A fórum nem helyettesíti a hivatalos támogatási szolgáltatásunkat, inkább felhasználók egymás közötti beszélgetésére és a félreértések tisztázására szolgál.
Hozzászólások
Jól értem, hogy elágaztatok (forkoltatok) az SqlLedger projektből?
Sziasztok!
Raktár és készletkezelés is van a Távügyvitel Kft.-s verzióban? Online vagy a letölthető változatban? Ezt a weboldalukon nem találtam sehol...
Miutan sikerult mindent beallitani, be is jott a kivant login screen. Csak amikor az "Adminisztracio" menupontra kattintok, bejon egy hiba oldal, ami szerint "Nincs elerheto adatbazismeghajto". Ezt csak azert furcsalltam, mert a server rendelkezik mukodo (Postgresql 8.1)adatbazissal es a config fileokban is mindent beallitottam.(sql-ledger, functions)
Kerdes, hogy hol lehetseges meg az adatbazisok, es azok hozzaferesenek beallitasa?
A program megfelelően kezeli az ékezetes betűket, azonban nyomtatásnál (ps, pdf egyaránt) az "ő" betű helyett egyéb karakterek jelennek meg. Szerintetek mi lehet a probléma? A rendszer Debian Etch, iso8859-2-es kódolással, texlive telepítve.
# van az AddDefaultCharset előtt, így nem állítja iso-8859-1-re az apache az alapértelmezett kódolást. A használati útmutatóban is ez a teendő. Ami furcsa, hogy csak az ő betű nem jelenik meg rendesen a ps és pdf kimenetekben, a többi ékezettel nincs gond. A szoftveren belül pedig az ő betűk is jól jelennek meg.
Elkészítettem egy UTF8 verziót a letölthető ledger-ből.
A 20071210-i kiadást használtam fel.
Változások:
- Minden utf8-as. A minden szó szerint értendő.
- A vevő számlán szerepel a vevő adószáma (legalábbis remélem, nem ellenőriztem még le, a régebbi ledger-el megy ez a sablon).
Ahhoz, hogy számlázni tudj vele, szükséged van egy nyilatkozatra, amivel valaki garantálja, hogy a program a magyar jogszabályoknak megfelelően működik.
Egyik módja, hogy elmész egy előadásra, ahol kapsz nyilatkozatot és egy gyorstalpalót is, hogy használni is tudd.
Egyébként valóságban úgy működik, ahogy vázoltad, a program máskülönben nem korlátozott sem funkcióban, sem időkorláttal stb. Szabad szoftver, nyitott a forráskód, javíthatod, támogathatod, közzéteheted, csakúgy, mint ahogy én is tettem.
Ha valaki nem áll olyan jól, hogy rászánjon pár ezrest a programra, akkor meg ott van az a lehetőség, hogy támogassa a szoftvert javaslatokkal, hibajavítással, új funkciókkal, sablonokkal, doksival stb.
Egyébként van több projekt is, ami GPL-es ügyviteli rendszerrel foglalkozik, de ezek nem hazai fejlesztések és a nemzeti sajátosságaink olyanok, hogy általában nem alkalmasak magyar felhasználásra. Bár mondjuk amennyire tudom, a görög szabályoktól azért rugalmasabb (legalábbis a számlázási szabályok). Ezt javítsátok ki, ha tévednék.
A letölthető verzióban, amikor az adminisztrációs felületre rámegyek, 2 darab Postgresql adatbázis felügyelet nyomógombot találok.
A kódból kiderült számomra, hogy a DBD::Pg és DBD::PgPP driverek miatt kerül ki kétszer az adatbázis felügyelet.
Amennyire tudom, a Pg-t tekintik jobbnak, minden tekintetben.
A kérdésem az lenne, hogy van-e valamilyen jelentősége annak, hogy melyik adatbázis felügyeletet választom?
Az eredeti sql-ledger-t felejtsd el szerintem.
Már az 1001-ik helyről hallom vissza, amit tapasztaltak is mások, hogy nem igazán jó.
Vannak forkjai, amiből a magyar ledger teljes mértékben megfelel a magyar szabályoknak és rendelkezésre áll.
Ha stabil háttér kell, akkor rá kell szánni a pénzt, mindegy, hogy mit használsz.
