- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5786 megtekintés
Hozzászólások
Kizárt. El nem tudom képzelni, hogyan inverz egérrel játszani.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egszerűen megszokás kérdése... amióta csak kapcsolatba kerültem az fps játékokal inverz egérel játszok, és számomra is fura, de egyszerűen a hagyományosal nem tudok játszani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az agy, amit először megszokott - inkább: megtanult - , ahhoz ragaszkodik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemrég vettem egy ATI 4890-et, gyárilag jár hozzá a Tom Clancy's HAWX. Rühellem a szimulátorokat, de ez nem az a klasszikus repülőgép szimulátor. Fasza kis akció szimulátor vadászrepülőkkel. No, itt ha az egeret magam felé húzom, akkor a repülő felfelé megy, ha felfelé tolom, akkor lefelé megy. Azaz, itt inverz módon működik. De itt nem zavaró. A repülőgépek is így működnek asszem, hogy ha a botkormányt magad felé húzod, akkor emelkedik. De ez egy FPS-ben kib. zavaró nekem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a botkormányos repülők mind ilyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert, melyik repulo nem ilyen? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sárkányrepülők? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen egyet értek. Az AceII-ben meg az ELITE-ben én is megszoktam az inverz botkormányt :) de pl Counter Strikot nem tudnék fordítottan játszani. Mondjuk amúgy se nagyon :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
én inkább régen játszottam, és akkor valahogy a rengeteg duke nukem, quake belém kodolta az inverzet.
De tuti nincs veszve világ senkinek sem, átlehet szokni másikra is csak idő kérdése, de nekem már játékot elinditani sincs ..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Quake biztos nem, ott nem az inverz az alapértelmezett.
De a Duke Nukemben azt hiszem igen...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Duke Nukem-mel kezdtem, ott inverz volt az alap, hát úgy játszottam, aztán a Quake egyet még visszaállítottam inverzre, de a Quake 2 óta nem inverz módban.
--
return 0;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Kivancsian varom, meg tudja-e valaki magyarazni, mire jo az inv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nalam az elso jatek amit egerrel kellet jatszani es nem strategia az az x-wing volt. Aminel ugye a default az inverz eger. Felfele tolod -> lefele mesz, lefele tolod -> felfele mesz. En csak igyekeztem konzisztens maradni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nalam is pont ez a game volt, ami miatt inverzen kezdtem el jatszani, es jo hosszu ideig ugy is volt. Aztan vhogy ugy jott, hogy eleg sokat warcraft 3-aztan, es fps-t semmit. Ezutan elmentem egy lanra, total bena voltam, ugy masfel-2 ev alatt teljesen kiment a reflex, ekkor inverz nelkul szoktam vissza es azota is ugy jatszok. Teljesen csak megszokas kerdese, es skillben sincs semmi kulonbseg a ketto kozott, ezt bizonnyal allithatom:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, nagyjából ugyanez, inverzre szoktam rá, aztán kihagyás, és mikor elkezdetm fps-ezni újra, néztem miért vagyok béna, jaaa, hogy nem inverz az egér, átállítottam, de ugyanolyan béna maradtam. Azóta nem állítgatom, jó az nem inverzen is, teljesen megszokás kérdése.
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leginkább megszokás, de pl. Quakes időkben a rocket jump jobban kézre állt, ha előre tolta az ember az egeret és lőtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mitől inverz? Rocket jumphoz lefele kell nézni, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp ezért. Ha előretolod az egeret nem inverz módban, felfele nézel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már akinek. :)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg tudja-e magyarázni? teljesen logikus az inverz beállítás. Az egérrel a fejedet mozgatod - hátrafelé mozgatásnál felfelé nézel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FPS-nél valóban fura lenne, de mondjuk repülős játéknál az inverz-y tengely a természetesebb szerintem, jobban utánozza a botkormány működését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kizart. El nem tudom kepzelni hogyan lehet inverzen bekotott szemekkel elni :>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én eddig egy embert láttam inverz egérrel játszani, ő bal kezes volt.
Meglepően pontosan célzott és jól mozgott.
Egyébként elég sokan használják a szavazás szerint.
