Ulti program

Fórumok

Sziasztok!

Belefognánk egy Ulti-program fejlesztésébe, eddig ketten vagyunk, fejlesztőket toborzunk. Első körben a cél egy olyan GUI-s alkalmazás létrehozása, amivel tudunk hárman úgy Ultizni, hogy nem kell hozzá * kilométert utazni.Azaz:
-- a program "kever és oszt",
-- kezeli a licitrendszert,
-- adminisztrálja és mutatja az adott kör lefolyását,
-- a kör végén pontoz

A kártyázó bot külön problémakör, az első kérdés ezzel kapcsolatban, hogy van-e rá szükség.

Egyelőre ötletfázisban van a dolog, aki használna ilyet, annak várjuk az ötleteit, aki segítene a fejlesztésben, annak főleg.

Természetesen a végeredmény szabad szoftver lenne.

Hozzászólások

Hali,

az ötlet kitűnő, egy barátommal mi is gondolkoztunk rajta, de aztán nem jött össze időben, szívesen követném a projektet akár levélben, ötletelnék, ami a botot illeti, mi akkor arra jutottunk, hogy lehet persze okos szabályokat adni, de mindenképpen fontos, hogy tanuljon, alkalmazkodva fejlődjön.

Szervác Attila - http://321.hu/sas

bot esetében: néhány játék esetén a nyerő stratégia teljesen egyértelmű (betli, durchmars stb.), sok esetben pedig nyilván az elosztás a döntő, azaz valszámra kell hagyatkozni (nem is csak játék közben, hanem már licitnél is).

jogi kérdés: van annak jogi (vagy más jellegű) akadálya, hogy beszkenneljek egy magyar kártyapaklit erre a célra? vagy meg kéne rajzolni (az sem akadály)? esetleg a figurákat pingvinekre cserélni (ettől sokakat a hányinger kerülgetne, de szerintem vicces lehet)?

amúgy a játékokat illetően személy szerint a "négy ász" játékot hülyeségnek tartom, a "négy tíz" játékot viszont kevésbé, ezt viszont embere-társasága válogatja. úgy lenne talán értelmes, hogy a játék indulásakor kiválaszthatod, mik legyenek a játszható játékok.

várom az ötleteléseket!

a klasszikus grafikának már biztos lejárt a szerzői joga, de ezt a wikipédián a szerkesztőktől megtudod. A 4 ász: lehet ilyen _opció_ (szerintem is hülyeség, mert nem teszi összetettebbé az ulti amúgy nem túl bonyolult stratégiáját), sok helyen ultiztam már, a 4 10-ről nem hallottam, de nagyon tetszik, ezzel együtt ez is legyen opció. Az igazi kihívás programozói szemmel persze a gó, nem az ulti :)

Szervác Attila - http://321.hu/sas

Az ötlet tetszik.
OFF
Erről jut eszembe, hogy egyszer egy ember megkeresett egy híres sakk nagymestert, hogy ő lelkes amatőr, de szívesen játszana vele úgy, hogy levélben küldik el egymásnak a lépéseket. Ha ő nyer a nagymester fizet neki 1000 Ft-ot. Ha veszít akkor ő fizet a nagymesternek 500 Ft-ot.
A nagymester belement. Egy jó ideig ment a játék és a nagymester azt tapasztalta, hogy aránylag kiegyenlített a nyerések és vesztések aránya, így ő többet fizet mint amennyit kap.
Az illető zseniálisan két nagymestert keresett meg az ötlettel és egymás ellen játszatta őket. Így minden nem döntetlen parti végén 500 Ft-os pozitív egyenleget zsebelt be.
/OFF
:-{)E
--
http://pc.rulz.hu
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)

Biztos régebbi az ötlet, de én ezt egy gyerekeknek szóló logikai feldványokkal teli könyvben olvastam. :) Egészen pontosan ennek a könyvnek az első kiadásában. Simán lehet, hogy ebből lett urban legend (vagy ők vettek egy urban legendet és abból csináltak feladatot).

-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO

Szia!

Régen én is elkezdtem egy ilyet. Ifjonti lázzal egyből botot is akartam írni, így ott elakadtam, hogy elolvastam egy ulti könyvet és rádöbbentem hogy ehhez képest semmit nem tudok.

Milyen technológiára építkeztek? Egész érdekesnek hangzik a dolog. Még akár bele is szállnék, ha lenne időm.

OFF
"ketten vagyunk, fejlesztőket toborzunk"
szerintem ehhez a problémamérethez overkill kettőnél több fejlesztő.

