Az MT9 lenyomja az MP3-at?

Hozzászólások

"Music 2.0" lol
olyan mint a "web 2.0"

melyseges szanalom.

HVG szakértelem LOL. imho a HVG az agytalan sznobok lapja, amely a hozzáértés látszatával, nem bulváros retorikával, pufogtatja hetente a szenzációhajhász totál lamer cikkeit.
a magyar újságírás nagy találmánya, csináljuk a bulvárt, de nemcsak bulvár stílusban.
az origó jellegéből adódóan, mindig fogékony volt az ilyesmire, de legalább ők vállalják a saját arculatukat.
nyilvány OGG/Vorbis, AAC, Musepack, ATRAC3plus szavak semmit sem mondanak a HVG újságíróinak.

Steve Ballmer mikor fog szülni? Britney Spears már úgyis lerágott csont. :D

Szerintem meg a HVG azon kevés újságok egyike, ahol még jelent valamit a tényleltáró, oknyomozó újságírás, ahol még jelennek meg cikkek a "hétfejű kutyát szült a halott rendőr", illetve "rohadt [tetszőleges kisebbség, többség, párt], miattuk van minden" témakörön kívül is.
Mivel a célközönség nem kimondottan az a réteg, aki könnyebben számol kettes számrendszerben, mint tizesben, természetes, hogy az ilyen témájú cikkek kicsit pongyolák. Ennek ellenére nagy hülyeséget nem szoktak írni. Az egyetlen nyomtatott újság, amit rendszeresen vásárlok.

jelen esetben borzalmas baromságot sikerült összehozniuk a cikkükben. gondolom ezt te sem vitatod. a "szenzációhajhász" faktor is +++, ki kell dobni az mp3 lejátszókat, jön az új music 2.0 technologia, web 2.0 hype után szabadon.
ha abban ekkora baromságokat írnak amihez jól értek, akkor hogyan bízhatnék meg azokban a cikkekben, amelyekhez nem??
egyébként fizikusi énem is halálra röhögte magát, amikor sok évvel ezelőtt, űrből visszatért német űrhajósokról írt a becses HVG. még a nácik lőtték fel őket, és Einstein relativitás elméletének hála, LOL alig megöregedve találtak rájuk a Nasa szakemberei.
a HVG üzlete nem a Marika nénik hülyítésére épül, hanem a corvinus/közgáz droidok ámítására. ettől méginkább szánalmas az egész.

A HVG valóban nem informatikai lap, hanem főleg politikai és gazdasági. E mellett természetesen vannak kultúráról és művészetről írt cikkei si, és néha becsúszik egy-egy informatikai és egyébb tudományos "jellegű" cikk. Azonban a célközönség nem ugyanaz mint te. Nem is lehetne, mivel mi sokkal kisebb arcot csodálhatunk a tükörben, mint te. Ezért bizony szükségünk van arra, hogy egy-egy világgazdasági kérdést megvilágítson nekünk egy TÁRKIs gazdaságkutató, vagy adók kérdésében szóljon hozzánk nagy könyvvizsgáló cégek szakértője, esetleg hozzád képest kevesebb gazdasági képességgel rendelkező volt pénzügyminiszterek vagy világbanki szakemberek.
Néha az is előfordul, hogy ők is tévednek egyes adatokban. Ekkor a következő héten biztos megjelenik egy levél valakitől a helyesbítéssel.
De mondom, mi sajnos igen aluliskolázott emberek vagyunk akik a HVG-t olvassuk. Valószínűleg nem is vehettünk részt olyan magas oktatásban, mint Te, aki mindenhez értesz, mindenről véleményed van és természetesen Te el is fogadod mérvadónak a saját vélemyénedet. A megingathatatlan (látod ezt is milyen nehezen írtam le) bizalmad önmagadban a mindentudásod záloga.
Gratulálok és irigyellek.

ez a cikkük, szánalmas. ebben gondolom egyet érthetünk. a hvg cikkeit fizetett újságírók írják. így elvárható lenne, hogy cikkeik ne önmaguk paródiái legyenek. a HUPot egy önkéntes csinálja, általában egy témakörbe tartoznak a cikkei. mégis képvisel egy színvonalat, amit a hvg nem. miért? mert a hup.hun nem jelennek meg ilyen nevetséges cikkek. egy újságíró abban a témában írjon, amihez ért, főleg ha ezért még fizetést is kap.
ha normális gazdasági lapot akarsz, bőven van választási lehetőséged,
Businessweek, Fortune, Money, The Wall Street Journal stb. nem kell beérni a hvgféle balkáni színvonallal.

kevesebb gazdasági képességgel rendelkező volt pénzügyminiszterek
LOL, vajon kik miatt lettünk sereghajtók az EUban? valaha legalább kelet európában még az élvonalban voltunk. ma az utolsó hely felé robogunk.

Egyetértünk, hogy a cikk alacsony szívonalú, ugyanakkor a lap nem. Te azonban nem az újságírót kritizáltad, hanem egy egész lapot a múltjával, jelenével, jövőjével.
Az általad említett lapokban is jelennek meg baromságok nyugodj meg.
A pénzügyminiszterek nem biztos hogy teljes mérétkben felelőssé tehetők egyes országok gazdasági helyzetéért. Ugyanis van még jegybank, meg számos más minisztérium. És még ennél is nagyobb befolyása van e fentről jövő parancsoknak. Lhet őket nem végrehajtani, de találnak olyat, ki majd megteszi.
Szóval a pénzügyminisztereket tenni felelőssé teljes mértékben az ország gazdasági helyzetéért nagy felelőtlenség és éppen olyan erős csúsztatás, mint az hogy a HVG egy bulvárlap.
Ha már ki kell találni hogy ki a hibás, akkor nyugodtan tükör elé állhatunk és magunkra mutogathatunk. Azok akik mismásolnak a bérükkel, azok akik tűrik ezt, stb.
Más: még egy utolsó érv az ellen, hogy a HVG egy szennylap - bár félek nem tudlak meggyőzni. Vannak kedvenc lapjaim. Játékokról írnak, gazdaságról írnak, telekommunikációról írnak. Mindegyikban vannak kevésbbé jó cikkek. Ettől ezek a lapok még jók és érdekelnek. Nem szennylapok. Ha nem tetszik egy cikk, akkor a felénél tovább lapozok a következőre. Ettől még nem gondolom azt, hogy le is mondom az előfizetést, mert az egész úgy szar ahogy van.

Egy kicsit félreértitek a dolgot. A hvg.hu-nak semmi köze a HVG hetilaphoz, attól teljesen külön stáb készíti. Volt egy TV interjú 1-2 éve a HVG akkoriban leköszönő főszerkesztőjével, abban majdnem szívrohamot kapott a fickó, mikor a riporter úgy "konferálta fel", mintha a hvg.hu is az ő irányítása alatt állna. A főszerkesztő nem mondta ki szó szerint, de a szavaiból azt lehetett kivenni, hogy a hvg.hu szerinte egy kalap sz@rt sem ér.

Ja, elvileg az ogg is jobb mint az mp3, megse hasznalja senki (persze statisztikailag nezve).
Mondjuk az otletet erdekes...

Egyszerűen igénytelenek. Jó nekik a 112 kbps-ses sercegő hulladék is és minden mástól félnek, ami nem olyan, mint a megszokott. Rájuk kell hagyni a dolgot.

Amúgy jó lenne, ha valami FLAC-szerű minőséget produkálna ez az MT9, különben nem sokat ér az egész.
---
Powered by Áram

Nem kell keresni a CD-t, ha rámtör, hogy hallgatni akarom. Megkeresem a HDD-n és kész.
Ha ritkán el akarom vinni magammal az MP3-lejátszóval, akkor mégnagyobb veszteség nélkül át tudom rakni, mintha már eleve veszteséges formátumból konvertáltam volna át.
Nekem kényelmetlen hurcolászni a CD-ket. Legyen meg a notebookon és kész.
---
Powered by Áram

Saját tapasztalatom:

jobb mp3-kódolással, ami nálam a lame vbr-rel 150-160 kbit körül, én már nem nagyon hallom a romlást, legalábbis a saját fejhallgatómmal nem. Ez azért zenefüggő is, de a vbr valamennyire kiegyenlíti ezeket a hullámzásokat. Bénább tömörítőknél ehhez 180-192 kbit kell.

Vorbisnál (ogg a konténerformátum, Vorbis a hangkodek) már 128 körül kezdek elfeledkezni arról, hogy tömörített zenét hallgatok. Minél kisebb a bitráta, annál jobb a Vorbis az mp3-hoz képest. Tégy egy próbát mindkét kodekkel mondjuk 80 kbit-en, durva lesz.

Viszont ogg/vorbis-t nem sikerült 64 kbit alá vinni, illetve monóban 32 alá, kivéve, ha lekonvertálod pl. 22050 Hz-re. :) (bár máshogy úgysincs értelme, úgyis dobná a magastartományt ekkora bitszámmal).

Egyébként meg teljesen nyílt formátum.

64kbps környékén ami még tűrhető kompromisszum az az AAC, abból is a Nero fajta. Nem a spectral band replication-t használó beállítással! Az valami vicc, szövegátvitelre viszont isteni lenne 24-32kbps környékén.
Hydrogenaudio-n sok teszt van, pár éve mintha megállt volna az evolúció hangtömörítés terén.
--
the tide is turning

Itt alapvetően az a probléma, hogy az MP3 formátumban van egy csomó lóvé, annak a használatának a jogát vették meg Samsungék, és társaik. Bár akad 1-2 ogg/vorbist ismerő cucc is a piacon, kb. ugyanazon az áron, mint az összes többi. Ennek ellenére az MP3 terjedt el az emberek között. Hogy miért? Az oka kb. ugyanaz, mint a Windows = PC ökörség.

Egyébként, nekem igenis bejön az ogg, de a probléma nálunk is az: ma már szinte csak a mikrosütő nem játszik MP3-at, és ha ogg-ot akarok hallgatni, az csak PC-hez kötött... Annak meg így nem sok értelme van számomra. Ja, hogy min hallgatok MP3-at? Telefonon, mp3 lejátszón, kocsiban, de ezek nem tudnak ogg-ot. :(

Charlos
-- http://www.uvegcsont.hu -- / -- http://gkportal.uvegcsont.hu --
Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán érdekes, az a szemnek láthatatlan. - by A Kisherceg

... egyre több albumot rögzítenek majd az új módszerrel és a nagyon korai könnyűzenei lemezeket is át lehet alakítani MT9-be, ha létezik belőlük digitálisan újrakevert hangforrás.

És létezik? Kétlem.

Majd 10 évig főállású hangmérnökként dolgoztam. Ha van egy régi felvételed, aminek nincsenek meg a sávjai (külön a gitár, az ének, a dob, stb.), nincs az az Isten, aki azt felbontaná.
Ha meg megvannak, akkor azt a kutya sem fogja odaadni ilyenre, mert az máris kinyerhető sávokat eredményezne, azaz indulna az illegális remixgyártás. Jó pár éve pont az ilyen illegális bootleg-ek ellen harcolgattak (hozzáteszem, sikertelenül), most miért változna a felállás?

Én abszolút nem értek a felvételi technikákhoz, csak szeretem a rockzenét. Azonban hozzá nem értésem mellett is úgy gondolom, hogy egy 30-40 évvel ezelőtt rögzített lemez esetében a master szalagon kívül a sávok biztosan nincsenek már meg külön, még a legnagyobb lemezcégeknél sem. Vagy tévednék? Ha meg megvannak, s lehet digitálisan újrakeverni őket, akkor meg honnan lehetne tudni az eredeti keverési paramétereket. Szóval úgy gondolom, hogy egy digitálisan újrakevert "July Morning" az nem ugyanaz lenne, mint 1971-ben ...

Karaoke bárokban biztos jó lesz, meg mixekhez is jó lehet.

Tényleg.
Az az egyik legjobb formátum!
Csak az a gáz, hogy azt csak a scene-beliek ismerik, nincs mellette nagy cég és mindenki baszik átrakni a zenéket a WAV-fileból, aki értene hozzá.

Necros/Basehead írta a Paranoid Androidot át .it-be, amit a Radiohead játszott.
Nameg az egyik Uhu Linux-os modpackben láttam egy 1994-es Frakk intro-t digitalizálva, .it-ben.
---
Powered by Áram

És hány éves a kiscsaj? 5-6? Olyan teste van, mint egy 8 évesnek! ;~))
El kell ismernem, jó az ízlésed. ;~)))

Bocs, de nem tudtam kihagyni ezt a poént, amúgy egészséges heteroszexuális ffi vagyok, aki a 25évesnél idősebb 160cm körüli alacsony barnahajú vékony csajokra bukik. ;~))

A kislány arca meg olyan aranyos, egy kolléganőm lányára hasonlít.
Néha, amikor beteg a kislány és nem tud rá vigyázni, akkor behozza a melóhelyre és a kiscsaj olyankor mindig akar csinálni kábelt (Telefon~ UTP~) Én blankolom, és mondom neki a drótok sorrendjét, ő lerendezi, rakja rá a dubót, és a fogóval krimpeli ahogy kell) Én mondom: girl-admin lesz belőle!

/mazursky

brekeke: ment gmail!

Az egyetlen ismert Delphi-ben irt jatek, az Age of Wonders tartolta a hatterzenet .it-ben. Raadasul egeszen hallgathato nemelyik. (Love and Death, Carved in stone)

----
Sooner or later you had to talk, even if it was only because you'd run out of things to throw. - Pratchett
honlap készítés

> mindenki baszik átrakni a zenéket a WAV-fileból, aki értene hozzá.

Erre azért adnál valami támpontot? Én totál nem vagyok képben a különböző hangformátumokban, de mintha ez képtelenség lenne (nekem kicsit olyannak tűnik, mintha WAV-ból akarnál MIDI-t csinálni, amihez tudtommal a jelenlegi technika még kissé kevés. A fordítottjával nincs gond, de ezzel szerintem igen.) Azaz ha van egy CD-ről rippelt WAV-om, akkor abból hogyan lesz .IT ?

Ahogy Brekeke mondta, házi barkáccsal nem lehet frappánsan megcsinálni.
Hivatalosan meg nem adnak ki ilyen dolgot az emberek a kezeik közül és nem is csinálják meg.

Nem igazán lesz belőle .it, ez a gond. Bár... ki tudja, hogy gond-e.

A .di-ról hallottatok már?
---
Powered by Áram

Ha jól sejtem a Digital Improvisation nevű dologra gondol. Ez egy magyar fejlesztésű formátum, és ha jól emlékszek az a lényege, hogy mindíg máshogy játszik le egy megadott számot(vagy legalábbis sokféleképp). Pár éve volt erről sokat szó, de manapság én nem hallottam róla semmit. Az oldaluk címe egyébként www.digimpro.com .

+1 ... kulonosen ha GUS-on szol! :)

De egyebkent szeretnek gratulalni annak, akinek sikerult egy streaming audiorol szolo temaba belekeverni a tracker formatumokat. Nagyonokos tenyleg... (Egyebkent az ultimate XM player itt talalhato. Azert ultimate, mert en irtam. Pascalban! Es fut OS/2 alatt nativan. ZOMG. Sot, van kiadatlan Amiga/68k es MorphOS/PPC verzioja is! :)))

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Talán több köze van a tracker formátumokhoz mint a streaming audiohoz.

Nekem nem ugy tunik. Ez egy sima multichannel stream formatum. Azokbol amit eddig irtak rola, semmi ujat nem hoz, technikailag.

(A vorbis eddig is tudott n csatornát, nem tudom mi az újdonság ebben az egészben.)

Az az ujdonsag, hogy ezt megirta a HVG meg az Origo, az oggot meg mindenki lefosta, mert nincs mogotte ceg, meg nagy bejelentes, es csinnatratta gumicsont, amin lehet a sajtonak ragodni. Erted mar? :)

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Szerintem egy átlagember számára semmi értelme nincs annak, hogy szabályozható a hangsávok hangereje. A zenei kiadók majd kitalálják, hogy fizessen az ember még többet, mert megkapja a hangsávokat is külön-külön. :D A hangtömörítésről/hangminőségről meg nem esett szó a cikkekben. Nem éreztem a cikkekben istenítést, vagy már immunis vagyok. :)

:)

Az ötlet jó, csak gyakorlati haszna (szvsz) nem sok van. Hozzáértő hangmérnök bácsi szépen masterelte az egészet, miért kéne utána bántani? (Én legalábbis nem tudom magam elképzelni, hogy zenét hallgatok, és közben kinyomom valamelyik hangszert.)

Persze hangszeren tanulóknak és karaoke-bár tulajoknak biztos jó lesz. :)

Esetleg még olyankor lenne jó, ha van az embernek normális hangfalkészlete, és szépen szétválogatva minden hangszer más irányból "jön".

"z ötlet jó, csak gyakorlati haszna (szvsz) nem sok van. Hozzáértő hangmérnök bácsi szépen masterelte az egészet, miért kéne utána bántani? (Én legalábbis nem tudom magam elképzelni, hogy zenét hallgatok, és közben kinyomom valamelyik hangszert.)"

+1; egyetértek! a hangmérnök megszenvedett vele.
bár szólamok lopására is jó lehet. illetve azért nem mindig van a top-on a hangmérnök sem, hiszen ember, néha tévedhet.
Vagy épp szándékosan eldugja a Neked tetsző szólamot, és akkor ráerősíthetsz.

én mint zenész, a saját számaimat tracker-ben írom és hallgatom meg, de ha feljátszom (értsd: az alapot szgéppel rakom össze, a szólógitársávokat pedig real-time játszom fel, nem kínlódok samplerezéssel), akkor még lehet utólag egy kicsit kenegetni, de lényegében az már kész van.

A Wav-ot adom ismerősöknek hallgatni.

/mazursky

Én sokszor vagyok úgy a zenékkel, hogy csak valamelyik(vagy néhány) sávjuk miatt szeretem őket...

"Csak ne szólalna meg az énekes":)

________________________________________
2B or not 2B, that is FF. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

Hihetetlen!

1997-ben már aktívan ImpulseTracker-eztem:
-64 hangsáv külön (lehalkítható/kikapcsolható akármelyik)
-a sávok külön is effektelhetőek (sőt két effektoszlop volt egy sávra)
rövid hangmintákkal és loop-olással egy néhányszáz kB-os állomány lehetett akár 20-30perces zenemű is. (Persze beszéd nélkül, de én úgyis instrummentális zeneimádó vagyok.)
-tudta már akkor a bidirection_loop-ot, amit azthiszem Ping-Pong_Loop-ként nevezett

Bővebben: Link

Szóval akkor most az MT9-ben mi az a "szenzációsan" új dolog?
Kb. feltalálták a melegvizet.

Egy kis munkával akármelyik zene szétbontható sávokra. Amiket pedig én csinálgatok (mostanában sajnso keveset, mert nem nagyon van időm) azt pedig eleve úgy is hagyom, tracker-ben is jó zenét hallgatni, mégha procizabálóbb is. ;~))

/mazursky
[musicians forever fastforward]

-64 hangsáv külön (lehalkítható/kikapcsolható akármelyik)

Azt ugye ertjuk, hogy a trackerek savjainak semmi koze ehhez a temahoz? :)

-a sávok külön is effektelhetőek (sőt két effektoszlop volt egy sávra)

Azt ugye ertjuk, hogy a trackerek "effektjeinek" szinten keves koze van ahhoz, amit ma 2008-ban ertunk effektek alatt? (Echo, pitch, savonkenti akar tobbszoros equalizer, filterek, etcetc...)

tudta már akkor a bidirection_loop-ot, amit azthiszem Ping-Pong_Loop-ként nevezett

A ping-pong loopot mar az XM is tudta, 93-94-ben, es foleg azert kerult bele, mert a GUS tudott mindket iranyban lejatszani, es az XM formatumot a GUS kore terveztek. Aztan meg atvette a funkciot a tobbi tracker is.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Hát gratulálok nekik.
A mastering jelentős része, hogy a tetves sávokat jól beállítsák és a kijövő sztereó hangot még dögösen kompresszáld meg minden... biztos minden 2e forintos lejátszóban lesznek stúdió minőségű mastering limiterek.