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vannak ilyenek! en peldaul meglepoen jol tudok irni bal kezzel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, viszont én meg mindig átállítom a billentyűzetet... balkezes vagyok -> bal kézben az egér, jobb kezem meg nem nagyon áll rá az ASDW-re, így mindig átkonfigolom kurzorbillentyűkre meg a körülöttük lévő gombokra - persze ha lehet, meghagyom az eredeti dolgokat is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, életemben mikor először mutattak fps játékot, furcsáltam az egeret, akkor átállították inverzre és minden rendben volt. Azóta is csak inverz egérrel tudok játszani. Mindenki másmilyen :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Nekem is pontosan ugyan ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remeljuk a kormannyal nem igy vagy :-]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi az az FPS játék? :D
---
Tévedni mindenkinek szabad, csak a mérnöknek észre kell vennie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hu.wikipedia.org/wiki/First-person_shooter
Azt hittem, nem lesz definíciója, de tévedtem... A Wikipédián szinte minden van.
(igen, láttam a smilet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, igen! Ez engem is érdekelne.
No meg az inverz egér is érdekes fogalom. (Balkezes egér? Hanyatt egér azaz trackball?)
--
Не освещать! (Ne gyújts rá!) Не курить! (Ne dohányozz!) Rauchen verboten! (Tilos a dohányzás!) A lényeg, hogy ne angolul legyen! :-{)E
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inverz egér: fekete laptophoz, géphez fehér egér és viszont!
KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pici vagy nagy térkép
papírról van szó, ha pici, akkor a kezedet, azaz magát az objektumot mozgatod, ha nagy azaz fixen aztalon/falon van, akkor az ablakot (szemedet/fejedet) mozgatod
mint ahogy autoszimulátorban is a szélvédőt mozgatod, de a megalománok az egész világot mozgatják inkább, na az az inverz :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajdeszepen meg lett fogalmazva ^_^ Latom Fitika/matek/informatika szakkollega... vagy nemjol estem?
--
< huf > sose ertettem h miert kell specialis szo a bunozore, ha szamitogeppel csinalja...
< huf > nemkell se hacker, se cracker se semmi ilyen szo
< huf > fejszes gyilkost se hivjuk favagonak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem szép az ami precíz, most kihagytam a botkormányosdit, ahol a fel/le irány még ettől is különbözhet (tehát összesen négy lehetőség van elvileg, balra/fel utasításra balra/fel mozog-e a kép; azaz nem tudom pontosan mit értenek inverz alatt:D)
szakkoléga? nem hiszem, ezt most ötöltem ki, megszoktam hogy akit nem ismerek próbálok közérthetően fogalmazni és azt a töménytelen szakszót amit bme-n belémvertek legalább ideiglenesen elfelejteni, kevés az hogy 99%-át még vizsgát előtt sikerült:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most gyorsan kipróbáltam, hogy milyen ha a hátára fordítom az egeret, de marhára zavaró hogy billeg és azzal a randa piros fénnyel világít.
Nem is értem, hogy tudnak így FPS-t játszani emberek... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel nekem golyós az egerem, emiatt még sosem zavart az inverz mód :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez lehet inkabb ilyen fizikai elkepzeles az agyban. Pl ha egy bot veget lenyomom akkor megemelkedik a masik vege. Nekem igy allt kezre az fpsben is a dolog asszem. En is inverz modban jatszom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1.
Én is inverz beállítással játszom, nem is tudok normálissal, azzal csak bénázom. Sokáig kerestem magamban én is a választ, de én is hasonló dologta jutottam. Az ember agya kapcsol a való élethez - mint fentebb is említve volt, szimulátoroknál is szinte "alapkövetelmény", hogy a le a fel és fordítva (mint a botkormány esetében). Én a magam részéről úgy magyarázom, ha egy fegyverrel felfelé kellene céloznom, akkor a bal kezem emelkedik a jobb pedig (pontosabban a fegyver tusa) lefelé mozog, míg lefelé célzáskor pont fordítva, és a jobbal használom az egeret is. Vagy még lehet pld. azon is filózni, hogyha az ember előre szalad, akkor előre dől, azaz lefelé néz, míg ha hátrál, akkor meg hátra és felfelé... és tudat alatti kapcsolat van az előre szaladás-hátrálás és az egér előre-hátra mozgatás között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csodás gondolatmenet, de az egész valószínűleg arról szól, hogy mikor az első játékkal játszottál, ott mi volt az alapbeállítás.
Duke Nukem-ben inverz. Quake-ben meg nem.