"szerintem ehhez a problémamérethez overkill kettőnél több fejlesztő."

ha megosztjuk a munkát, nem. amúgy nem volt szó kettőnél több fejlesztőről. ha lenne vki, aki nem fejleszt, csak kidolgozza az egyes játékok optimális stratégiáját (bothoz), vki, aki a grafikával foglalkozik stb., akkor szépen lehetne haladni, és a végeredmény is jó eséllyel kecsegtető lenne.

a bot kérdése sokadrangú. ha működik a dolog bot nélkül (és fenntartjuk a bot lehetőségét), akkor utólag is hozzá lehet forrasztani.

Nekem is jutott kártyázó szerver-kliens program, és nem feltétlenül real-time-ban lehetne játszani. Bár az ultit nem ismerem, más játékkal (solo/amerikai 70-es). Még nem kezdtem bele. Benne vagyok a projektben. Szerintem elõszõr egy szerveralkalmazást kell írni - gondolom, ti így gondoltátok -, ami irányítja a játékot. (Ennek ugye több elõnye is van, ne lehessen hack-elt verzióval cheat-elni, megkönnyíti a kliensek írását)
~~~~~~~~
De ezt az egy lépést ki nem tevé,
Az nem tett semmit, nem tud semmit is.

"Szerintem elõszõr egy szerveralkalmazást kell írni - gondolom, ti így gondoltátok -, ami irányítja a játékot."

Ez több, mint nyilvánvaló. A nagy kihívás első körben a GUI létrehozása (mivel még sosem csináltam ilyet), a második a jól játszó (esetleg tanuló?) bot létrehozása. Időprecedencia ebben a sorrendben.

Szerk.: Még annyit hozzá, hogy nem az a cél, hogy idegen emberek játszhassanak egymással (szerintem ezt minden rendszeresen kártyázni összejáró társaság bojkottálná), hanem az, hogy az ismerősöknek ne kelljen utazni hozzá. Aki ilyen helyzetben csalna, az IMHO nem normális. De az elővigyázatosság nem árt, ebben igazad van.

Én azt javaslom, hogy webes interfészben gondolkodjatok, ennek több előnye is van:
1. nem kell klienst telepíteni, platformfüggetlen
2. webfejlesztőt könnyebb találni
3. nem kell szinkronizálni a lapokat és a játék menetét, hisz azok egy helyen, a szerveren vannak tárolva

A fejlesztésre pedig több lépcsőt javaslok:
1. design (kártyalapok, kezlői felület, stb)
2. alap játék, mindenféle szabály nélkül, kis chat felület a bemondásokra, "kártyapakli szimulátor" üzemmód
3. ulti játék szabályainak ellentmondó lépések tiltása (ez már nagyobb falat)
4. legvégül bot (legnehezebb)

Itt mondjuk felmerül a kérdés, hogy van-e egyáltalán szükség a 3. lépésre, bár megakadályozza a csalást, de biztos szeretnétek-e ezt? Egy igazi, élő játékban sem ellenőrzi semmilyen MI a szabályok betartását, ez a játékosokra van bízva, íly módon "a játék része". Persze hamiskártyázni nem lehetne, mert a lapokat szigorúan a gép osztja, de blöffölni meg bliccelni igen.

Ha elég nagy lesz az érdeklődés, mivel az ultit hárman játszhatják, feltétlenül legyen benne kibic is! :-{)E
A 3-as pont azért is elég nehéz, mert vannak kisebb eltéréseket, megengedéseket használó játékosok, játékos körök is.
--
http://pc.rulz.hu
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)

először is köszi a hozzászólást!

az igazság az, hogy gondolkoztam a webes megoldáson én is, aztán több okból elvetettem. az általad felsorolt érveket magam is figyelembe vettem a döntésnél.

az viszont biztos, hogy a programot egészen máshogyan képzeljük el.a bemondásokhoz mindenképpen a "kattintós" megoldást tartom elképzelhetőnek, ugyanis a pontozás miatt úgyis tárolni kell, hogy milyen játékot játszunk. azt egy chat-es felületből kihalászni elég nagy és fölösleges macera. az meg a másik, hogy, ha meg akarjuk oldani, hogy ne lehessen olyan kártyát tenni, amit az adott játékban az adott esetben nem szabad, akkor ahhoz is tudni kell, hogy milyen játékot játszunk (pl. betli és durchmars esetén a tízes visszakerül az alsó alá).