Ha olcsó kell, akkor meg bemegy az ember a sarki fűszereshez és vesz egy számlázóprogit :)
Megkérdezhetem, hogy milyen szempontok alapján választottad a joomla extension-t?
Nem is tudom, az oscommerce-el való összehasonlítás talán jó kiinduló lehet :)
Nem csak webshopként fog üzemelni az oldal, ezért kell a joomla-val megoldanom. A drupallal talán meglehetne, de azzal még nem folgalkoztam eleget és nem most akarom megtanulni. A többi webshopban nem találtam közösségi funkció integrálási lehetőséget. A joomlaval a közösségi részt (userkezelés, üzenetküldés, képfeltöltés, forum) és a webshopot szépen meg lehetne oldani. Ha nem kellene közösségi funkció, akkor belevágnék az ofbiz-be. http://ofbiz.apache.org/ bár annak a számlakezelését és elszámolását kéne magyarítani, de nagyon profi rendszernek tűnik.
A joomla közösségi webshop mellett a magyar leger-t fogom használni kényszermegoldásként. A távügyviteles sql ledger-be nem lehet vevőket és megrendeléseket importálni. szerintem ez nagyon gáz, pont a legfontosabb funkciót hagyták el az eredetiből. (jó ne lehessen összekötni bármilyen webshoppal, de ha már az oscommerce-l lehet, akkor egy sima csv import igazán lehetne benne)
Össze lehetne tákolni a magyar jogszabálynak megfelelő ledgert és az eredeti import funkciót tartalmazót? (amugy exporátlni sem lehet...)
mi a véleményed jól döntöttem ezek alapján? tudsz valami mást ajánlani?
Elvileg az az import funkció (szkript) alkalmas a ledger-hez is.
Másrészt a DirectSQL pont erre is alkalmas, amennyiben tudod, hogy hogyan adj hozzá terméket/vevőt/szállítót.
Amennyi időt belefeccölhetsz a drupal vagy joomla kidolgozásába, azzal az erővel testre is szabhatod a ledger-t.
A külföldiek magyarrá csinálása (szakkifejezéssel élve :) elég macerás tud lenni, mert a külföldi szabályok valahogy jóval lazábbak, mint a magyar. Akkor inkább csinálj egy német céget és használd változatlanul az sql-ledgert :)
Az ofbizzel talán van valami magyar csapat, akik foglalkoznak, hogy milyen szinten, ne kérdezd, nem tudom.
A webshop és a közösségi oldal (fórum, galéria stb.), hát nem tudom. Pl. az e-bay és talán a vatera sem igazán egy közösségi oldal, bár ott a kereskedés jellegéből fakadóan kell az üzenetküldés.
Mondjuk egy onlne babaruha kereskedéshez nem biztos, hogy elengedhetetlen egy online fórum, ami integrálva van a webshopba.
De ezeket a hozzászólásokat anélkül tettem, hogy ténylegesen tudnám, mit is akarsz csinálni (nem is akarom tudni).
Valójában nézd meg, mi az, amit csinálni akarsz, azt hogyan tudod megcsinálni a leghatékonyabban, vagy legszórakoztatóbban.
Akár vásárolhatsz is talán ilyen egybe-minden-szoftvert, amivel mondjuk 10 óra alatt már egy teljes erővel üzemelő csocsi rendszert kapsz. Alternatíva: "ingyen" beszerzel ezt-azt, kalapálsz 200 órát, aztán elindítod, és folyamatosan kalapálsz még 200 órát, hogy jó is legyen stb.
Nagyon sok lehetőség és megoldás lehet, mindegyiknek van pro és kontra. Én a végleteket taglaltam csak :)
szuper, én is pont igy gondolom a webshopos és egyéb dolgokat, a végletekkel kapcsolatban. A directsql-es megoldás azért egy titkárnőnek nem olyan egyszerű, ugyhogy ezt az import szkriptet jó lenne valahogy belevarázsolni. másnak nem hiányzik? dobjuk össze...
Tudomásom szerint bérszámfejtés nincs.
Lehet exportálni és importálni az adatokat, elvileg így lehet kapcsolni a két rendszert.
Egy könyvelő ismerősöm nem is szereti az annyira integrált dolgokat. Nyilván egyéni szájíz.