Én Duke Nukem-et még egér nélkül nyomtam, ennek megfelelően nálam az egér nem inverz...
A szimulátorokat meg ne keverjük ide, azt mindenki inverzen játssza.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első fps-em nem tom mi volt, c64-n és Amigán is voltak kezdemények, bár ott inkább a szimulátorok mentek, fordított beállítással, tehát ha első benyomás, akkor igenis keverjük ide a szimulátorokat :) (Egyébként ha nagyon lecsupaszítjuk a dolgokat, azok is mezei fps-ek - oké sokszor "s" nélkül - vagy pedig az fps-ek szimulátorok.. tök mindegy.)
Duke3D, Quake stb. ezeket mind billentyűzettel játszottam. Asszem a Quake 2 másodszori újrajátszásánál "találtam" fel az egeret :), vertem is a fejem a falba, hogy bakker, így sokkal könnyebb :D. (Emlékszem is, hogy a Quake I valamely Mission Pack-jának demojában volt, hogy körbetáncolta az ellenfelet, és közben folyamatosan lőtte. Én meg bármennyire is küzdöttem a billentyűzettel, csak szakaszosan és eléggé gyatrán tudtam ezt előadni. Aztán kiderült, hogy egérrel vicc az egész :) ) De ott is egyből reverse mouse módban játszottam, mert az tűnt kényelmesebbnek és könnyebbnek. Ha igaz az első játék benyomás teória, akkor mindez a szimulátorok miatt van - pontosabban a repülőgépek botkormánya miatt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Duke -t egér nélkül nyomtan, Quake -t már egérrel, és furcsa volt valahogy az egész, de inverz módban minden helyrejött.
A logika is így diktálja, nekem legalábbis, hogy előre tolom az egeret, az olyan, mintha a karakter fejét előretolnán->lefelé néz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Inverz egérrel játszom én is. Nekem ez még onnan jött, hogy szimulátor rajongó vagyok, ezért az egérrel sem okozott problémát, hogy így használjam.
===================================================
Ubuntu 8.04.3, AIX, Windows XP Home, Windows XP Pro
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a bot felém közelebbi vége a viszonyítás, akkor valóban, ha lenyomom, a másik vége emelkedik. De ha a viszonyítási alap a távolabbi vége, akkor azt emelni kell, hogy feljebb legyen.
--
return 0;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bot teória mellé: ha két kézzel fogod a botot (mint pld. egy gereblyét :) ), akkor alapesetben a "jobbik" :) (semmi politika!) kezed van a végén, pont az, amelyikkel az egeret is mozgatod. Arra igaz, hogy fordítva mozog, mint a bot eleje.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Asszem' ezt a végtelenségig lehetne ragozni :D
--
return 0;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De akkor inverz egér alatt csak fel és le van fordítva, vagy a bal és a jobb is?
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_szerintem_ ha csak a fel/le fordított az a botkormány (ami formailag álcázhatja magát egérnek v kurzorbillentyűnek), inverz alatt bal/jobb IS fordított
de én még nem láttam fps-ben semmi ilyesmit, szóval én is várok valami hivatalos választ :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a fel/le. Az "invert mouse" nem kitaláció, a játékok menüjében így nevezik a gyártók.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is azt mondtam hogy kitaláció, csak hogy én nem láttam, és ezért nem tudom a jelentését (csak azt hogy nem játszok inverzzel)
bár ettől még nem a játékgyártók találták ki? :)
akkor nincs"szabványos" elnevezés megkülönböztetni az inverz egeret (eddig ezt hívtam botkormánynak akkor, miféle inverz az ami csak részben, vertikálisan inverz:) ) a "google earth fps-e" belitől?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL, az lenne a kemény, ha bal/jobb is fordított lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
próbáld ki a google earth-öt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha értem az inverz egér lényegét, akkor viszont annak is fordítva kéne lennie.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos nevetni fogtok de régen megpróbáltam rászoktatni magam hogy bal kézzel játszok fps-t. Tettem ezt azért mert gondoltam így tuningolom a jobb agyféltekém (ha jól tudom a bal kéz a jobb agyféllel van kapcsoltban).
Egy ideig bírtam türelemmel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne csináld !!! Tul nagy az ára a két agyféltekés gondolkodásnak így.
Nekem a ball kezemen volt egy sérűlés aztán jóbb kezes lettem és diszgráfiás és még szerencse ,hogy nem diszlexia .
