Használattal felmerülő kérdések, javaslatok (a szoftver letölthető: http://www.tavugyvitel.hu)

A fórum nem helyettesíti a hivatalos támogatási szolgáltatásunkat, inkább felhasználók egymás közötti beszélgetésére és a félreértések tisztázására szolgál.

Hozzászólások

Jól értem, hogy elágaztatok (forkoltatok) az SqlLedger projektből?

Sziasztok!
Raktár és készletkezelés is van a Távügyvitel Kft.-s verzióban? Online vagy a letölthető változatban? Ezt a weboldalukon nem találtam sehol...

Sziasztok

Miutan sikerult mindent beallitani, be is jott a kivant login screen. Csak amikor az "Adminisztracio" menupontra kattintok, bejon egy hiba oldal, ami szerint "Nincs elerheto adatbazismeghajto". Ezt csak azert furcsalltam, mert a server rendelkezik mukodo (Postgresql 8.1)adatbazissal es a config fileokban is mindent beallitottam.(sql-ledger, functions)

Kerdes, hogy hol lehetseges meg az adatbazisok, es azok hozzaferesenek beallitasa?

Sewastok!

A program megfelelően kezeli az ékezetes betűket, azonban nyomtatásnál (ps, pdf egyaránt) az "ő" betű helyett egyéb karakterek jelennek meg. Szerintetek mi lehet a probléma? A rendszer Debian Etch, iso8859-2-es kódolással, texlive telepítve.

# van az AddDefaultCharset előtt, így nem állítja iso-8859-1-re az apache az alapértelmezett kódolást. A használati útmutatóban is ez a teendő. Ami furcsa, hogy csak az ő betű nem jelenik meg rendesen a ps és pdf kimenetekben, a többi ékezettel nincs gond. A szoftveren belül pedig az ő betűk is jól jelennek meg.

Üdv,

Elkészítettem egy UTF8 verziót a letölthető ledger-ből.
A 20071210-i kiadást használtam fel.
Változások:
- Minden utf8-as. A minden szó szerint értendő.
- A vevő számlán szerepel a vevő adószáma (legalábbis remélem, nem ellenőriztem még le, a régebbi ledger-el megy ez a sablon).

Letöltés:
http://www.osbusiness.hu oldalról.
Értelemszerűen a Letöltések menüpontnál érhető el.

Nyilván nem vállalok felelősséget azért, ha valakinek 90A kosár helyett 110D kell majd a használatot követően :)

Üdv,
P.

--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok

Ez a valosagban hogy mukodik? Letoltom es mar szamlazni is lehet vele? A jogszabalyoknak valo megfeleloseget ki garantalja, hogyan es mennyiert?

Ahhoz, hogy számlázni tudj vele, szükséged van egy nyilatkozatra, amivel valaki garantálja, hogy a program a magyar jogszabályoknak megfelelően működik.
Egyik módja, hogy elmész egy előadásra, ahol kapsz nyilatkozatot és egy gyorstalpalót is, hogy használni is tudd.

Egyébként valóságban úgy működik, ahogy vázoltad, a program máskülönben nem korlátozott sem funkcióban, sem időkorláttal stb. Szabad szoftver, nyitott a forráskód, javíthatod, támogathatod, közzéteheted, csakúgy, mint ahogy én is tettem.

Ha valaki nem áll olyan jól, hogy rászánjon pár ezrest a programra, akkor meg ott van az a lehetőség, hogy támogassa a szoftvert javaslatokkal, hibajavítással, új funkciókkal, sablonokkal, doksival stb.

Egyébként van több projekt is, ami GPL-es ügyviteli rendszerrel foglalkozik, de ezek nem hazai fejlesztések és a nemzeti sajátosságaink olyanok, hogy általában nem alkalmasak magyar felhasználásra. Bár mondjuk amennyire tudom, a görög szabályoktól azért rugalmasabb (legalábbis a számlázási szabályok). Ezt javítsátok ki, ha tévednék.

--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok

Üdv,

A letölthető verzióban, amikor az adminisztrációs felületre rámegyek, 2 darab Postgresql adatbázis felügyelet nyomógombot találok.
A kódból kiderült számomra, hogy a DBD::Pg és DBD::PgPP driverek miatt kerül ki kétszer az adatbázis felügyelet.

Amennyire tudom, a Pg-t tekintik jobbnak, minden tekintetben.

A kérdésem az lenne, hogy van-e valamilyen jelentősége annak, hogy melyik adatbázis felügyeletet választom?

István

--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok

Ez inkább hiba, a következő verzióban már csak egy gomb lesz.

heló

több user-rel is lehet használni ezt az sql ledgert?

ha jól tudom a távügyvitel fejlesztett "hidat" az oscommerce és az sql ledger közé.

én joomla virtuemart webshopot akarok építeni, amihez találtam egy http://extensions.joomla.org/component/option,com_mtree/task,viewlink/l…
modult, amivel lehet jól exportálni a cuccukat a számlázáshoz (igaz nem ingyenes).
az sql ledger (a szabadon letölthető távügyviteles) tud importálni? (az eredeti http://sql-ledger.com) az biztosan...

köszi

Az eredeti sql-ledger-t felejtsd el szerintem.
Már az 1001-ik helyről hallom vissza, amit tapasztaltak is mások, hogy nem igazán jó.
Vannak forkjai, amiből a magyar ledger teljes mértékben megfelel a magyar szabályoknak és rendelkezésre áll.

Ha stabil háttér kell, akkor rá kell szánni a pénzt, mindegy, hogy mit használsz.
Ha olcsó kell, akkor meg bemegy az ember a sarki fűszereshez és vesz egy számlázóprogit :)

Megkérdezhetem, hogy milyen szempontok alapján választottad a joomla extension-t?
Nem is tudom, az oscommerce-el való összehasonlítás talán jó kiinduló lehet :)

--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok

Nem csak webshopként fog üzemelni az oldal, ezért kell a joomla-val megoldanom. A drupallal talán meglehetne, de azzal még nem folgalkoztam eleget és nem most akarom megtanulni. A többi webshopban nem találtam közösségi funkció integrálási lehetőséget. A joomlaval a közösségi részt (userkezelés, üzenetküldés, képfeltöltés, forum) és a webshopot szépen meg lehetne oldani. Ha nem kellene közösségi funkció, akkor belevágnék az ofbiz-be. http://ofbiz.apache.org/ bár annak a számlakezelését és elszámolását kéne magyarítani, de nagyon profi rendszernek tűnik.
A joomla közösségi webshop mellett a magyar leger-t fogom használni kényszermegoldásként. A távügyviteles sql ledger-be nem lehet vevőket és megrendeléseket importálni. szerintem ez nagyon gáz, pont a legfontosabb funkciót hagyták el az eredetiből. (jó ne lehessen összekötni bármilyen webshoppal, de ha már az oscommerce-l lehet, akkor egy sima csv import igazán lehetne benne)
Össze lehetne tákolni a magyar jogszabálynak megfelelő ledgert és az eredeti import funkciót tartalmazót? (amugy exporátlni sem lehet...)

mi a véleményed jól döntöttem ezek alapján? tudsz valami mást ajánlani?

Elvileg az az import funkció (szkript) alkalmas a ledger-hez is.
Másrészt a DirectSQL pont erre is alkalmas, amennyiben tudod, hogy hogyan adj hozzá terméket/vevőt/szállítót.
Amennyi időt belefeccölhetsz a drupal vagy joomla kidolgozásába, azzal az erővel testre is szabhatod a ledger-t.
A külföldiek magyarrá csinálása (szakkifejezéssel élve :) elég macerás tud lenni, mert a külföldi szabályok valahogy jóval lazábbak, mint a magyar. Akkor inkább csinálj egy német céget és használd változatlanul az sql-ledgert :)

Az ofbizzel talán van valami magyar csapat, akik foglalkoznak, hogy milyen szinten, ne kérdezd, nem tudom.

A webshop és a közösségi oldal (fórum, galéria stb.), hát nem tudom. Pl. az e-bay és talán a vatera sem igazán egy közösségi oldal, bár ott a kereskedés jellegéből fakadóan kell az üzenetküldés.
Mondjuk egy onlne babaruha kereskedéshez nem biztos, hogy elengedhetetlen egy online fórum, ami integrálva van a webshopba.

De ezeket a hozzászólásokat anélkül tettem, hogy ténylegesen tudnám, mit is akarsz csinálni (nem is akarom tudni).
Valójában nézd meg, mi az, amit csinálni akarsz, azt hogyan tudod megcsinálni a leghatékonyabban, vagy legszórakoztatóbban.