Az a gondom, hogy bár anno 1 éve részt vettem egy előadáson és van nyilatkozatom is mégsem tudom az új verzióban szabadon javítani / szerkeszteni a számla sablont. (Cégem az Uni-Top 2000)
A számla LaTeX formátumú verzióját szoktuk használni. Az érvénytelenítő szöveget sikerült levenni a számla aljáról de jól jönne egy-két plusz felirat a láblécbe.
Másik kérdésem, hogy van-e valami módja, hogy saját számlaképet alakítsak ki?
Jól jönne 1-2 keret, vasatgítás, betütípus stb.
LaTeX-ben nem nyitható a sablon, a html-t nem akarom használni.
Sikerült már valakinek szerkeszteni a sablont vi-nál bonyorultabb (grafikus) szerkesztővel.
Szerkesztésre a Kile nevezetű programot tudnám ajánlatni.
WYSIWYG szerkesztővel én még nem láttam embert, aki tudta volna szerkeszteni, beleértve külföldi ismerőseimet is.
"Az a gondom, hogy bár anno 1 éve részt vettem egy előadáson és van nyilatkozatom is mégsem tudom az új verzióban szabadon javítani / szerkeszteni a számla sablont. (Cégem az Uni-Top 2000)
A számla LaTeX formátumú verzióját szoktuk használni. Az érvénytelenítő szöveget sikerült levenni a számla aljáról de jól jönne egy-két plusz felirat a láblécbe."
A fentiek alapján mégis tudtad "szabadon" módosítani.
A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva.
Sajnos egy előadáson való részvételi ára nem tartalmazza a havi átalánydíjas szolgáltatásunkat (http://www.tavugyvitel.hu/support.html). (új verziók küldése, hibajavítás, támogatás).
"A fentiek alapján mégis tudtad "szabadon" módosítani"
Te is nagyon jól tudod, hogy a méretkorlátból nem lehet kijönni... 6061b!!!
"A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva. "
Nem tudtam... Azt gondoltam, hogy a "felelősség vállalása" verziótól független a programra értendő.
Ok mostmár értem.
"A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva. "
Ennek az okai között ugye szerepel az is, hogy egy harmadik fél (mondjuk apeh, vagy ellenőrző szerv) előtt hogyan tudja védeni magát a szoftver kiadója és a használója, ha valami gubanc történik, vagy egyáltalán el kell dönteni egy szoftver verzióról, hogy az most megfelel-e, vagy sem.
A szoftver írója készít a saját kiadásáról egy md5 checksum-ot. Ezt bármikor összevetve a kintlévővel eldönthető, hogy a szoftvert módosította-e valaki, vagy sem. A felelősség ebben az esetben egyértelmű:
- ha ugyanaz, akkor "bármilyen" hiba esetén lehet az ajtót döngetni a szoftver kiadójánál
- ellenben ha nem ugyanaz, azaz bármi is változott, azért a szoftver kiadója nem tud garanciát vállalni.
Példa (gondolom nem mindenkinek kell, de nekem jól jön):
Ha egy autó fékrendszerét a márkaszervíz szereli, azért garanciát vállal. Ha belebütyköl valaki, akkor nincs garancia és bármilyen következményt az elkövető kénytelen elviselni.
Mivel a szoftver terjesztési módja ebben az esetben maga a forráskód (általában is igaz), így ha már csak egy extra sor a kód végére is azt eredményezi, hogy megváltozott a kód.
Szerintem (meg)érthető, hogy miért működik így.
A program szakszerű használatához véleményem szerint amúgy is kell egy szakértő, aki a cég folyamatait le tudja képezni (jól!) a szoftver funkcióira, ezt betanítja, bevezeti a rendszert.
Ez teljesen mindegy, melyik ERP/CRM csodarendszert is akarjuk bevezetni, akár "ingyenes", akár nem.
Ebben a konkrét esetben azt tudnám javasolni, hogy állítson ki a cég magának egy nyilatkozatot és módosítsa a rendszert, ahogyan szükséges.
Remélem segítettem tisztábban látni, ha kell, privátban lehet folytatni, bár szerintem itt vége a jogi kérdéseknek.
Én tényleg megértettem. :-) Változtattam a kódon, mostantól az én dolgom...
Meg is csináltam magunknak a felelősség vállalási nyilatkozatot és eltettük, hogy meglegyen ha kell majd egyszer.
