FPS játéknál inverz egér beállítást használok.

Címkék

Igen
15% (83 szavazat)
Nem
70% (386 szavazat)
Csak az eredmény érdekel
15% (80 szavazat)
Összes szavazat: 549

Hozzászólások

Kizárt. El nem tudom képzelni, hogyan inverz egérrel játszani.

--
trey @ gépház

Nemrég vettem egy ATI 4890-et, gyárilag jár hozzá a Tom Clancy's HAWX. Rühellem a szimulátorokat, de ez nem az a klasszikus repülőgép szimulátor. Fasza kis akció szimulátor vadászrepülőkkel. No, itt ha az egeret magam felé húzom, akkor a repülő felfelé megy, ha felfelé tolom, akkor lefelé megy. Azaz, itt inverz módon működik. De itt nem zavaró. A repülőgépek is így működnek asszem, hogy ha a botkormányt magad felé húzod, akkor emelkedik. De ez egy FPS-ben kib. zavaró nekem.

--
trey @ gépház

Igen, nalam is pont ez a game volt, ami miatt inverzen kezdtem el jatszani, es jo hosszu ideig ugy is volt. Aztan vhogy ugy jott, hogy eleg sokat warcraft 3-aztan, es fps-t semmit. Ezutan elmentem egy lanra, total bena voltam, ugy masfel-2 ev alatt teljesen kiment a reflex, ekkor inverz nelkul szoktam vissza es azota is ugy jatszok. Teljesen csak megszokas kerdese, es skillben sincs semmi kulonbseg a ketto kozott, ezt bizonnyal allithatom:)

+1, nagyjából ugyanez, inverzre szoktam rá, aztán kihagyás, és mikor elkezdetm fps-ezni újra, néztem miért vagyok béna, jaaa, hogy nem inverz az egér, átállítottam, de ugyanolyan béna maradtam. Azóta nem állítgatom, jó az nem inverzen is, teljesen megszokás kérdése.
----
Hülye pelikán

mi az az FPS játék? :D
---
Tévedni mindenkinek szabad, csak a mérnöknek észre kell vennie.

pici vagy nagy térkép

papírról van szó, ha pici, akkor a kezedet, azaz magát az objektumot mozgatod, ha nagy azaz fixen aztalon/falon van, akkor az ablakot (szemedet/fejedet) mozgatod

mint ahogy autoszimulátorban is a szélvédőt mozgatod, de a megalománok az egész világot mozgatják inkább, na az az inverz :D

Jajdeszepen meg lett fogalmazva ^_^ Latom Fitika/matek/informatika szakkollega... vagy nemjol estem?
--
< huf > sose ertettem h miert kell specialis szo a bunozore, ha szamitogeppel csinalja...
< huf > nemkell se hacker, se cracker se semmi ilyen szo
< huf > fejszes gyilkost se hivjuk favagonak

nekem szép az ami precíz, most kihagytam a botkormányosdit, ahol a fel/le irány még ettől is különbözhet (tehát összesen négy lehetőség van elvileg, balra/fel utasításra balra/fel mozog-e a kép; azaz nem tudom pontosan mit értenek inverz alatt:D)

szakkoléga? nem hiszem, ezt most ötöltem ki, megszoktam hogy akit nem ismerek próbálok közérthetően fogalmazni és azt a töménytelen szakszót amit bme-n belémvertek legalább ideiglenesen elfelejteni, kevés az hogy 99%-át még vizsgát előtt sikerült:)

Ez lehet inkabb ilyen fizikai elkepzeles az agyban. Pl ha egy bot veget lenyomom akkor megemelkedik a masik vege. Nekem igy allt kezre az fpsben is a dolog asszem. En is inverz modban jatszom :)

+1.
Én is inverz beállítással játszom, nem is tudok normálissal, azzal csak bénázom. Sokáig kerestem magamban én is a választ, de én is hasonló dologta jutottam. Az ember agya kapcsol a való élethez - mint fentebb is említve volt, szimulátoroknál is szinte "alapkövetelmény", hogy a le a fel és fordítva (mint a botkormány esetében). Én a magam részéről úgy magyarázom, ha egy fegyverrel felfelé kellene céloznom, akkor a bal kezem emelkedik a jobb pedig (pontosabban a fegyver tusa) lefelé mozog, míg lefelé célzáskor pont fordítva, és a jobbal használom az egeret is. Vagy még lehet pld. azon is filózni, hogyha az ember előre szalad, akkor előre dől, azaz lefelé néz, míg ha hátrál, akkor meg hátra és felfelé... és tudat alatti kapcsolat van az előre szaladás-hátrálás és az egér előre-hátra mozgatás között.

Csodás gondolatmenet, de az egész valószínűleg arról szól, hogy mikor az első játékkal játszottál, ott mi volt az alapbeállítás.

Duke Nukem-ben inverz. Quake-ben meg nem.
Én Duke Nukem-et még egér nélkül nyomtam, ennek megfelelően nálam az egér nem inverz...
A szimulátorokat meg ne keverjük ide, azt mindenki inverzen játssza.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Az első fps-em nem tom mi volt, c64-n és Amigán is voltak kezdemények, bár ott inkább a szimulátorok mentek, fordított beállítással, tehát ha első benyomás, akkor igenis keverjük ide a szimulátorokat :) (Egyébként ha nagyon lecsupaszítjuk a dolgokat, azok is mezei fps-ek - oké sokszor "s" nélkül - vagy pedig az fps-ek szimulátorok.. tök mindegy.)
Duke3D, Quake stb. ezeket mind billentyűzettel játszottam. Asszem a Quake 2 másodszori újrajátszásánál "találtam" fel az egeret :), vertem is a fejem a falba, hogy bakker, így sokkal könnyebb :D. (Emlékszem is, hogy a Quake I valamely Mission Pack-jának demojában volt, hogy körbetáncolta az ellenfelet, és közben folyamatosan lőtte. Én meg bármennyire is küzdöttem a billentyűzettel, csak szakaszosan és eléggé gyatrán tudtam ezt előadni. Aztán kiderült, hogy egérrel vicc az egész :) ) De ott is egyből reverse mouse módban játszottam, mert az tűnt kényelmesebbnek és könnyebbnek. Ha igaz az első játék benyomás teória, akkor mindez a szimulátorok miatt van - pontosabban a repülőgépek botkormánya miatt :)

De akkor inverz egér alatt csak fel és le van fordítva, vagy a bal és a jobb is?
---------------------------
Oszt jónapot!

nem is azt mondtam hogy kitaláció, csak hogy én nem láttam, és ezért nem tudom a jelentését (csak azt hogy nem játszok inverzzel)

bár ettől még nem a játékgyártók találták ki? :)

akkor nincs"szabványos" elnevezés megkülönböztetni az inverz egeret (eddig ezt hívtam botkormánynak akkor, miféle inverz az ami csak részben, vertikálisan inverz:) ) a "google earth fps-e" belitől?

biztos nevetni fogtok de régen megpróbáltam rászoktatni magam hogy bal kézzel játszok fps-t. Tettem ezt azért mert gondoltam így tuningolom a jobb agyféltekém (ha jól tudom a bal kéz a jobb agyféllel van kapcsoltban).
Egy ideig bírtam türelemmel :)

Ez is okozhat diszgráfiát? Nem tudok sokat a diszgráfiáról, de nagyon nehéz lehet együtt élni vele.

Egy laikus elsőre azt gondolná, hogy nincs meg a kellő intelligenciád ahhoz, hogy helyesen és érthetően írj, de ezt ne vedd sértésnek, én értem, hogy ezt a diszgráfia okozza.

Diszgráfia az részképesség zavar. Attól akár az összes többi megtartott lehet, sőt egészen magas. Akármilyen iq-val lehet valaki diszgráfiás.

ja és igen: a kezesség átállítás az egyik vezető ok a diszgráfia kialakulásában.

Az meg relatív, hogy mennyire nehéz vele együtt élni. Egyetemet is elvégezheti tőle.

>>: sys-admin.hu :<<

Miert nincs "Az eredmeny sem erdekel" gomb? :)

A'rpi

En csak azt nem ertem miert azt hivjak inverz-nek amikor ha magam fele huzom akkor felfele nezek. Szerintem az a termeszetes, igy annak kene a "normal" modnak lennie, el sem tudom kepzelni hogy lehet maskepp hasznalni az egeret.

Meg C64-en volt egy autos jatek (talan micro machines?). Felulrol lehetett latni a palyat. Azon ketfele joystick beallitas volt: Az egyiknel ha felfele nyomtam a joystick-ot, akkor (a kepernyon) az auto felfele ment, ja jobbra huztam, az auto jobbra ment, stb. Ez nekem hasznalhatatlan volt. A masik beallitassal, ha elore nyomtam a joystick-ot, az auto gyorsult, ha magam fele huztam, az auto lassult. Ha jobbra huztam jobbra kanyarodott, balra huztam balra kanyarodott. Nekem ez volt a termeszetes.

Viszont voltak olyanok (es ok voltak a tobben), akik csak az elso beallitassal tudtak jatszani. Nem ertettem miert, ugyanugy most sem ertem a nem "inverz" egeret az FPS-ekben.

Pedig teljesen logikus: az asztalt mint sikot tekinted, a nezopontodbol lefele iranyba huzod, akkor lefele nezel, ha felfele huzod, akkor felfele nezel, ennek inverze ha lefele huzod felfele nezel es felfele huzod lefele nezel, stimm? Szerintem mindketto kb egy ora alatt elsajatithato.

Na igazabol azt akartam mondani ezzel az egesszel hogy "le-fel", "fel-le" az inverz jelentese itt, imho.

---
"A legjobb dolgok az életben nem dolgok."

pedig csak az inverz a logikus. :)

ha előre tolod az egeret, akkor előretolod a karakter fejét -> lefelé néz.
ha hátrahúzod az egeret, hátrahúzod a karakter fejét - > felfelé néz.

nem-inverz egeret senki nem magyarázza meg nekem, persze lehet jönni ilyen asztallap-síkja, meg egyebekkel. :)

Pedig egyszeru... Meglatod hogy a celkereszttol felfele van az ellenfel... es akkor elore tolod, hogy felfele menjen, mivel... tulajdonkeppen itt nem a karakter fejet mozgatod, hanem a szep kis kerest/pont/karika/kishaziko format a monitoron...
Es hat az elore a fel, a hatra az le...

egyikben a fejet mozgatod masikban a celkeresztet, ha igy jobb neked =P Es akkor nincs semmilyen asztallap meg egyeb nyalanksag...
--
< huf > sose ertettem h miert kell specialis szo a bunozore, ha szamitogeppel csinalja...
< huf > nemkell se hacker, se cracker se semmi ilyen szo
< huf > fejszes gyilkost se hivjuk favagonak

Inverz egeret nehezen tudom megszokni FPS-ben, főleg ha a célzásról van szó (valahogy furcsa, hogy lefele kell húznom az egeret, ha a célpont fejét akarom szétlőni, nem pedig a szerszámát :)).

Külső nézetes játéknál néha be szoktam állítani az inverz egeret. Ne kérdezzétek miért, valahogy így sikerült megszoknom.

Félig fun:
De ha jobban belegondolsz, amikor lefelé nézel, akkor előre hajolsz, amikor felfelé akkor meg hátra. Az egeret sem le és fel mozgatod az asztalon, hanem előre és hátra :) Így adja magát a lefelé nézés-egér előre tolás /felfelé nézés-egér hátrahúzás páros :D

en is abban a beallitasban hasznalom amit inverznek neveznek
en azt nem ertem es azt utalom, amikor a desktop-hoz hasonlitjak, es hulyenek is nezik az embert miatta, mert hogy lehet ugy, mintha vmi bena lennek
de akkor meg en nezem oket le, mert hogy lehet a desktop-hoz hasonlitani, amikor a desktop egy sik, itt meg arrol van szo, h forgatunk vmit a terben(a nezopontunk "kamerajat") na mind1...

van ehhez egy kicsit hasonlatos eset is. (de azert nem nagyon hasonlitanan ehhez)
hogy gorditunk egy dokumentumot/listat/akarmit?
ha a page_down-t hasznalod mi tortenik?
ha az ember a page_down-t hasznalja, talan mindenki elott egyertelmunek tunik h mi tortenik, pedig nem teljesen az.
kicsit vilagosabba valik a dolog, ha arra gondolsz h ha kpdf-ben (vagy acrobat reader-ben) az oldalt fogod meg es huzod akkor masrol van szo, mint amikor a gorditosavot fogod meg es huzod.
aztan ott van meg a gv nevu prg, aminel ha az oldal feluletet huzod, beallitasfuggo h mi fog tortenni. nem hiaba.
egyszer talalkoztam egy regi prgal, aszem vmi debuger volt.
ott a listat ket billentyuvel lehetett lapozni, nemtudom mar melyik volt, legyen mondjuk az "a" es a "z"(vmi ilyesmik voltak)
ramondhatjuk, hogy az "a" a fel, a "z" pedig a le. ezt a prgozo is igy gondolta aki a prgot irta, de amikor a "z"-t nyomtam meg, akkor leptem alacsonyabb sorszamu oldalra es amikor az "a"-t, akkor magasabb sorszamura.
a "le" ezesetben azt jelenti h magat a listat mozgatom lefele, nem pedig a nezetablakot.
mar nagyon nagyon szeles korben elterjedt az a nezet h nem a listat mozgatjuk, hanem a nezetablakot, azaz a le az azt jelenti, h a nezetablakot mozgatjuk lefele, azaz magasabb sorszamu oldalra jutunk.
a ket nezopont egyenrangu.
nem egyertelmu h a page_down-nak milyen mukodest kell eredmenyeznie!

