( numen | 2010. 05. 20., cs – 23:34 )

Először is köszönöm a jelenléteteket :) A kérdéseim a következők lennének:

1. Hogy folyik a cégen belül a termékek designjával kapcsolatos döntéshozatal? (nem csak kinézet, hanem mondjuk UI layout is)
Halványan emlékszem, mintha néhány éve olvastam volna, hogy egy apró változtatás a felhasználói felületben komoly bürokratikus vonzatokkal járt, mennyire jellemző ez a gyakorlatban?

2. Mennyire jellemző, hogy a felhasználóktól származik valamilyen javaslat, ami bekerül a következő verzióba?

3. Vannak kész usability guideline-ok, amelyek alapján az alkalmazásokat fejlesztitek, vagy a fejlesztőknek van lehetőségük új dolgokat kipróbálni, amelyek felhasználói tesztek után esetleg bekerülnek a végleges termékbe? Például hogy, milyen folyamat eredményeként született meg a Ribbon UI ötlete?

4. Van-e arra vonatkozóan szabályozás, hogy egy termékbe mely fejlesztési fázisban kerülhetnek új funkciók? (itt nem feature freeze-re gondolok főként, hanem pl. hogy az Internet Explorer 8 motorja támogathatja-e majd mondjuk a

video

taget egy frissítés után, vagy bekerülhet-e új alapértelmezett szoftver a Windows-ba Service Pack-ban, esetleg két SP között egy frissítés során?)

5. Végül egy talán picivel provokatívabb kérdés: Mi szerintetek a nyílt forrás, mint termékfejlesztési modell legnagyobb erőssége?

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd