( xclusiv | 2012. 08. 01., sze – 12:35 )

Egyértelmű, hogy az ISP nem szolgáltat megfelelően, vagyis nem képes azt szolgáltatni, amit vállal. Vagy van egy (több) hibás hálózati eszköze, vagy (és ez a valószínűbb) karcsú a sávszéle és ezt adja el túl sok embernek.

Megoldást pedig nem igazán tudok, adja magát a lehetőség, hogy elmenni tőlük egy másik céghez, már ha van másik cég. Esetleg mobilnet, vagy ilyesmi.
Ha nincs, akkor én megkérdezném a fogyasztóvédelmet, hogy ilyenkor mit is lehet tenni. Nem tartom kizártnak, hogy van szakemberük és/vagy eszközük az ilyen probléma bizonyítására, vagy ha nekik nincs, akkor talán annak a hatóságnak, akihez az internetszolgáltatás tartozik. Ez sejtésem szerint az NMHH. Ugyanis a minőségi problémát bizonyítani kell, pl. egy hitelesített dobozt rákötni direktben a kábel/DSL modemre, ami pl. folyamatosan pingelne és percenként csinálna egy speedtest-et, és ha ez azt mutatná, hogy kula van a levesben, akkor lehetne répázni a szolgáltatót.
Vagy írsz egy papírt, hogy fejlesszél vagy lemondom, ezzel körbejárod a falut/várost és aláíratod az elégedetlen előfizetőkkel. Ha kap párszáz ilyen aláírást az ISP, az talán elgondolkodtatja őket. Ha pedig nem és tényleg sokan lemondják, az szinte biztosan.