Csak az a buta mértkorlátot nem találom a kódban és nem vagyok profi perl progarmozó.
Amúgy grátisz nem lehetne elárulni hol kell kikapcsolni? :-)))
Sziasztok,
ismerkedem a rendszerrel. Tudna valaki segíteni hogyan kell nyitott szallitót/vevőt rögzíteni? Hozzak létre egy külön főkönyvi számot, és ezekre gyűjtsem a kérdéses ki/be fizetéseket? Az uj banki oldalon a "szöveges leírás" és a "megjegyzés" a tételre vagy a kivonat egészére vonatkozik?
Köszi,
gy.
Énis a kipróbálás szintjén vagyok még, de nemjutok vele előrébb. Jó tudom, elkell menni gyorstalpalóra meg stb, csak itt jön a bibi, hogy elmegyek és rájövök, hogy mégsem ez kell, ez a szoftver túl sokat tud az igényeimhez képest. (a legutóbbi UTF8ast raktam fel, lehet rosszul)
Van-e elehetőség arra, hogy egy minimális leírás legyen hozzá ami alapján kitudok nyomtatni egy próba számlát, vagy feltudok venni szállítót?
Tudom elkell menni a sarki ábécébe venni egy számlázó programot, az addig oké, de ne legyek már rákényszerítve hogy vegyek egy windózt. :)
Egyébként ott akadtam el, hogy pl: szállító felvételénél, nem lehet kiválasztani devizanemet, és természetesen az kötelező lenne. Ahogy elnézegettem különböző sablonokat kellene kreálni, (elképzelésem szerint, de lehet nemígyvan) és ehhez kellene a gyorstalpaló...
Vagy rosszul telepítettem és ezért vannak a gondjaim?
Közben rájöttem meg megoldottam, a könyvelés menüben fel kellett tölteni a dolgokat, puskáztam a weboldalon található demo-ból.. :)
Mértnem jutott hamarabb eszembe? :)
Üdv,
Valószínűleg így meg is jegyzed tartósan :)
Közben frissítettem az oldalomon található utf8-as verziót a Távügyvitel legutóbbi verziójára.
Belépés a weboldalamról (lásd alább a linket).
Ha valami gubancot észleltek vele kapcsolatban, akkor az oldalamon található fórumot javaslom, lévén ez foglalkozik az utf-8-as verzióval.
Fel van véve cikk, és rendelési beszerzést készítek, ahol beírom, hogy mennyiért és hány darabot rendelek. Rendelés és bevételezés után ha a cikkeknél megnézek egy már rendelt/bevételezett cikket (tehát készleten van x darab), akkor továbbra is üres az Utolsó beszerzési ár mező.
Hozzászólások
Jól értem, hogy elágaztatok (forkoltatok) az SqlLedger projektből?
Igen, a 2.4.0 verzió óta.
Sziasztok!
Raktár és készletkezelés is van a Távügyvitel Kft.-s verzióban? Online vagy a letölthető változatban? Ezt a weboldalukon nem találtam sehol...
Van raktár is, a letölthetőben is van persze. A http://www.tavugyvitel.hu/general.html oldalon fel van sorolva az összes funkció.
Sziasztok
Miutan sikerult mindent beallitani, be is jott a kivant login screen. Csak amikor az "Adminisztracio" menupontra kattintok, bejon egy hiba oldal, ami szerint "Nincs elerheto adatbazismeghajto". Ezt csak azert furcsalltam, mert a server rendelkezik mukodo (Postgresql 8.1)adatbazissal es a config fileokban is mindent beallitottam.(sql-ledger, functions)
Kerdes, hogy hol lehetseges meg az adatbazisok, es azok hozzaferesenek beallitasa?
Szerintem nincs telepítve a DBD-Pg perl modul.
Köszi, ez volt a probléma:)
Sewastok!
A program megfelelően kezeli az ékezetes betűket, azonban nyomtatásnál (ps, pdf egyaránt) az "ő" betű helyett egyéb karakterek jelennek meg. Szerintetek mi lehet a probléma? A rendszer Debian Etch, iso8859-2-es kódolással, texlive telepítve.
az apache default kódlap beállításával van a baj.
