( strogg | 2010. 11. 24., sze – 11:16 )

Azt azért vegyük számitásba, hogy veszel egy kocsit 0 kilométeresen milliókért. (mert 2,5m alatt nem kapsz semmit :)) Azt hajtod 3 évig, és ha a gyártó ad rá neked 3 év garit, és nem is megy tönkre semmi aqkkor jó vagy.
Utánna viszont elkezd szétesni, és ilyenkor jönnek a pénzes tételek. Elkezd a kocsi 3 év után annyi pénzt elkérni, mint az én 26 éves dizelem.
Annyi a különbség, hogy nem egy alkatrészt ami most megy nálam tönkre azt 10+ évente kell cserélni,a kopó alkatrész meg nálad is cserés 3 év múlva. Magyarul lejár a garid, aztán kb: 8-10 alkatrész helyből garin kivül már cserélned kell.

A kocsi viszi a pénzt, és ez majdnem független a korától. Az utasbiztonság más kérdés. A tiedben légzsák van, az enyémben acél lemez mert ez még abból készült :) (trófeaként mutogatom a lökháritón az egyik bevágást, ami egy 1,3-as suzuki swift totálkár mementója. Trélerrel vitték el a suzukit, miután beléjött, a rendőr nem hitte el, hogy nekem nincsen károm.)
Ha viszont frontálisan telibever minket egy teherautó, akkor mindketten meghalunk, ez szintén független a kocsi életkorától.

Az ABS .nek van értelme, és a klimának is, ugyanis főleg nyáron a baleset megelőzésben igen komoly szerepe van. A többinek zéró. (érdekes beszélgetés volt ez egy NKH-s szakival, ahol tételesen elmondta, hogy az elekronika nem tanit meg vezetni, viszont bátorrá tesz.) Egyszóval az autó az autó. Ha karban tartod, akkor hosszú távon derül ki melyik a jobb.
Egy mai modern csoda nem családtagnak készült, hanem fogyó eszköznek. Olcsó, könnyen törős, könnyen elkopós, használati tárgy, mint egy mosógép. Akármilyen mai csodát veszel, 20+ év múlva max. 1 lóerős lesz. (elékötsz egy lovat, és gyiiiii :)))
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...