Akár vásárolhatsz is talán ilyen egybe-minden-szoftvert, amivel mondjuk 10 óra alatt már egy teljes erővel üzemelő csocsi rendszert kapsz. Alternatíva: "ingyen" beszerzel ezt-azt, kalapálsz 200 órát, aztán elindítod, és folyamatosan kalapálsz még 200 órát, hogy jó is legyen stb.

Nagyon sok lehetőség és megoldás lehet, mindegyiknek van pro és kontra. Én a végleteket taglaltam csak :)

És most szubjektíven: igen, szerintem jól döntöttél. De ha gondod van, rám ne hivatkozz ;)
--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok

Bérszámfejtés van / lehetséges valahogy az sql-ledgerben?

Tudomásom szerint bérszámfejtés nincs.
Lehet exportálni és importálni az adatokat, elvileg így lehet kapcsolni a két rendszert.
Egy könyvelő ismerősöm nem is szereti az annyira integrált dolgokat. Nyilván egyéni szájíz.

--------------------------
eGroupWare, gentoo, gLiveCD és egyéb csacskaságok

Az a gondom, hogy bár anno 1 éve részt vettem egy előadáson és van nyilatkozatom is mégsem tudom az új verzióban szabadon javítani / szerkeszteni a számla sablont. (Cégem az Uni-Top 2000)

A számla LaTeX formátumú verzióját szoktuk használni. Az érvénytelenítő szöveget sikerült levenni a számla aljáról de jól jönne egy-két plusz felirat a láblécbe.

Másik kérdésem, hogy van-e valami módja, hogy saját számlaképet alakítsak ki?
Jól jönne 1-2 keret, vasatgítás, betütípus stb.
LaTeX-ben nem nyitható a sablon, a html-t nem akarom használni.
Sikerült már valakinek szerkeszteni a sablont vi-nál bonyorultabb (grafikus) szerkesztővel.

Köszi
Krisz

"Az a gondom, hogy bár anno 1 éve részt vettem egy előadáson és van nyilatkozatom is mégsem tudom az új verzióban szabadon javítani / szerkeszteni a számla sablont. (Cégem az Uni-Top 2000)

A számla LaTeX formátumú verzióját szoktuk használni. Az érvénytelenítő szöveget sikerült levenni a számla aljáról de jól jönne egy-két plusz felirat a láblécbe."

A fentiek alapján mégis tudtad "szabadon" módosítani.
A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva.
Sajnos egy előadáson való részvételi ára nem tartalmazza a havi átalánydíjas szolgáltatásunkat (http://www.tavugyvitel.hu/support.html). (új verziók küldése, hibajavítás, támogatás).

"A fentiek alapján mégis tudtad "szabadon" módosítani"
Te is nagyon jól tudod, hogy a méretkorlátból nem lehet kijönni... 6061b!!!

"A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva. "
Nem tudtam... Azt gondoltam, hogy a "felelősség vállalása" verziótól független a programra értendő.
Ok mostmár értem.

Üdv Krisz

"A felelősségvállalási nyilatkozat csak egy adott verzióhoz érvényes, md5 checksummal kombinálva. "

Ennek az okai között ugye szerepel az is, hogy egy harmadik fél (mondjuk apeh, vagy ellenőrző szerv) előtt hogyan tudja védeni magát a szoftver kiadója és a használója, ha valami gubanc történik, vagy egyáltalán el kell dönteni egy szoftver verzióról, hogy az most megfelel-e, vagy sem.
A szoftver írója készít a saját kiadásáról egy md5 checksum-ot. Ezt bármikor összevetve a kintlévővel eldönthető, hogy a szoftvert módosította-e valaki, vagy sem. A felelősség ebben az esetben egyértelmű:
- ha ugyanaz, akkor "bármilyen" hiba esetén lehet az ajtót döngetni a szoftver kiadójánál
- ellenben ha nem ugyanaz, azaz bármi is változott, azért a szoftver kiadója nem tud garanciát vállalni.

Példa (gondolom nem mindenkinek kell, de nekem jól jön):
Ha egy autó fékrendszerét a márkaszervíz szereli, azért garanciát vállal. Ha belebütyköl valaki, akkor nincs garancia és bármilyen következményt az elkövető kénytelen elviselni.