Vannak állitolag tanfolyamok azt keress az jóval veszéjtelenebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezességet nem jó ómen állítgatni. Legyen egy fix erős kéz. De persze mellette lehet edzeni a másikat is, de a domináns maradjon meg.
Hány évesen állítottak át?
De egyébként a 2 agyféltekes gondolkodás nem para, ha a fentieket betartja valaki.
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is okozhat diszgráfiát? Nem tudok sokat a diszgráfiáról, de nagyon nehéz lehet együtt élni vele.
Egy laikus elsőre azt gondolná, hogy nincs meg a kellő intelligenciád ahhoz, hogy helyesen és érthetően írj, de ezt ne vedd sértésnek, én értem, hogy ezt a diszgráfia okozza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diszgráfia az részképesség zavar. Attól akár az összes többi megtartott lehet, sőt egészen magas. Akármilyen iq-val lehet valaki diszgráfiás.
ja és igen: a kezesség átállítás az egyik vezető ok a diszgráfia kialakulásában.
Az meg relatív, hogy mennyire nehéz vele együtt élni. Egyetemet is elvégezheti tőle.
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát lol!
erre sose gondoltam, köszi hogy elmondtad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől nem csak diszgamériás leszel :) ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert nincs "Az eredmeny sem erdekel" gomb? :)
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ottvanaz, pirosan világít, az van aláírva poweroff :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En csak azt nem ertem miert azt hivjak inverz-nek amikor ha magam fele huzom akkor felfele nezek. Szerintem az a termeszetes, igy annak kene a "normal" modnak lennie, el sem tudom kepzelni hogy lehet maskepp hasznalni az egeret.
Meg C64-en volt egy autos jatek (talan micro machines?). Felulrol lehetett latni a palyat. Azon ketfele joystick beallitas volt: Az egyiknel ha felfele nyomtam a joystick-ot, akkor (a kepernyon) az auto felfele ment, ja jobbra huztam, az auto jobbra ment, stb. Ez nekem hasznalhatatlan volt. A masik beallitassal, ha elore nyomtam a joystick-ot, az auto gyorsult, ha magam fele huztam, az auto lassult. Ha jobbra huztam jobbra kanyarodott, balra huztam balra kanyarodott. Nekem ez volt a termeszetes.
Viszont voltak olyanok (es ok voltak a tobben), akik csak az elso beallitassal tudtak jatszani. Nem ertettem miert, ugyanugy most sem ertem a nem "inverz" egeret az FPS-ekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig teljesen logikus: az asztalt mint sikot tekinted, a nezopontodbol lefele iranyba huzod, akkor lefele nezel, ha felfele huzod, akkor felfele nezel, ennek inverze ha lefele huzod felfele nezel es felfele huzod lefele nezel, stimm? Szerintem mindketto kb egy ora alatt elsajatithato.
Na igazabol azt akartam mondani ezzel az egesszel hogy "le-fel", "fel-le" az inverz jelentese itt, imho.
---
"A legjobb dolgok az életben nem dolgok."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedig csak az inverz a logikus. :)
ha előre tolod az egeret, akkor előretolod a karakter fejét -> lefelé néz.
ha hátrahúzod az egeret, hátrahúzod a karakter fejét - > felfelé néz.
nem-inverz egeret senki nem magyarázza meg nekem, persze lehet jönni ilyen asztallap-síkja, meg egyebekkel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig egyszeru... Meglatod hogy a celkereszttol felfele van az ellenfel... es akkor elore tolod, hogy felfele menjen, mivel... tulajdonkeppen itt nem a karakter fejet mozgatod, hanem a szep kis kerest/pont/karika/kishaziko format a monitoron...
Es hat az elore a fel, a hatra az le...
egyikben a fejet mozgatod masikban a celkeresztet, ha igy jobb neked =P Es akkor nincs semmilyen asztallap meg egyeb nyalanksag...
--
< huf > sose ertettem h miert kell specialis szo a bunozore, ha szamitogeppel csinalja...
< huf > nemkell se hacker, se cracker se semmi ilyen szo
< huf > fejszes gyilkost se hivjuk favagonak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inverz egeret nehezen tudom megszokni FPS-ben, főleg ha a célzásról van szó (valahogy furcsa, hogy lefele kell húznom az egeret, ha a célpont fejét akarom szétlőni, nem pedig a szerszámát :)).