# van az AddDefaultCharset előtt, így nem állítja iso-8859-1-re az apache az alapértelmezett kódolást. A használati útmutatóban is ez a teendő. Ami furcsa, hogy csak az ő betű nem jelenik meg rendesen a ps és pdf kimenetekben, a többi ékezettel nincs gond. A szoftveren belül pedig az ő betűk is jól jelennek meg.
És mi jelenik meg az ő helyett?
&.#.3.3.7.;
A karakterek közötti pont azért kellett, mert különben ő betű jelenik meg a hozzászólásomban.
Akkor mégis a böngésződ jeleníti meg iso-8859-1-ben tehát felülbírálja a Ledger iso-8859-2 beállítását. Ennyit tudtam segíteni.
A böngészőben jól jelenik meg. Ps és pdf formátumban, illetve psből nyomtatva jelenik meg rosszul.
Azért 25-én még rákérdezhetek? :)
Persze az előadáson is szívesen elmondom hogy a számla űrlap FORRÁSKÓDJÁBAN nem ő szerepel hanem &..#3...
Üdv,
Elkészítettem egy UTF8 verziót a letölthető ledger-ből.
A 20071210-i kiadást használtam fel.
Változások:
- Minden utf8-as. A minden szó szerint értendő.
- A vevő számlán szerepel a vevő adószáma (legalábbis remélem, nem ellenőriztem még le, a régebbi ledger-el megy ez a sablon).
Letöltés:
http://www.osbusiness.hu oldalról.
Értelemszerűen a Letöltések menüpontnál érhető el.
Nyilván nem vállalok felelősséget azért, ha valakinek 90A kosár helyett 110D kell majd a használatot követően :)
Üdv,
P.
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok
Ez a valosagban hogy mukodik? Letoltom es mar szamlazni is lehet vele? A jogszabalyoknak valo megfeleloseget ki garantalja, hogyan es mennyiert?
Ahhoz, hogy számlázni tudj vele, szükséged van egy nyilatkozatra, amivel valaki garantálja, hogy a program a magyar jogszabályoknak megfelelően működik.
Egyik módja, hogy elmész egy előadásra, ahol kapsz nyilatkozatot és egy gyorstalpalót is, hogy használni is tudd.
Egyébként valóságban úgy működik, ahogy vázoltad, a program máskülönben nem korlátozott sem funkcióban, sem időkorláttal stb. Szabad szoftver, nyitott a forráskód, javíthatod, támogathatod, közzéteheted, csakúgy, mint ahogy én is tettem.
Ha valaki nem áll olyan jól, hogy rászánjon pár ezrest a programra, akkor meg ott van az a lehetőség, hogy támogassa a szoftvert javaslatokkal, hibajavítással, új funkciókkal, sablonokkal, doksival stb.
Egyébként van több projekt is, ami GPL-es ügyviteli rendszerrel foglalkozik, de ezek nem hazai fejlesztések és a nemzeti sajátosságaink olyanok, hogy általában nem alkalmasak magyar felhasználásra. Bár mondjuk amennyire tudom, a görög szabályoktól azért rugalmasabb (legalábbis a számlázási szabályok). Ezt javítsátok ki, ha tévednék.
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok
Üdv,
A letölthető verzióban, amikor az adminisztrációs felületre rámegyek, 2 darab Postgresql adatbázis felügyelet nyomógombot találok.
A kódból kiderült számomra, hogy a DBD::Pg és DBD::PgPP driverek miatt kerül ki kétszer az adatbázis felügyelet.
Amennyire tudom, a Pg-t tekintik jobbnak, minden tekintetben.
A kérdésem az lenne, hogy van-e valamilyen jelentősége annak, hogy melyik adatbázis felügyeletet választom?
István
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok
Ez inkább hiba, a következő verzióban már csak egy gomb lesz.
heló
több user-rel is lehet használni ezt az sql ledgert?
ha jól tudom a távügyvitel fejlesztett "hidat" az oscommerce és az sql ledger közé.
én joomla virtuemart webshopot akarok építeni, amihez találtam egy http://extensions.joomla.org/component/option,com_mtree/task,viewlink/l…
modult, amivel lehet jól exportálni a cuccukat a számlázáshoz (igaz nem ingyenes).
az sql ledger (a szabadon letölthető távügyviteles) tud importálni? (az eredeti http://sql-ledger.com) az biztosan...
köszi
Az eredeti sql-ledger-t felejtsd el szerintem.