Mivel a szoftver terjesztési módja ebben az esetben maga a forráskód (általában is igaz), így ha már csak egy extra sor a kód végére is azt eredményezi, hogy megváltozott a kód.
Szerintem (meg)érthető, hogy miért működik így.

A program szakszerű használatához véleményem szerint amúgy is kell egy szakértő, aki a cég folyamatait le tudja képezni (jól!) a szoftver funkcióira, ezt betanítja, bevezeti a rendszert.
Ez teljesen mindegy, melyik ERP/CRM csodarendszert is akarjuk bevezetni, akár "ingyenes", akár nem.

Ebben a konkrét esetben azt tudnám javasolni, hogy állítson ki a cég magának egy nyilatkozatot és módosítsa a rendszert, ahogyan szükséges.

Remélem segítettem tisztábban látni, ha kell, privátban lehet folytatni, bár szerintem itt vége a jogi kérdéseknek.

--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"

Hali

Én tényleg megértettem. :-) Változtattam a kódon, mostantól az én dolgom...
Meg is csináltam magunknak a felelősség vállalási nyilatkozatot és eltettük, hogy meglegyen ha kell majd egyszer.

Csak az a buta mértkorlátot nem találom a kódban és nem vagyok profi perl progarmozó.
Amúgy grátisz nem lehetne elárulni hol kell kikapcsolni? :-)))

LaTeX -et meg majd kimazsolázom valahogy...

Köszi Krisz

"A szépségért meg kell szenvedni."

Tipp: Keress rá a számokra a kódban :)

Egyébként idéznélek, a humoros oldalára koncentrálj :)
"Változtattam a kódon, mostantól az én dolgom..."

A Kile tényleg elég jó szerkesztő, bár én normál doksit fordítottam vele (azaz angol->magyar).

--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"

Sziasztok,
ismerkedem a rendszerrel. Tudna valaki segíteni hogyan kell nyitott szallitót/vevőt rögzíteni? Hozzak létre egy külön főkönyvi számot, és ezekre gyűjtsem a kérdéses ki/be fizetéseket? Az uj banki oldalon a "szöveges leírás" és a "megjegyzés" a tételre vagy a kivonat egészére vonatkozik?
Köszi,
gy.

Sziasztok!

Énis a kipróbálás szintjén vagyok még, de nemjutok vele előrébb. Jó tudom, elkell menni gyorstalpalóra meg stb, csak itt jön a bibi, hogy elmegyek és rájövök, hogy mégsem ez kell, ez a szoftver túl sokat tud az igényeimhez képest. (a legutóbbi UTF8ast raktam fel, lehet rosszul)

Van-e elehetőség arra, hogy egy minimális leírás legyen hozzá ami alapján kitudok nyomtatni egy próba számlát, vagy feltudok venni szállítót?

Tudom elkell menni a sarki ábécébe venni egy számlázó programot, az addig oké, de ne legyek már rákényszerítve hogy vegyek egy windózt. :)

Egyébként ott akadtam el, hogy pl: szállító felvételénél, nem lehet kiválasztani devizanemet, és természetesen az kötelező lenne. Ahogy elnézegettem különböző sablonokat kellene kreálni, (elképzelésem szerint, de lehet nemígyvan) és ehhez kellene a gyorstalpaló...

Vagy rosszul telepítettem és ezért vannak a gondjaim?

Üdv:
JI

Üdv,
Valószínűleg így meg is jegyzed tartósan :)
Közben frissítettem az oldalomon található utf8-as verziót a Távügyvitel legutóbbi verziójára.
Belépés a weboldalamról (lásd alább a linket).

Ha valami gubancot észleltek vele kapcsolatban, akkor az oldalamon található fórumot javaslom, lévén ez foglalkozik az utf-8-as verzióval.

Üdv,
P.

--------------------------
"Utoljára mondom jóember, hogy nem rendeltünk óriástrambulint!"

sziasztok

Használom a progit, egész jó, de most elakadtam.

Fel van véve cikk, és rendelési beszerzést készítek, ahol beírom, hogy mennyiért és hány darabot rendelek. Rendelés és bevételezés után ha a cikkeknél megnézek egy már rendelt/bevételezett cikket (tehát készleten van x darab), akkor továbbra is üres az Utolsó beszerzési ár mező.

Mit kell tennem? hogyan fog látszani?

köszönöm a segítséget.

Zelmer Webáruház