a tiltó lépésekre pedig szerintem mindenképpen szükség van.

A legutolsó bekezdésben a felvetés érdekes, de szerintem ez simán elkerülhető. Vannak olyan "blöffök", amiket megengedhet magának a játékos, pl. bemondani egy kombinált 40-100 játékot, amikor nincs is negyvene. Erre persze a partnerek odafigyelhetnek, és megkontrázhatják; ha a tisztelt bemondónak így is megérte, és csak így tudta bemondani, akkor ezt a szabályok igenis megengedik. Azt, hogy bemondod-e egy piros passznál a 20-at vagy 40-et, azt is te döntöd el, nem a gép (lásd a jojatek-féle progit). Ez mind a szabály része, jogom van megtenni. Vagy te arra gondoltál, hogy az überkényszert tudjam megszegni? Vagy nem rárakni adut? Akkor már tegyünk bele egy "Csalás az osztás közben" gombot is. Esetleg egy "Belenézek a szomszéd lapjába!"?

Kicsit komolyabbra véve: és úgy képzelted, h lenne a parti végén egy renonsz gomb, és akkor? Be kell ütni, hogy melyik körben melyik játékos mit csalt? Vagy tényleg nem értem...

arra mindenképpen szükség van, hogy már a játék közben csak olyan kártyát tudj rátenni, amit rá szabad tenni (színre szín, überkényszer, adukényszer).

arra semmiképpen nincs szükség, hogy a bemondásokat korlátozzuk, hiszen akkor az lehetetlenné tenné a fokozatos licitálás lehetőségét.

a "mindenképp" nekem nem világos, miért?
el tudom képzelni hogy így működik, de hogy mindenképp az azért túlzás, az ultit elég sokféleképp játszák, de hogy renonsz színkényszer miatt ne legyen bemondva még soha nem hallottam :D

lehet azt mondani hogy ez szubjektív, de szerintem nem vagyok egyedül akik így csinálnák, a renonsz nem a bemondásokra van kitalálva

(sőt én a botot is mi-vel implementálnám, csalással, figyeli melyik játékos mennyire veszik észre.. :) )

Ja, sőt, mondom, bele kéne rakni egy másik lapjába belelesős funkciót is, meg egy olyat is, ami nem véletlenszerűen keveri a kártyákat, hanem te állíthatod össze, hogy kinek mit osszon. Sőt, lehetne egy olyan is, hogy cseréljük ki a lapjainkat a talonnal vagy a már vitt ütéseinkkel. Bár végülis a legegyszerűbb ilyen esetben egy I win! gomb lenne...

Én is csaltam már nem egyszer, aztán ötévesen rájöttem, hogy az agyamat használva és betartva a szabályokat kicsit érdekesebb a játék. No de ez csak én vagyok...

nem kell a szélsőségekig menni, nyilván szubjektív hogy hol húzzuk a határt, részemről a csalást olyan szintem tartom belevehetőnek, hogy a kezdők gyorsabban beletanuljanak a szabályokba, mint ahogy ha a "profik" közé leül egy új játékos, ők sem szeretik ha az idejüket pazarolják, ejnye, elnéztem (véletlen, nem szándékosan!)...

persze lehet erre azt mondani hogy ezt a keretrendszer elintézi, de így is el lehet menni a szésőségekig: nem csak hogy színezze be hogy egyáltalán mi tehető végletekig leegyszerűsitve a játékos dolgát, hanem helyettünk fejben tartaná milyen ütések voétak, számolná az esélyeket mik lehetnek a többiek kezében... legyen csak egy autójátszma gomb.. talán így érthető, hogy nem kell minden felelősséget kivenni a játékos kezéből, az is elég nagy változtatás hogy a gép előtt játszák nem egymás képébe böfögve :D

(végső érvem: ugyanúgy ahogy figyelni kell az ultiban sok mindenre, ez az ulti lényege hogy egyszer arra kell figyelni hogy sokat vigyél egyszer meg arra hogy semmit, egyszerűen növeli a játékteret, élvezetet, hogy még egy plusz dologra kell figyelni, hogy mások betartják-e a szabályokat)

Nekem ezzel csak az a bajom, h tegyük fel, hogy A ultit játszik, B pedig védekező. B-nek a második körben adut kéne tennie, de ő "trükközik" (vagy éppen csak figyelmetlen), nem tesz. Az utolsó körben pedig A aduhetesét elviszi a saját "csalt" adujával. Ebben az esetben A rányom a renonsz gombra, és mi történik? Mert ugye renonsznál azt is meg kell mondani, hogy mikor mi történt, ami szabálytalan volt. Ez pedig - figyelembe véve, hogy baromi sok különböző eshetőség lehet renonszra - baromi bonyolulttá teszi az egészet.
