( BaT | 2011. 09. 30., p – 17:26 )

"Mikor már nagyon untam ezt a megközelítést, tettem arról, hogy a hozzám járó diákok ne azt szokják meg."

Gondolom később a munkaadóiknak is azzal indokolták, hogy márpedig ők csak linuxszal tudnak dolgozni, a telepített windows és office környezetben meg nem, hogy "mert azt szoktam meg".

Mint informatika tanár, mennyire tudtad azt biztosítani, hogy problémamegoldást, és ne szoftverhasználatot tanuljanak a diákok, ismerve a tantervet és a rendelkezésre álló eszközöket? Értem ezalatt azt, hogy például a diákjaid egyaránt jól tudták használni a windowst és a linuxot, az ms office-t és az openoffice-t? Mert ha csak azt tudtad elérni, hogy az általánossal ellentétben a te diákjaid nem windows és ms office, hanem linux és openoffice használatot tanultak, azzal több kárt okoztál, mint hasznot (lásd az első mondatom).

"A mostani 40 éves korosztály az első, akinek lenne lehetősége a gyerekeit már otthon Linuxhoz szoktatni. Nincs bocsánat arra a szellemi lustaságra, ha valaki ismeri a Linuxot (vagy bármilyen más nem-kereskedelmi rendszert), és gyermekeinek nem mutatja meg ezt."

Oké, azzal nekem sincs bajom, ha a gyerek látókörét szélesítendő, megmutatod neki, hogy ilyen is van. De ennyi erővel tessék megmutatni a gyereknek az osx-et is, aki pedig csak linuxot használ, az mutassa meg a gyereknek a windowst is, az ezeknél kevésbé elterjedt os-ekről már nem is beszélve.

Én úgy gondolom, hogy ha a gyerek feladatai nem indokolják, akkor teljesen felesleges neki megmutatni egy számára ismeretlen rendszert. Persze itt mérlegelni kell, hogy a jövőbeli feladatai ezt mennyire indokolhatják, de a többség számára a windows ismerete bőven elég lesz az életben való boldogulásához.

--
Don't be an Ubuntard!