Maximum akkor javul a helyzet, hogyha rájönnek hogy a Fehérvár környéki falvakból, városokból nem csak Komáromba akarnak eljutni az emberek hanem pl. Győrbe is, és ehhez igazítják majd a buszmenetrendeket.
A vasút miatt a Győrbe tartó buszokra csak Móron (10 perc busszal, de mivel eddig vasút volt, a buszos átszállás egyáltalán nem működik maximum naponta 1x) vagy Fehérváron (40 perc Bodajkról busszal, ráadásul az ellenkező irányba) lehet(ett eddig?) felszállni.
Szóval majd meglátjuk. A végén még kocsival kell mennem mindig (eddig is előfordult).
- uid_4263 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Éljen a PÁRT!
----------------------------
http://jailhouse.blogozz.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindegyik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Kenyéren és vízen, szűk cellában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ne sokáig...
----------------------------
Weblap, Tárhely, Domain
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
F
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
éljen a válság ;)
Az alacsonyabb adó – jobb adófizetési morál maszlagot még lehet magyarázni (csak kár ;)), de azt már szerintem nehézkes, hogy több vasúti vonaltól gazdaságosabb lesz a közlekedés. Szerintem a vasúti közlekedés nem annyira nyereséges, hogy segítsen rajta esetleg néhány vonal nyitása, és ha előre nem lehet menekülni, muszáj vissza, mert ahol vagyunk, onnan el kell menni (dinamikus a gazdaság elvégre :P)
Bármennyire is pocsék, a közlekedés tipikusan olyan terület, ahol sokat lehet spórolni :-/ Még feljebb lehetne tornászni mondjuk a jövedéki adókat is, hogy az autósoktól is lehessen némi zsebpénzt szedni.
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hülye és szűklátókörű vagy te, baszki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hát nem mindenkit győz meg egy bájos naív mosoly.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
perszehogy. azért teszik szegénykék, mert nincs _más_ megoldás.
évről-évre szüntetik meg a vasútvonalakat. ha ilyen kitartóan folytatják, akkor nemsokára nem lesz _mit_ megszüntetni. Ajánlom ezt a figyelmedbe ezt.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor kérlek, hogy fizesd TE tovább ezeket a vonalakat, az én adómból NE adjanak bele. köszi.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ajánlom ezt a figyelmedbe ezt.
Kivancsi vagyok, vajon jozan volt-e, amikor felolvasta a szoveget.... Amugy ez egy LOL-kategorias, tulzottan egyszerusito, feloldalas, tovabba olcso es hatasvadasz elmelkedes...
Noha en nem vagyok ismert ember, nem irtam 222-es konyvet sem, sot meg alkoholista sem vagyok, de egy elmeletem (szemben Palffy sirankozasara, mert csak ennyi van a videoban) nekem is van arra, hogy miert tartunk ott ahol.
A problemat nem a partallastol fuggetlenul korrupt politikusokban (csak), nem is (kizarolag) a privatizaciok soran jol helyezkedo megtollasodottakban, nem (csak) a magas adokban, nem (csak) az allandoan ugyeskedo kisemberben, aki ott csal, ahol tud, es nem (egyedul) az egyeb dolgokban, amelyek nem jutnak eszembe, hanem mindezen dolgok osszegeben.
A kedvenc lozung: uldozzuk el a korrupt politikusokat. Cool! De komolyan gondolja barki jozanul gondolkodo ember, hogy ha a 150 hitvany tetelbol kihuzunk egyet, akkor minden rendben lesz? Naivitas. Arrol nem is beszelve, hogy a hitvany atlagember ugyis csak a hitvany partokat (akar errol, akar arrol) fogja/tudja szavazataval tamogatni.
Nem barataim, nem azt mondom, hogy ram szavazzatok, de azt igen, hogy mindenkinek, kicsitol nagyig, egyenkent kell korrekt modon viselkedni, es majd akkor lesz itt a foldi mennyorszag.
SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz sok egyetértés.
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyiból, amennyiből Én :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Noha a valtozasok szuksegszeruen valakik rovasara tortennek, bizonyos esetekben megis szuksegesek. Ha esszel csinaltak, akkor ezt is ilyennek tartom*, ha meggondolatlanul, akkor shame on them.
*: szemely szerint nem erint a ${subject}
SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is próbálom elképzelni, hogy ha megszüntetnek egy vasútvonalat és a helyébe buszt tesznek, akkor annak van értelme. Merthogy népszerűek nem lesznek tőle.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a járulékos költségeket az üzemeltetés során vesd össze a kettőnél, horror méretű különbségekre jutsz...
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
no ez az, amihez nem értek – eredetileg nem azért vannak még vonatok, mert olcsóbb?