Külső nézetes játéknál néha be szoktam állítani az inverz egeret. Ne kérdezzétek miért, valahogy így sikerült megszoknom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha a célpont fejét akarom szétlőni, nem pedig a szerszámát"
A defuse kit-re gondolsz, ugye?
A témához: Nekem is furcsa az inverz egér, a fejemet se felfele emelem ha a kutyaszart akarom látni a járdán és nem a madarakat az égen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félig fun:
De ha jobban belegondolsz, amikor lefelé nézel, akkor előre hajolsz, amikor felfelé akkor meg hátra. Az egeret sem le és fel mozgatod az asztalon, hanem előre és hátra :) Így adja magát a lefelé nézés-egér előre tolás /felfelé nézés-egér hátrahúzás páros :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, erről nem nyitunk akadémikus vitát, mert minden relatív, meg eleve úgy jelenik meg ahogy az agyunk feldolgozza.
5 perc sem kell, hogy megszokjam az inverz egeret, utánna észre sem veszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Külső nézetes játéknál néha be szoktam állítani az inverz egeret. Ne kérdezzétek miért, valahogy így sikerült megszoknom."
valózínűleg mert a te agyadnak is úgy logikus, hogy ha előretolod az geret, ekkor előretolod a karakter fejét -> lefelé néz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan, de nem csak a karakteret. A valos eletben, ha lefele akarsz nezni, akkor elore billented a fejed, ha felfele, akkor meg hatra. +1 az inverz egernek. Sose ertettem, hogy lehet maskepp jatszani ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en is abban a beallitasban hasznalom amit inverznek neveznek
en azt nem ertem es azt utalom, amikor a desktop-hoz hasonlitjak, es hulyenek is nezik az embert miatta, mert hogy lehet ugy, mintha vmi bena lennek
de akkor meg en nezem oket le, mert hogy lehet a desktop-hoz hasonlitani, amikor a desktop egy sik, itt meg arrol van szo, h forgatunk vmit a terben(a nezopontunk "kamerajat") na mind1...
van ehhez egy kicsit hasonlatos eset is. (de azert nem nagyon hasonlitanan ehhez)
hogy gorditunk egy dokumentumot/listat/akarmit?
ha a page_down-t hasznalod mi tortenik?
ha az ember a page_down-t hasznalja, talan mindenki elott egyertelmunek tunik h mi tortenik, pedig nem teljesen az.
kicsit vilagosabba valik a dolog, ha arra gondolsz h ha kpdf-ben (vagy acrobat reader-ben) az oldalt fogod meg es huzod akkor masrol van szo, mint amikor a gorditosavot fogod meg es huzod.
aztan ott van meg a gv nevu prg, aminel ha az oldal feluletet huzod, beallitasfuggo h mi fog tortenni. nem hiaba.
egyszer talalkoztam egy regi prgal, aszem vmi debuger volt.
ott a listat ket billentyuvel lehetett lapozni, nemtudom mar melyik volt, legyen mondjuk az "a" es a "z"(vmi ilyesmik voltak)
ramondhatjuk, hogy az "a" a fel, a "z" pedig a le. ezt a prgozo is igy gondolta aki a prgot irta, de amikor a "z"-t nyomtam meg, akkor leptem alacsonyabb sorszamu oldalra es amikor az "a"-t, akkor magasabb sorszamura.
a "le" ezesetben azt jelenti h magat a listat mozgatom lefele, nem pedig a nezetablakot.
mar nagyon nagyon szeles korben elterjedt az a nezet h nem a listat mozgatjuk, hanem a nezetablakot, azaz a le az azt jelenti, h a nezetablakot mozgatjuk lefele, azaz magasabb sorszamu oldalra jutunk.
a ket nezopont egyenrangu.
nem egyertelmu h a page_down-nak milyen mukodest kell eredmenyeznie!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most sikerült jó bonyolultan elmagyaráznod mi a különbség az inverz és a nem inverz között. :)
Szerintem játékokban azon múlik, hogy melyik jó neked, hogy hogyan fogod fel. Van, aki úgy fogja fel a játékot, hogy van egy célkereszt, és ha a célkereszt feletti dolgot akarom lelőni, akkor felfele mozgatom a célkeresztet, vagyis felfele mozgatom az egeret. (Az most részletkérdés, hogy ennek hatására a világ fog lefele mozdulni.) Gondolom aki az inverz beállítást használja, az meg úgy fogja fel, hogy a célkereszt mögötti világot szeretném a célkereszt elé mozgatni, tehát ha a célkereszt feletti dolgot akarom lelőni, lefele húzom az egeret. Bár kézenfekvőbb az, hogy merre kell megdönteni egy embert, hogy felfele nézzen... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem nem nem!
