájlból.
> *Alapvető adatgyűjtési és -feldolgozási algoritmusok (összegzés,
> számlálás,
> eldöntés, keresés, kiválasztás, rendezés) alkalmazása feladatmegoldásban.
> *Különböző számtípusú adatok (egész, valós), elemi és összetett adatok
> használata.
>
>
> Szóval lényegében a szövegszerkesztés körlevelestül, tartalomjegyzékestül,
> stílusokkal; a táblázatkezelés grafikonokkal, statisztikai és pénzügyi
> függvényekkel; az adatbáziskezelés, térinformatika (mondjuk ha
> arra gondoltak, hogy tudja használni a googlemaps-et, akkor ez nem gond),
> a hangszerkesztés és konvertálás, a videoszerkesztés és konvertálás.
> Szerepel benne az interaktív bemutató, akkor ez nyilván a prezentáció-
> készítő programra utal.
>

Rózsár Gábor (muszashi)