Na most sikerült jó bonyolultan elmagyaráznod mi a különbség az inverz és a nem inverz között. :)

Szerintem játékokban azon múlik, hogy melyik jó neked, hogy hogyan fogod fel. Van, aki úgy fogja fel a játékot, hogy van egy célkereszt, és ha a célkereszt feletti dolgot akarom lelőni, akkor felfele mozgatom a célkeresztet, vagyis felfele mozgatom az egeret. (Az most részletkérdés, hogy ennek hatására a világ fog lefele mozdulni.) Gondolom aki az inverz beállítást használja, az meg úgy fogja fel, hogy a célkereszt mögötti világot szeretném a célkereszt elé mozgatni, tehát ha a célkereszt feletti dolgot akarom lelőni, lefele húzom az egeret. Bár kézenfekvőbb az, hogy merre kell megdönteni egy embert, hogy felfele nézzen... :)

nem nem nem!
felrevezeto volt a hsz-em bocsanat
az ures sor utan off van.
jeleznem kellett volna
csak az ures sor elotti sorokban beszeltem az inverz egerrol, utana teljesen masrol, csak gyengen ide kapcsoltam: "(de azert nem nagyon hasonlitanan ehhez)"

a temahoz:
en pont azt az elkepzelest nem ertem ahogy te kepzeled el.
igazabol ertem, csak azt nem ertem h miert igy kepzeled el.
miert kell itt nezetablakokrol beszelni meg hogy mozog a celkereszt meg ilyenek?
egyszeruen csak van egy ter, amiben forgatsz vmit(a fejedet v a kamerat v akarminek is elkepzelhetjuk).
szerintem nincs ertelme massal varialni h most nezetablak meg celkereszt
ha becsukod a szemed es eltunik a monitorod, meg a celkereszt meg minden es ott vagy a virtualis terben, minden egyszerubb lesz

na jo vegul is nem te beszeltel nezetablakrol, engem ertettel felre, azt hitted en beszelek arrol

egyebkent meg pl a descent-ben isigy hasznalom az egeret, ami nehol emlekeztet egy repuloszimulatorra, nehol meg a quake fele fps-re, ez is fps es en is ugy elem inkabb meg, nem mint szimulatort
ott pl bejon az elore mutato irannyal parhuzamos tengely szerinti forgas is, ahol nekem ez az egergombokra van beallitva. a jobb gombbal fordulok az oramutato jarasaval megegyezo iranyba. ha hatra huzom az egeret...

Fel nem fogom, hogy mi a logikus abban, hogy totál ellenkező irányba mozog a kép, mint amerre mozgatom az egeret, már csak azért sem, mert felfelé kényelmesebb az egeret mozgatni és jellemzően felfelé kell többször.

----------------
Lvl86 Troll

Érdekes, hogy BattleZone miatt megszoktam az inverz egeret. Azt már csak úgy tudom játszani, míg minden másnál zavarna.
---
gameboy rocker

Én nem tudok máshogy játszani, csak invert mouse-al. Nekem így természetes, mert ha hátrafelé mozdítom a fejem, akkor felfelé mozdul a horizontom és fordítva.

Azt nem értem, hogy akik inverz módban használják ilyenkor az egeret, azok a vízszintes irányokat mért nem tükrözik. :)

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

"értelme": ???

kivágtam pár fát, de teljesen értelmetlenül dőltek ki, ha normálisak lettek volna kiírták volna hogy 42

meg még sokak véleményét nem értem, miért lenne akármelyik is kitüntetett irány? kérdi az aki kezébe fog egy egeret, felemeli és a kurzor meg se moccan; miféle idióta találta ezt ki hogy előre meg hátra kell toszogatni ahhoz hogy fel le menyjen a képernyőn

teljese értelmetlen ebbe logikát tenni, keresni meg még nagyobb ..., az egyetlen "értelmét*" abban látom hogy egy játék írásakor melyik legyen a default

(*: persze érdekességképpen olvasom én is)

A társaság egyik felének az a fordított mód, ami a társaság másik felének a normál mód, és fordítva, noha valamikor az elején definiálva lett, melyik melyik. Ettől függetlenül a társalgás meglepően barátságosan folyik. Ez a HUP? :)

:)