felrevezeto volt a hsz-em bocsanat
az ures sor utan off van.
jeleznem kellett volna
csak az ures sor elotti sorokban beszeltem az inverz egerrol, utana teljesen masrol, csak gyengen ide kapcsoltam: "(de azert nem nagyon hasonlitanan ehhez)"
a temahoz:
en pont azt az elkepzelest nem ertem ahogy te kepzeled el.
igazabol ertem, csak azt nem ertem h miert igy kepzeled el.
miert kell itt nezetablakokrol beszelni meg hogy mozog a celkereszt meg ilyenek?
egyszeruen csak van egy ter, amiben forgatsz vmit(a fejedet v a kamerat v akarminek is elkepzelhetjuk).
szerintem nincs ertelme massal varialni h most nezetablak meg celkereszt
ha becsukod a szemed es eltunik a monitorod, meg a celkereszt meg minden es ott vagy a virtualis terben, minden egyszerubb lesz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na jo vegul is nem te beszeltel nezetablakrol, engem ertettel felre, azt hitted en beszelek arrol
egyebkent meg pl a descent-ben isigy hasznalom az egeret, ami nehol emlekeztet egy repuloszimulatorra, nehol meg a quake fele fps-re, ez is fps es en is ugy elem inkabb meg, nem mint szimulatort
ott pl bejon az elore mutato irannyal parhuzamos tengely szerinti forgas is, ahol nekem ez az egergombokra van beallitva. a jobb gombbal fordulok az oramutato jarasaval megegyezo iranyba. ha hatra huzom az egeret...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fel nem fogom, hogy mi a logikus abban, hogy totál ellenkező irányba mozog a kép, mint amerre mozgatom az egeret, már csak azért sem, mert felfelé kényelmesebb az egeret mozgatni és jellemzően felfelé kell többször.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazság szerint nem inverz módban inverz irányba mozdul a kép. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
felfele kell tobbszor?? :)))
szaltozni szoktal? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, hogy BattleZone miatt megszoktam az inverz egeret. Azt már csak úgy tudom játszani, míg minden másnál zavarna.
---
gameboy rocker
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudok máshogy játszani, csak invert mouse-al. Nekem így természetes, mert ha hátrafelé mozdítom a fejem, akkor felfelé mozdul a horizontom és fordítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem értem, hogy akik inverz módban használják ilyenkor az egeret, azok a vízszintes irányokat mért nem tükrözik. :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ezt mondtam én is feljebb. Úgy lenne értelme.
---------------------------
Oszt jónapot!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor, légyszi magyarázd el a pilótáknak is, hogy ők is rosszul vezetik a gépet, illetve hogy az összes botkormányos repülő rosszul van gyártva, mert ha balra forgatják a kormányt, akkor a gép balra kanyarodik, holott jobbra kellene...:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"értelme": ???
kivágtam pár fát, de teljesen értelmetlenül dőltek ki, ha normálisak lettek volna kiírták volna hogy 42
meg még sokak véleményét nem értem, miért lenne akármelyik is kitüntetett irány? kérdi az aki kezébe fog egy egeret, felemeli és a kurzor meg se moccan; miféle idióta találta ezt ki hogy előre meg hátra kell toszogatni ahhoz hogy fel le menyjen a képernyőn
teljese értelmetlen ebbe logikát tenni, keresni meg még nagyobb ..., az egyetlen "értelmét*" abban látom hogy egy játék írásakor melyik legyen a default
(*: persze érdekességképpen olvasom én is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A társaság egyik felének az a fordított mód, ami a társaság másik felének a normál mód, és fordítva, noha valamikor az elején definiálva lett, melyik melyik. Ettől függetlenül a társalgás meglepően barátságosan folyik. Ez a HUP? :)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en valahol lattam olyat h az inverz volt az, ami a legtobb helyen a nem inverz
de lehet h nem is egy ilyen van, ugy remlik
talan ilyen a Thief?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni