Hol a trükk?

Fórumok

Nem ismertem még ezt. Lehet, hogy fáradt, figyelmetlen stb. vagyok, de nem látom, hogy hol van a trükk ebben:Kétszerkettõ NÉHA öt...

16 - 36 = 25 - 45

Most adjunk mindkét oldalhoz (9/2)^2 -t !

16 - 36 + (9/2)^2 = 25 - 45 + (9/2)^2

Vegyük észre, hogy mind két oldalon teljes négyzetet látunk !

[4 - (9/2)]^2 = [5 - (9/2)]^2

Vonjunk, mindkét oldalból gyököt !

4 - (9/2) = 5 - (9/2)

A baloldalon szerepel 4, amirõl tudjuk, hogy 2x2

2x2 - (9/2) = 5 - (9/2)

Adjunk mindkét oldalhoz (9/2)-t !

2x2 = 5 ??!!

Remélem ismeritek a nyalatást benne...

(Forrás)

Hozzászólások

középiskolás matek az megy?
látom nem :)

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

Némi matek gyakorlattal egyből "gyanús" lesz egy gyökvonás ilyenkor, ki kell számolni, minek a négyzetéből vonsz gyököt.
A baj szerintem az, hogy középsuliban sok mindent megtanítanak motorosan elvégezni, de gondolkozni nem, erre vagy rájössz magadtól, vagy gépiesen vétesz ilyen hibákat sorban.

A gyökvonásnál van a gubanc. Egyébként nem értem, hogy miért nem egyszerűsétesz, egyből nyílvánvaló lenne a probléma. Szóval kicsit másképp:
[4-(9/2)]^2 = (4-4,5)^2 = (-0,5)^2
[5-(9/2)]^2 = (5-4,5)^2 = 0,5^2
És valóban igaz, hogy
(-0,5)^2 = 0,5^2
Viszont mindkét oldal négyzetgyöke 0,5 és nem -0,5. Ezért a következő lépéstől már hülyeség, amit írsz.

Phaul-nál a pont. Avagy középiskolás nyelven azt is szokták mondnai, hogy egy elsőfokú kifejezésbe, hamis gyököt viszel be a négyzetreemeléssel. ÉS amint látod meg is lehet találni :D.

volt valami olyasmi is, amivel szívattam a haverokat régen, hogy: (ha jól emlékszem):
három ember bemegy egy étterembe ebédelni. a végén fizetnek. a végén a számla 30 dollár, ezért mindegyikük belead 10-et. odaadják a 30 dollárt a pincérnőnek és távoznak. később a pincérnő rájön, hogy elszámolta, és valójában 25 dollár volt csak a végösszeg. és mivel rendes a csaj, ezért szól a parkolófiúnak, hogy gyorsan szaladjon a három fickó után, még nem lehetnek messze, és kezébe nyomja a visszajáró 5 dollárt. a parkolófiú viszont úgy dönt, hogy ő 2 dollárt eltesz magának, nem szaladozik ingyen, és a három fickónak visszaad 1-1 dollárt.
namost így a három fickó 9 dollárt fizetett, 3x9=27, plussz a 2 dollár, amit eltett a parkolós, az 29 dollár. hová lett 1 dollár? :)
asszem valami ilyesmi volt, de én nem tudom olyan jól elmagyarázni, pedig az benne a lényeg :)

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

most nem hallja trey, áruljátok már el hogy sikerült regisztrálnotok? :D

Még ez is jópofa :) :
1 = sqrt(1) = sqrt(-1*-1) = sqrt(-1) * sqrt(-1) = i * i = -1

Hamár:

1Ft=100f=10f*10f=0,1Ft*0,1Ft=0,01Ft=1f

Lehet, hogy ezért vonták be a fillér érméket? :-D

0,1 Ft * 0,1 Ft != 0,01 Ft.

Igy ismerosebb lehet: 10m * 10m != 100m
A vegso mertekegyseg itt negyzetmeter lesz, nem pedig meter. Ugyanez a problema a Ft/Fillernel is. Csak amig a meternel van ertelme a negyzetes mertekegysegnek (terulet / felulet), addig a forintnal nem nagyon tudsz mit kezdeni a negyzetforinttal.

Akkor itt egy egyszerűbb:

Adott 5 darab 9-es például így: 99999
Az 5 darab 9-est felhasználva bármely matematikai művelet megengedett, de az eredménynek 1000-nek kell lennie!

By
dzsolt

Aki esetleg nem ismerné... múlt héten Komarnoban, a CEFP-en, a banketten négy végzős bolgár programtervező-növendéket boldogítottunk vele (angolul persze, úgy még a megfogalmazás is egyszerűbb), elsőfokú egyenletrendszer, középiskolás anyag. Ők fél órát szenvedtek vele, mire meg tudták oldani (hozzá kell tenni, ittasak voltak rendesen). Na szóval:

A hajó és a kapitány együtt nyolcvan évesek. Hány éves a kapitány, ha a hajó most kétszer annyi idős, mint a kapitány volt akkor, amikor a hajó annyi idős volt, mint most a kapitány?

Algebrában és szövegértésben gyengébbeknek sok sikert! A többieknek időfecsérlés.

:: by BRI.
:: config :: Acer TravelMate // Ubuntu Jaunty
:: tothab [a] gmail [pötty] kom
:: black rose immortal's weblog