Már az 1001-ik helyről hallom vissza, amit tapasztaltak is mások, hogy nem igazán jó.
Vannak forkjai, amiből a magyar ledger teljes mértékben megfelel a magyar szabályoknak és rendelkezésre áll.
Ha stabil háttér kell, akkor rá kell szánni a pénzt, mindegy, hogy mit használsz.
Ha olcsó kell, akkor meg bemegy az ember a sarki fűszereshez és vesz egy számlázóprogit :)
Megkérdezhetem, hogy milyen szempontok alapján választottad a joomla extension-t?
Nem is tudom, az oscommerce-el való összehasonlítás talán jó kiinduló lehet :)
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok
Nem csak webshopként fog üzemelni az oldal, ezért kell a joomla-val megoldanom. A drupallal talán meglehetne, de azzal még nem folgalkoztam eleget és nem most akarom megtanulni. A többi webshopban nem találtam közösségi funkció integrálási lehetőséget. A joomlaval a közösségi részt (userkezelés, üzenetküldés, képfeltöltés, forum) és a webshopot szépen meg lehetne oldani. Ha nem kellene közösségi funkció, akkor belevágnék az ofbiz-be. http://ofbiz.apache.org/ bár annak a számlakezelését és elszámolását kéne magyarítani, de nagyon profi rendszernek tűnik.
A joomla közösségi webshop mellett a magyar leger-t fogom használni kényszermegoldásként. A távügyviteles sql ledger-be nem lehet vevőket és megrendeléseket importálni. szerintem ez nagyon gáz, pont a legfontosabb funkciót hagyták el az eredetiből. (jó ne lehessen összekötni bármilyen webshoppal, de ha már az oscommerce-l lehet, akkor egy sima csv import igazán lehetne benne)
Össze lehetne tákolni a magyar jogszabálynak megfelelő ledgert és az eredeti import funkciót tartalmazót? (amugy exporátlni sem lehet...)
mi a véleményed jól döntöttem ezek alapján? tudsz valami mást ajánlani?
Elvileg az az import funkció (szkript) alkalmas a ledger-hez is.
Másrészt a DirectSQL pont erre is alkalmas, amennyiben tudod, hogy hogyan adj hozzá terméket/vevőt/szállítót.
Amennyi időt belefeccölhetsz a drupal vagy joomla kidolgozásába, azzal az erővel testre is szabhatod a ledger-t.
A külföldiek magyarrá csinálása (szakkifejezéssel élve :) elég macerás tud lenni, mert a külföldi szabályok valahogy jóval lazábbak, mint a magyar. Akkor inkább csinálj egy német céget és használd változatlanul az sql-ledgert :)
Az ofbizzel talán van valami magyar csapat, akik foglalkoznak, hogy milyen szinten, ne kérdezd, nem tudom.
A webshop és a közösségi oldal (fórum, galéria stb.), hát nem tudom. Pl. az e-bay és talán a vatera sem igazán egy közösségi oldal, bár ott a kereskedés jellegéből fakadóan kell az üzenetküldés.
Mondjuk egy onlne babaruha kereskedéshez nem biztos, hogy elengedhetetlen egy online fórum, ami integrálva van a webshopba.
De ezeket a hozzászólásokat anélkül tettem, hogy ténylegesen tudnám, mit is akarsz csinálni (nem is akarom tudni).
Valójában nézd meg, mi az, amit csinálni akarsz, azt hogyan tudod megcsinálni a leghatékonyabban, vagy legszórakoztatóbban.
Akár vásárolhatsz is talán ilyen egybe-minden-szoftvert, amivel mondjuk 10 óra alatt már egy teljes erővel üzemelő csocsi rendszert kapsz. Alternatíva: "ingyen" beszerzel ezt-azt, kalapálsz 200 órát, aztán elindítod, és folyamatosan kalapálsz még 200 órát, hogy jó is legyen stb.
Nagyon sok lehetőség és megoldás lehet, mindegyiknek van pro és kontra. Én a végleteket taglaltam csak :)
És most szubjektíven: igen, szerintem jól döntöttél. De ha gondod van, rám ne hivatkozz ;)
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok
szuper, én is pont igy gondolom a webshopos és egyéb dolgokat, a végletekkel kapcsolatban. A directsql-es megoldás azért egy titkárnőnek nem olyan egyszerű, ugyhogy ezt az import szkriptet jó lenne valahogy belevarázsolni. másnak nem hiányzik? dobjuk össze...