Másrészről viszont vonatnál elég egy váltókezelőnek sztrájkolnia, és megáll az élet, míg busznál adnak a beugró sofőrnek egy térképet :)
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az olcsosaghoz: hany allami HUF-t pumpaltak a MAV-ba, es mennyit a volan tarsasagokba? A bkv-val most ne bonyolitsuk a felallast (amugy sem volan tarsasag)...
Másrészről viszont vonatnál elég egy váltókezelőnek sztrájkolnia, és megáll az élet,
Ja, a Gasko-fele terroristak hanyszor megbenitottak mar a vasuti kozlekedest...
SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alapvetően egy vonatos vonalon napi 500-800 ember minimum kellene aki jegyet vált, vagy bérletet, hogy egy 20-30 km szakasz üzemeltetése ne legyen deficit.
a buszoknál más a helyzet, mert ott az önkormányzat ad némi pénzecskét az üzemeltetéshez, de ezzel szemben kikötéseket is támaszt. az se nyereséges, csak épp olcsóbb üzemben tartani, mint a kis vonatokat.
sokan rinyálnak hogy bezárnak vonalakat, én azt tudom mondani, hogy amíg 5-10 ember utazik naponta 1 vagy két alkalommal, addig ne is legyen ott vonat. elhiszem hogy kényelmesebb, de pazarlás a kasszából.
a bkv pont ugyanilyen pénznyelő, csak az állam egy fasz, hogy ezt nemcsak hogy engedte, hanem még támogatta is jóideig.
(abba ne menjünk bele, hogy nekünk, a vidéki parasztok pénzéből is garázdálkodik egy ilyen bkv, meg 4es metró, meg emmullás, melyeket jó eséllyel éves szinten csak 1-2 alkalommal veszel igénybe.
azt tudom mondani, ha bpnek kell a 4es metró, dobják össze rá a lóvét, engem hagyjanak ki belőle. ezt úgy képzelem, hogy 90%át ők adják, a maradék 10%-ot meg esetleg mi vidékiek, hogy lássák, honnét vagy a zőccség a hűtőbe.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az M0-ás pont, hogy nekünk jó, mert nem kell bemenni Kukapestre. Csak annál nincsenek nagy lehetőségek ingatlanspekuláció terén, mint a 4-es metrónál, ezért azt már 20 éve építgetik. A 4-es metró tök fölösleges, a városban mindenhova el lehet jutni nappal, csak beetették a sök köcsög pestit, hogy nekik milyen jó lesz, nem lesz dugó, közben egy frászt nem, csak nem kell felemelni a hájas ülepüket, hogy egyszer átszálljanak, mindezt sokszáz millárdért, amit megint a "közösből" költenek, szinte csak a panelpatkányokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de azért az is vicc, hogy 20 éve nincs készen.
az m7esről nem is beszélve: mekkora fless volt amikor elérték a határt mi?
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha teljesen összeomlik a város közlekedése, akkor folytatják az építést. Emlékszem, hogy a külső körutakon milyen kamionsorok álltak és hány órás dugókat okoztak. Az M0-ás legutóbbi szakaszának megépítése ezen kicsit talán segített. Előtte be kellett menni a városba a kamionforgalomnak.
Amúgy szerintem az lenne a jó, ha a minisztériumok kitakarodnának az M0-ás mellé, hogy ne kelljen az egész országnak bemenni a belvárosba, ismeretlen egyirányú útvesztőkben járkálni, a biciklis és a normál buzeránsok miatt lezárt utakat, hidakat kerülgetni, dugókban dekkolni, félni, hogy feltörik a kocsit, vagy hiába fizetsz a parkolójegyért, pár év múlva küldik a büntetést, hátha nem őrizted meg a parkolójegyet életed végéig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apropó parkolás:
Édesapámnak küldött a Centrum valami ilyen levelet:
Tisztelt Uram! Értesítjük, hogy az Ön vállalkozásának birtokában lévő XXX-123 rendszámú kocsi ekkor és ekkor itt és itt szabálytalanul parkolt. Kérem, fizesse be a mellékelt csekket, amelyen az összeg a következőképpen áll össze: bírság+késedelmi kamat+adminisztrációs és kikeresési díj.
Apum válaszolt:
Tisztelt Uram, értesítem, hogy mint a mellékelt parkolójegy mutatja, nyilvántartásuk hibás. Mellékelten küldöm Önöknek a számlát 500 Ft adminisztrációs és 200 Ft kikeresési díjról, amelyet befizetni szíveskedjenek.