De indítványozom azt, hogy legyen a szabályosság egy opció, és akinek van kedve, írja meg a renonsz-részét. Én nem szeretnék benne lenni.

Bocs, beleszerkesztettél, vagy nemtom, de csak az első bekezdést olvastam. Igen, igazad van egy szinten, de ez esetben sakknál is figyelni kéne arra, hogy amíg az egyik kimegy pisilni, a másik nem tette-e zsebre "véletlenül" az ellen vezérét? Szomorú világ lenne.

(igen, én sem csak egy gombot értetem renonsz alatt, de nem annyira bonyolult mint tűnik, és ráadásul nem kell tökéletesnek se lennie;
még egy hasonlat eszembe jutott: mint ahogy a kent-kupé vagy minek neveik sem csak a párodat kell figyelni, hanem az ellent is;a sakk: hát az élet nem habostorta, de egyszerűen nem játszol azzal akinek a játékstílusa nem tetszik:) )

igazán off de mivel máshol sem lehet ilyet megkérdezni:
a magyar wikin van egy olyan hogy "játéxabályok", ez miért jó? amolyan leetség hogy ne találják meg?

Ha kész van, szóljatok! Baromi jó ötlet. Tesztelni segítek.
Üdv: meditor
> Sol omnibus lucet.

Engem a kollégák egy snapszer progi megírásával nyaggatnak időnként, ami számolgatná a pontjaikat és számontartaná a meccseiket.
Ha lenne rá időm, akkor c++ és gtk/fltk vagy java alapon csinálnám, és kliens-szerver szerveződéssel, ahol az egyik játékos programja a szerver - az indítja és vezérli a játékot, és a többiek hozzá csatlakoznak.

C++/Qt-ban és java-ban tudnék segíteni. Ultizni nem tudok, de néztem wikipedian, nem annyira bonyolult, megtanulható.

Ötleteknek még a következők:
- opcionális legyen a 20/40 bemondása (jójátékon nem az, kicsit egyértelműbbé teszi a játék lefolyását)
- meg lehessen nézni az utolsó ütést valamint az általad vitt összes ütést
- meglehetősen szabadon lehessen konfigurálni (ehhez el kell olvasni az összes neten lévő szabályt, és ezekre mind külön opciókat írni... gáz lesz:))
- adott esetben az eddigi vita kapcsán lehetne benne egy szabálytalanság-engedélyező gomb (bár én tiszta szívemből ellene vagyok, szerintem írja meg, aki csalni akar...)
- lehetne benne 4-személyes üzemmód is

Nagyjából ennyi, ha lesz még ötlet, beírom/elmondom. (Középszerű bot megalkotása annyira nem nehéz, onnantól meg az mi jó ötlet lenne, csak... megy az a fejlesztőknek?:))

Beszallnek.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

A klienst meg lehet írni kizárólag HTML5+CSS+javascript nyelveken?

Én már akartam ilyen zsírozós játékot írni, ilyen kliens-szerver félét, lehet neki is állok a mostani projectem után. :) De csak ha nincs már ilyen..

Kicsit későn kapcsolódok be a hozzászólásommal. Ha ulti programot akarsz írni, tudom javasolni az alábbit: [url="http://people.inf.elte.hu/qqriq/marabu/index.html"]MaRabU[\url] alapnak.
A fejlesztőjét ismerem, régi cimborám (nem nagyzolásból mondom), mellesleg a Magyar Ulti Szövetség ifjúsági és informatikai elnöke.
Szerintem keresd meg szándékoddal.

Sok sikert hozzá!

Laci

http://gpokr.com <== böngészőben futó online póker, Java, Ajax és Google Web Toolkit segítségével. Szerveroldalon java servlet fut.

Sokkal többen játszanák, ha csak egy linkre kell rákattintani, és már megy is, mint a fenti póker. Továbbá némi reklámbevételre is szert tehetnétek amellett, hogy a végső produktum szabad szoftver lesz.

Subscribe.

Én régebben egy HKK/Magic szerű kártyajáték motorját kezdtem el írni, az úgy nézett ki, hogy volt egy szerver, és azt lehetett (volna) vezérelni egy különálló kliensel.

--
http://bacsi2.extra.hu