Bérszámfejtés van / lehetséges valahogy az sql-ledgerben?
Tudomásom szerint bérszámfejtés nincs.
Lehet exportálni és importálni az adatokat, elvileg így lehet kapcsolni a két rendszert.
Egy könyvelő ismerősöm nem is szereti az annyira integrált dolgokat. Nyilván egyéni szájíz.
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok
Az a gondom, hogy bár anno 1 éve részt vettem egy előadáson és van nyilatkozatom is mégsem tudom az új verzióban szabadon javítani / szerkeszteni a számla sablont. (Cégem az Uni-Top 2000)
A számla LaTeX formátumú verzióját szoktuk használni. Az érvénytelenítő szöveget sikerült levenni a számla aljáról de jól jönne egy-két plusz felirat a láblécbe.
Másik kérdésem, hogy van-e valami módja, hogy saját számlaképet alakítsak ki?
Jól jönne 1-2 keret, vasatgítás, betütípus stb.
LaTeX-ben nem nyitható a sablon, a html-t nem akarom használni.
Sikerült már valakinek szerkeszteni a sablont vi-nál bonyorultabb (grafikus) szerkesztővel.
Köszi
Krisz
Szerkesztésre a Kile nevezetű programot tudnám ajánlatni.
WYSIWYG szerkesztővel én még nem láttam embert, aki tudta volna szerkeszteni, beleértve külföldi ismerőseimet is.
--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"
Ok értem...
Köszi a tippet.
Ha sikerül valami szólok.
"Az a gondom, hogy bár anno 1 éve részt vettem egy előadáson és van nyilatkozatom is mégsem tudom az új verzióban szabadon javítani / szerkeszteni a számla sablont. (Cégem az Uni-Top 2000)
A számla LaTeX formátumú verzióját szoktuk használni. Az érvénytelenítő szöveget sikerült levenni a számla aljáról de jól jönne egy-két plusz felirat a láblécbe."
A fentiek alapján mégis tudtad "szabadon" módosítani.
A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva.
Sajnos egy előadáson való részvételi ára nem tartalmazza a havi átalánydíjas szolgáltatásunkat (http://www.tavugyvitel.hu/support.html). (új verziók küldése, hibajavítás, támogatás).
"A fentiek alapján mégis tudtad "szabadon" módosítani"
Te is nagyon jól tudod, hogy a méretkorlátból nem lehet kijönni... 6061b!!!
"A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva. "
Nem tudtam... Azt gondoltam, hogy a "felelősség vállalása" verziótól független a programra értendő.
Ok mostmár értem.
Üdv Krisz
"A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva. "
Ennek az okai között ugye szerepel az is, hogy egy harmadik fél (mondjuk apeh, vagy ellenőrző szerv) előtt hogyan tudja védeni magát a szoftver kiadója és a használója, ha valami gubanc történik, vagy egyáltalán el kell dönteni egy szoftver verzióról, hogy az most megfelel-e, vagy sem.
A szoftver írója készít a saját kiadásáról egy md5 checksum-ot. Ezt bármikor összevetve a kintlévővel eldönthető, hogy a szoftvert módosította-e valaki, vagy sem. A felelősség ebben az esetben egyértelmű:
- ha ugyanaz, akkor "bármilyen" hiba esetén lehet az ajtót döngetni a szoftver kiadójánál
- ellenben ha nem ugyanaz, azaz bármi is változott, azért a szoftver kiadója nem tud garanciát vállalni.
Példa (gondolom nem mindenkinek kell, de nekem jól jön):
Ha egy autó fékrendszerét a márkaszervíz szereli, azért garanciát vállal. Ha belebütyköl valaki, akkor nincs garancia és bármilyen következményt az elkövető kénytelen elviselni.
Mivel a szoftver terjesztési módja ebben az esetben maga a forráskód (általában is igaz), így ha már csak egy extra sor a kód végére is azt eredményezi, hogy megváltozott a kód.
Szerintem (meg)érthető, hogy miért működik így.
A program szakszerű használatához véleményem szerint amúgy is kell egy szakértő, aki a cég folyamatait le tudja képezni (jól!) a szoftver funkcióira, ezt betanítja, bevezeti a rendszert.
Ez teljesen mindegy, melyik ERP/CRM csodarendszert is akarjuk bevezetni, akár "ingyenes", akár nem.
Ebben a konkrét esetben azt tudnám javasolni, hogy állítson ki a cég magának egy nyilatkozatot és módosítsa a rendszert, ahogyan szükséges.
Remélem segítettem tisztábban látni, ha kell, privátban lehet folytatni, bár szerintem itt vége a jogi kérdéseknek.
--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"
Hali
Én tényleg megértettem. :-) Változtattam a kódon, mostantól az én dolgom...
Meg is csináltam magunknak a felelősség vállalási nyilatkozatot és eltettük, hogy meglegyen ha kell majd egyszer.
Csak az a buta mértkorlátot nem találom a kódban és nem vagyok profi perl progarmozó.
Amúgy grátisz nem lehetne elárulni hol kell kikapcsolni? :-)))
LaTeX -et meg majd kimazsolázom valahogy...
Köszi Krisz
"A szépségért meg kell szenvedni."
Tipp: Keress rá a számokra a kódban :)
Egyébként idéznélek, a humoros oldalára koncentrálj :)
"Változtattam a kódon, mostantól az én dolgom..."
A Kile tényleg elég jó szerkesztő, bár én normál doksit fordítottam vele (azaz angol->magyar).
--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"
Sziasztok,
ismerkedem a rendszerrel. Tudna valaki segíteni hogyan kell nyitott szallitót/vevőt rögzíteni? Hozzak létre egy külön főkönyvi számot, és ezekre gyűjtsem a kérdéses ki/be fizetéseket? Az uj banki oldalon a "szöveges leírás" és a "megjegyzés" a tételre vagy a kivonat egészére vonatkozik?
Köszi,
gy.
Sziasztok!
Énis a kipróbálás szintjén vagyok még, de nemjutok vele előrébb. Jó tudom, elkell menni gyorstalpalóra meg stb, csak itt jön a bibi, hogy elmegyek és rájövök, hogy mégsem ez kell, ez a szoftver túl sokat tud az igényeimhez képest. (a legutóbbi UTF8ast raktam fel, lehet rosszul)
Van-e elehetőség arra, hogy egy minimális leírás legyen hozzá ami alapján kitudok nyomtatni egy próba számlát, vagy feltudok venni szállítót?
Tudom elkell menni a sarki ábécébe venni egy számlázó programot, az addig oké, de ne legyek már rákényszerítve hogy vegyek egy windózt. :)
Egyébként ott akadtam el, hogy pl: szállító felvételénél, nem lehet kiválasztani devizanemet, és természetesen az kötelező lenne. Ahogy elnézegettem különböző sablonokat kellene kreálni, (elképzelésem szerint, de lehet nemígyvan) és ehhez kellene a gyorstalpaló...
Vagy rosszul telepítettem és ezért vannak a gondjaim?
Üdv:
JI
Közben rájöttem meg megoldottam, a könyvelés menüben fel kellett tölteni a dolgokat, puskáztam a weboldalon található demo-ból.. :)
Mértnem jutott hamarabb eszembe? :)
üdv:
JI
Üdv,
Valószínűleg így meg is jegyzed tartósan :)
Közben frissítettem az oldalomon található utf8-as verziót a Távügyvitel legutóbbi verziójára.
Belépés a weboldalamról (lásd alább a linket).
Ha valami gubancot észleltek vele kapcsolatban, akkor az oldalamon található fórumot javaslom, lévén ez foglalkozik az utf-8-as verzióval.
Üdv,
P.
--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"
sziasztok
Használom a progit, egész jó, de most elakadtam.
Fel van véve cikk, és rendelési beszerzést készítek, ahol beírom, hogy mennyiért és hány darabot rendelek. Rendelés és bevételezés után ha a cikkeknél megnézek egy már rendelt/bevételezett cikket (tehát készleten van x darab), akkor továbbra is üres az Utolsó beszerzési ár mező.
Mit kell tennem? hogyan fog látszani?
köszönöm a segítséget.
Zelmer Webáruház