Az M4 biztos jó valakinek, de az tuti, hogy eddig bárhova mentem a városban, arra a vonalra pont merőlegesen haladt, kivéve a Kálvin tér – Közgáz – Műszaki vonalat, amelyen a villamos ellenére is általában sétálok :D
—-—-—
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
frappáns a válasz.
az egyszeri ember olyan autón melózott, amiben műholdas nyomkövető van szerelve.
egy csodás napon a centrumtól kaptak ők is egy levelet csekkel.
a házigazda vérbeforgó szemekkel kereste az adott napra és autóra vonatkozó gps naplót, vagy háromszor is megnézték, mert nem akarták elhinni: abban az időben debrecen környékén járt a kocsi (menetlevél alapján is).
előtte héten valamikor volt bp-n az autó, de nem is azon a környéken, ahol állítólag a centrumosok állítják.
azért egy ilyen ügy után én csak szétszedetném valami bírósággal ezt a koszos centrumot...
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kéne még egy körgyűrű, meg 2x4 sávos alagutak budpest alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne kéne négyes metró? Ha majd legközelebb felgyünnek a parasztok forgalmat akadályozni a traktoraikkal, csak a kötöttpályás járművek tudnak majd közlekedni. :-D
Ave, Saabi.
ps: aki nem értené, ez itt fenn irónia. Tök leszarom mi van a négyes metróval, nem valószínű hogy egyhamar használnám. Ugyanez igaz a vonatokra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a parasztok pedig nem jönnek fel a traktoraikkal, mert Demszky elfelejtette felszedni a belváros körül a traktorzárat, a külvárosban demonstrálni meg nem fun :P (pláne ha esik, hahahahaha. Mindig szeretem, ahogy a polgári aktivitást az időjárás befolyásolja leginkább. Nyitnom kéne egy ilyen portált, ahol mindenki megnézheti, hogy ha szép az idő hétvégén, hova mehet tüntetni :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
remélem idén télen 2 méteres hó esik bpre, oszt' akkor majd sóhajtozzatok, hogy a főváros krazai nem húzkod benneteket a hóba.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezt numen humoros hangvétellel írta, nem bántó szándékkal. :) Erre meg:
"a külvárosban demonstrálni meg nem fun :P"
Nem nem fun, hanem a minisztériumok sajnos mind a belvárosban vannak. Ezek után meg már ki sem mernének költözni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ettől függetlenül körbe lehet zárni bp-t, csak akarat kérdése.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a négyes metrónak van értelme, ha megnézed a jelenlegi metrók térképét elég kis területet fednek le. Az meg hogy mindenhova el lehet jutni mindenhonnan BKV-val igaz, de nem mindegy hogy hogyan (hány átszállással, mennyi idő alatt, mennyi felesleges kerülővel). És vidékiként ha Budapestre utazol tömegközlekedéssel ugyanúgy közöd lesz hirtelen a Bp-i tömegközlekedéshez.
Pl. ha Győr/Tatabánya felől érkezel vonattal, le tudsz szállni Kelenföldön ahonnan kényelmesen el tudsz metrózni majd egy csomó helyre ( http://www.metro4.hu/nyomvonal_allomasok_01_kelenfold.php ), és nem kell buszozni/villamosozni/sétálgatni (vagy kevesebbet), meg nem kell végállomásig vonatozni ahol aztán fordulhatsz vissza BKV-val az ellenkező irányba.
Vidéki városokban is előbb-utóbb fejlesztik a tömegközlekedést ha például csak minden második buszra/villamosra/akármire férsz fel. Ez bőven ráfér a budapesti tömegközlekedésre. És most a négyes metrót vonatkoztassuk el a BKV-tól, ha a BKV -t eltörlik a föld színéről és teljesen új társaságot állítanak a helyébe, a négyes metró (meg minden más) attól ugyaúgy ott lesz.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha megnézed a jelenlegi metrók térképét elég kis területet fednek le"
Lehet, de nem csak a metrók térképét nézem meg. A villamosok, a buszok, a trolik és a HÉV is ott van. A legtöbbször át kell szállnom így is, úgy is.
"Pl. ha Győr/Tatabánya felől érkezel vonattal, le tudsz szállni Kelenföldön ahonnan kényelmesen el tudsz metrózni majd egy csomó helyre ( http://www.metro4.hu/nyomvonal_allomasok_01_kelenfold.php ), és nem kell buszozni/villamosozni/sétálgatni"
Kelenföldről egy csomó helyre el tudsz buszozni a 173E busszal, nem kell metrózni (én is járok néha ezzel). :) http://www.bkv.hu/busz/173e.html
"Az meg hogy mindenhova el lehet jutni mindenhonnan BKV-val igaz, de nem mindegy hogy hogyan (hány átszállással, mennyi idő alatt, mennyi felesleges kerülővel)."