A zenét meg a zenész meg a hangmérnök úgy rakja össze, hogy a huszadrangú szólam azért huszadrangú mert a megkomponált mű ezt igényli. Jah, majd Beethovent is úgy fogjuk hallgatni, hogy lehúzzuk az első hegedűt, a tubát meg a nagybőgőt felnyomjuk százra és örülünk hogy milyen újszerű zenét találtunk ki. Csak nem tudom a komponista minek szenvedett azzal hogy kitalálja hogy legyen.

> és a kijövő sztereó hangot még dögösen kompresszáld meg minden...

Ja, és az equalizert állítsd szépen V-alakba, el ne felejtsd. :) Kész a master.

Szerk: mellesleg ha amúgy is 128 kbit körüli tömörítést alkalmaznak, akkor majdnem mindegy, hogy milyen minőségben van masterelve. A hangspektrumot sávonként is rá tudják erőltetni, kompresszor-limiter meg... hát egy egyszerűbb kompresszor bőven elfér a dekóder DSP-ben. Aki meg zenét akar hallgatni, az úgyse 128 kbit-en teszi.

"Ja, és az equalizert állítsd szépen V-alakba, el ne felejtsd. :) "

Aki egy kicsit is komolyabban foglalkozik zenével az ismerőseim között is, az ekvalizert nem a zeneszám szintjén, hanem a hengszerek/hangminták szintjén alkalmazza. Köztük én is.

Nem attól lesz sok a basszustartalma és a magastartalma egy számnak, hogy V alakba betolom az EQ-t:
-Azokat a hangszereket, amelyek a baszustartományt erősítik, hangosítják (ami saját tapasztalat alapján egy 64-es hangerőskálán megfelel a +2..+4 mértéknek, de ezzel ugye nő az esetleges középtartomány is.
-A magas tartomány esetében inkább a cinszerű hanszereket hangosítják, szintén +2..+7 mértékkel.
Látható, hogy a középtartomány hangképe változatlan, mégis több a basszus, meg a magas.
Ha egy szólamot ki akarok emelni, akkor is úgy kell eljárni, hogy először kinémítom, és aztán a többi szólamon halkítok érzéssel -1..-3, majd visszakapcsolom a kiemelendő szólamot, és mivel halkabb a kíséret, ezért épphogy hangosabbnak tűnik az a szólam, amihez még éppen hozzá sem nyúltam.
Hol van itt ekvalizer? Electro-zene esetén is, ahol zajgenerátoroznak (és egyébként meg akármilyen zene esetén), ott is magát a hangmintát EQ-zzák, nem az egész számot.

A hangmérnökök is valami hasonlót csinálnak, csak sokkal komolyabban:
Van egy rockzeneszám amiben dob + basszus + gitár és ének.
Először felveszik egyben az egészet (a váltások miatt), de mindenki fülén ott pittyeg a metronom.
Aztán felveszik tisztán a dobot, mivel ez kb 12 sáv, ezért sok hibalehetőség. Aztán felveszik hozzá a basszusgitárt. Itt van egy mastering. Megy rá a gitár, riffekből összegyúrva + szólósáv + egyéb, majd a szólósávot effektelik digitálisan, stereo delay (8-15ms! hogy ne legyen dupla gitár, de térben legyen "mozgása" a hangnak).
És aztán jönnek a "kivágások/tompítások" (kompresszálás, limiterezés, stb.):
Először a ritmusgitárból kivágják azokat a frekvenciákat, amiket az adott pillanatban a szólógitár használ. Így a szóló dögösebb lesz, előtérbe kerül. Aztán a basszusgitárból kivágják azokat a frekiket, amit a gitársávok használnak. És végül a egészből kivágáják/tompítják azokat a frekiket, amiket az énekes használ. Ezért amikor énekel a tag, akkor úgy érzed, hogy az ének szinte kiemelkedik az egészből.
A végén még vagy 100-szor meghallgatják a zenekarral, és mindeki teszi a javaslatot, hogy ott abban a másodpercben mégis tegyünk rá egy kis basszust/ezt-azt... És a végén még egy kis kenegetés, ahogy a szólógitár sávájával is játszottak.

Szóval azért nem olyan egszerű dolog ez.
/mazursky

Ja, mindenki "hangmérnök" lesz ;~))

Ez kb. olyan, mint a BerylCompizFusion3DFjúcsörVazzeÁutOfDöBox.
Régen a szerencsés hozzáértőknek adatott meg, de most hogy tömegcikket csináltak belőle, így mindenki ész nélkül pörgeti szakmai előképzés és hekkelgetési előélet és tapasztalat nélkül.

Egyre inkább nem tetszik, amerre a dolgok haladnak a mai világban.

Open Source Rulez: és a végén olyan Zenei CD-t adok ki, amelyen egyetlenegy hang sem tőlem származik:
-a gitársávot Mauiricio De Jonduras játsza spanyolországból, valami isten háta mögötti faluból, ahol a közösségi ház net-es elérésén kívül semmi turisztikai látványosság nincs...
-a basszussávot egy francia death metal banda egyik számából vágtam ki, tudjátok amelyikben a basszista csaj vámpífogakat visel a klipben, meg csurog a vér...
-az éneket egy kaliformiai pánk zenekar számából vettem és telefonminőségre konvertáltam. Ez abból a számból való, amelyikben a dobos terroristának öltözik, és motorjával behajt egy temetési menetbe...
-a dobot Hydrogen-nel csináltam és a dob mintákat egy 10 percre kölcsönkért Korg szintiből "kölcsönöztem", míg a loop-okat egy régi techno-zene hasonlóan elérhető forrásából töltöttem le...

Vicc, ahová ez vezet ;~))

/mazursky

Bocsánat, pejoratív értelemben gondoltam; talán nem jött át. Némi hangszínszabályzást a mastering során is szoktak csinálni, de ehhez igen sok rutin kell (meg nem olcsó monitorhangfalak, egyebek). Ugyanakkor ma már boldog-boldogtalan zenét ír a Fruityivel vagy a Kjúbézzel, a végén rádobnak egy V-equ-t meg egy kompresszor/limitert, és lám, már a masterhez is értenek. Erre céloztam. Meg arra, hogy ilyen körülmények között tökéletes lesz az MT9, sőt, a hallgatóság is egyre kevésbé érzékeny a minőségre, szóval minden a ,,legnagyobb rendben'' (mostmár idézőjelbe teszem).

Rengeteg önjelölt DJ-palántának el lehet majd adni. Mindegy, hadd játszanak a gyerekek.

Azta....
És az egyik, eddigi hasonló formátum (.it, .mod, .xm,.st, stb.stb.) miért nem jó?
De ha csinálják, akkor már legalább losless formátum legyen, a Squeezeboxom szoftverét meg készítsék fel erre. :)

És az egyik, eddigi hasonló formátum (.it, .mod, .xm,.st, stb.stb.) miért nem jó?

Ezek tracker formatumok. Vagyis altalaban kismeretu (64k-tol max. nehany 100k-ig, kulonosen ha sajat memorias wavetable kartyaval hasznalod) hangszerekbol es egy kottabol epul fel. A hangszereket a kottaban tarolt sorrendben es savokon lejatszva kapod a zenet. A tracker formatumok kicsit (nagyon) pongyolan fogalmazva inkabb a MID-re hajaznak, beepitett hangszerekkel. Amennyire en ertem, az MT9 meg "csak" egy tobbsavos MP3, amin az egyik MP3-ban csak a dobszolo, a masikban csak a gitar, stb. van eltarolva. Legalabbis ez a terv. Egyebkent a koncepcio nem rossz, de korantsem olyan forradalmi, mint aminek megprobaljak eladni. Korabban is voltak tobb savra alkalmas streaming formatumok, de mindenki magasrol szart bele, hogy hasznalja. Nem ertem, hogy ez most mennyiben valtoztatna barmin, azon kivul, hogy esetleg nagyobb a marketingje. De minden ilyen csoda ugyis max. harom napig tart.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

mp3-at nem nyomja le semmi.
gz,zip-et sem nyomta le bz2,ace,rar,7z/lzma... stb.

Mellesleg nem latok itt ujitast.

A rar-t nem tudom miert istenitik, nem jobb mint a zip.
Kulonosen kivan az alsogatyam, amikor kozlik a tuloldalt, hogy 50megas darabokba rarozzam szet. Mi ez azze, warezscene emailben is?
szerk: psd-k, xcf-k es jpg-krol van szo.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Na és valaki kipróbálta már közületek ezt az MT9-et?