( luisex | 2010. 12. 04., szo – 03:02 )

Üdv.,
Én csak egy dolgot nem értek. Ha már apokalipszis, miért kicsiben nézed? Miért lenne értékes egy példányról tudni bármit is, amikor nagyobb a piaci értéke a felépíthető matematikai modelleknek? Pl. hogy a tömeg most épp a párducmintás csipkefehérneműre vágyik.
Nagyobb profitot jelent ez egy-egy vállalatnak, ahelyett, hogy Józska 72 mail címéből leszűrt adathalmazzal dolgozzanak, meg, eleve, nem biztos, hogy megéri ennyire visszakövetni (anonimitás azért szerepet játszik néhanapján, és nem általánosítható, hogy mindenki valós adatokat használ... Személyes információk ide, vagy oda, senki nem garantálja a valósághoz ragaszkodást, mivel nincs erre certifikáló hivatal).
Legalábbis, én, a sátáni Google, az ördögi MSN, vagy épp a gonosszal lepaktáló Facebook helyett erre a piacra hajaznék.
S kissé kilendülve, de mintha Google nem csak hajazna, hanem erőteljesen be is lépne erre a szektorra. És Facebook is... Msn is erőlteti a célzott reklámokat....
Szerintem itt az ideje, hogy a mai informatikához valamelyest konyító, tudományos szemléleletű bölcsek elfelejtsék az Én, és az Egy fogalmát, és meglássák, mi az, ami valódi hatalmat jelent, ha egy akár ~6 milliárd entitásra kiható vállalati döntést kell meghozni. Mert egy már nem érték (tisztelet a kivételnek, de már ők is kihalóban vannak, és inkább csak celebek, mint vezetők)...
És, ha még mindig nem voltam meggyőző, akkor nem tudok más észérveket felhozni mint azt, hogy én ezt tenném, mert ez a logikus irányvonal, ha vállalatként arra gondolok, mi hozza a legtöbb pénzt. És, ha ehhez a felhasználók bizalma kell (aka. nem adod ki láthatólag 3rd party félnek (aka US Government)), akkor inkább pereskedsz, minthogy felhasználót veszíts.
Üdv.,
LuiseX