Többszáz milliárdot szerintem nem ér meg azért, hogy egy-kettővel kevesebbszer kelljen átszállni naponta, még ha napi egymillióról beszélünk, akkor sem. Egy-egy emberre elosztva pedig nagyon kis teher. Szerintem hasznosabb lenne az M0-ás kibővítése, mégegy híd (ha nem lenne a Lágymányosi, reggeltől estig dugó lenne a városban, hidd el), a lezárásokat eredményező rendezvények és a minisztériumok kitolása a belvárosból – a Pest megyei miatt is, akiknek a megyeszékhelye Budapest.
Ja, ha már itt tartunk: Az M5-ös autópályán szinte nincs olyan nap, hogy ne lenne dugó. Az M0-ás bedugul, az M5-ös lehajtóján szintén megáll a kamionsor. A külső sáv szinte rögtön megtelik. Ez eddig csak torlódást okozna. A legnagyobb gond az, hogy mindig van pár kamionos, aki a belső sávból akar bekéredzkedni a külső sávba, majd a kanyarodó sávba, ezzel pedig néha több órás dugót is okoznak, több kilométeres kocsisort hoznak létre. Szerintem ez sokkal aggasztóbb, mint pár átszállás. (Persze a rendőrök ilyenkor sehol sincsenek, a belső sávban álló kamionost senki sem szólja meg a forgalom akadályozásáért.) A gyáli lehajtótól az M0-ásig lenne értelme mégegy sávnak IMHO, de egy hatékony rendőri közbelépésnek végképp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az M5 feltételezésem szerint azért dugul be, mert egy jó szakaszon egy a nyomtáv az M0-val. Amelyet eredetileg ugye az M5-ig készítettek el, de hála a helyieknek csak pár kilométerrel délebbre lehetett folytatni. Természetesen össze lesz kötve a M0 kelet az M0 déllel, de autópályát építeni nem két perc. És akkor ottmarad az eredetileg "feleslegesen" elkészített pályaszakasz, de ez egy ilyen ország. Ahol néhányan országos szintű projecteket fúrhatnak meg többmilliós vagy miliárdos plusz kiadást és csomó idegeskedést okozva.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is tudom, akkor hogy volt az évekkel ezelőtt, hogy moszkvától északra a szlovének, a horvátok meg a szlovákok havi szinten 100 km pályát adtak át.
(a nulláról kezdték építeni)
apámmal szoktunk mindig összeveszni, mert ő azt mondja: fiam neked fogalmad nincs, milyen útépítések zajlanak az országban... erre mondtam télleg, mert ami nálunk 3 milliárd, az a horvátoknál 1,5 volt sziklafúrással, hídépítéssel.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A horvátoknál az autópálya építés mission critical volt (kb. legfontosabb projekt) mivel ők abból élnek hogy nyaranta jön a többmillió turista (nem kis részben tőlünk). Ráadásul nekik könnyebb dolguk volt az autópálya építéssel, az ország adottságai miatt. Elég volt egy nagyjából észak-déli irányú meg egy kelet-nyugat, aztán csókolom. Nálunk meg inkább sugárirányú pályák vannak.
Nálunk is fontos lenne persze mivel nagy a tranzit forgalom. Bár azt nem mondhatjuk hogy nem bővül az autópálya-hálózat, csak hát akadozva, drágán, botrányokkal övezve (pl. gyerekmelósok).
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nálunk is fontos lenne persze mivel nagy a tranzit forgalom."
A fontos enyhe kifejezés. Az egész Balkán átmegy rajtunk nyugat felé. És mind Budapest felé, mert minden út Rómába^WBudapestre vezet. :) Remélem, hogy össze fog jönni Pest megyének ez a régiós elszakadás a fővárostól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én valamit felvethetnék ezügyben a megfelelő helyen az lenne, hogy a halálúttá változott főutakat autópályává fejlesszék. Pl a kelet-nyugati irányú balkántranzit egy jelentős része letér Székesfehérvár felé félúton és a 81-esen folytatja az utat.
Nemrég haladtam egy hosszú, beláthatatatlan, tiltótáblával és záróvonallal rendelkező szakaszon a 81esen. Az akárhonnan származó vendégmunkás meg úgy gondolta hogy ő most előz. Persze jött valaki. Én satufék, ő padlógáz és beugrott elém. Ez naponta tucatszor lejátszódik egy ilyen főúton.
********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos az 5-ös főút mentén sem véletlenül van rengeteg "Őt is haza várták!" tábla. :( Míg matricássá nem tették az M5-öst, nagyon veszélyes volt az 5-ös főúton közlekedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni