Sziasztok!
Úgy hozta a sors, hogy cég, ahol eddig üzemeltettem a rendszert kiszervezi az egészet, mert úgy éri meg nekik. Érdeklődni szeretnék, aki ilyet csinál, milyen árakban lehet gondolkozni, mint vállalkozó? Felhasználó támogatás, és hardver üzemeltetés is kell.
1 db windows szerver DNS, ERP program, felhasználókezelés , 1 db NAS adattárolás és mentés, 2 db 54 portos menedzselhető switch, 35 felhasználó, 45 számítógép, úgy nagy vonalakban.
A kontruktív hozzászólásokat előre is köszönöm!
- 772 megtekintés
Hozzászólások
Itt vannak hiányzó paraméterek, például helyszíni üzemeltetés lehetséges vagy távolról is, milyen gyakori kiszállás, hol van a telephely, milyen rendelkezésre állás szükséges, átalánydíjas vagy óradíjas (esetleg kombinált) konstrukcióban gondolkodtok-e, konkrétan mik futnak a szerveren/klienseken... Ezeket fel fogja mérni, akitől árajánlatot kértek üzemeltetésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelen kell lenned folyamatosan, vagy bejelentés alapján távolról végezhető, és csak olyan hibánál kell menni, ami nem oldható meg interneten keresztül?
Felhasználók támogatása milyen szintenen elvárt? Word-ben a vastag betűt is napi szinten mutatni kell, vagy csak új nyomtató esetén kell a gépükre felvenni, mint lehetőséget?
A szerveren futó szoftvereket (ERP) tutujgatni kell, vagy azt a szállító tartja karban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ár önmagában nem összehasonlítási alap, ha a miértekre keresed a választ. A cég jobban jár, mint ha egy darab főállású embert tart, mert az ügyfél általában nem egy embert, hanem egy mindig elérhető team-et kap helyette, vagyis mindig lesz, aki megoldja a problémáját. Egy főállású rendszergazda még a legolcsóbból sincs meg lassan 1 millió alatt (amibe a cégnek kerül). A piacon simán találsz olyan céget, aki ezt a feléből (vagy akár kevesebből) is megoldja, ráadásul nem one man show-ban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, illetve sokszor nem is statikus a munkaterhelés, valamikor elég havi 10-20 órára a rendszergazda, valamikor meg több headcount is kéne egyszerre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, ezért egy ilyen feladatkörre kb. havi 2 rendszermérnöki, meg 10 technikusi órát lehet számolni, az ügyfél ezt megkapja x forintért, ráadásul, ha nem hívja le a havi keretet, negyedéves szinten átviheti másik hónapra.
Erre mondanék látatlanban egy havi 300K + kilométer kiszállás 8 órás standard reakcióidővel.
300K vs. 1M
több ember vs. egy ember
No brainer.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük fel jelenleg X összeget viszel haza nettó. Ez a cégnek minimum 2*X-be kerül de inkább felette.
Te szeretnél újra ebből az X összegből élni, nyaralni, bármit is csinálni. Tehát elő kell teremtened az X-et. Egy könyvelőt kérdezz meg, hogy jelenleg milyen megoldás a jó számodra (egyszerűsített adózás, stb...) amivel ezt meg tudod oldani. Ki kell termelned a fizetésed + járulékok + céges költségeket is.
Eddig pl. céges autó, céges laptop, telefon stb... az minden a saját céged / vállalkozásod költsége lesz.
Szerintem egyhamar belátható hogy 1 cégből így kívülről nem nagyon fogsz értelmesen megélni. Kellene még több ilyen cég akik veled szerződésben állnak.
Az üzemeltetésben számít a mennyiség is, mind úgy, hogy mennyi PC / szerver stb... van és az is hogy mennyi mindenféle rendszer van, ERP, linux, windows, nyomtatók, hálózat, mancikák, wörd-szpész-ekszcel (felhasználók tudása).
De a legjobban a reakcióidő csökkentése módosítja a végösszeget. Egyáltalán nem ugyanaz egy 3 munkanapos reakcióidőre a kalkuláció, mint egy 24 órán belülire.
Eddig éppen ezt fizették meg, hogy lényegében azonnal ott vagy, mert ez a munkád. Ha lesz mondjuk 3-5 ügyfeled és éppen egy másiknál vagy munkában, akkor nem ilyen gyosan fog a probléma megoldás történni nekik.
A cégnek van egy ötlete, hogy túl sokba kerülsz és csak egész nap a ....et vakarod. Főleg ha működnek is a dolgok, akkor úgymond a mindennapi munka elenyésző. Persze amikor gond van, vagy éppen szombat és vasárnap csinálsz meg valamit, mert így lehet csak kényelmesen, azt úgy közvetlen nem látják, csak hétfőn újra működik minden. Tehát nem dolgozol. :D :)
A cég pedig ha talál valakit aki a te nettó fizetésedért elvállalja kb ugyanezt számlázva akkor olcsóbban jön ki azonnal. Sőt még valószínüleg egy munkahely is felszabadul, esetleg iroda, stb...
Ők ennyit látnak kb. a dologból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm az észrevételeket. Helyszíni munkavégzés csak akkor lenne, ha gépet kell karbantartani, a többi az távoli "helpdesk" szolgáltatás a felhasználóknak. Egy városon belül van, tehát kiszállási díjjal nem nagyon kell számolni. Tudom, hogy 1 cégből nem fogok tudni megélni, keresni kell még hozzá mást is, de régen csináltam már üzemeltetést, mint vállalkozó, nem nagyon tudom, mostanában hogyan mozognak az árak.
Ahogy nézem, az összképet kell alapul venni, tisztázni, mik is a konkrét elvárások, és az alapján kiszámolni egy havi árat?
"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban végig gondolva én azt javasolnám, keress másik főállást. Vagy, ha egyéni vállakozóként üzemeltetnél a jövőben, akkor a mostani cégedet ne vállald el, keress más partnereket. Esetleg ha valaki tenne ajánlatot az üzemeltetésre, ott érdeklődj, kell-e nekik plusz ember.
Ugyanis az eddigi folyamatos jelenlétnek megfelelő munkavégzést fogják elvárni - mert ehhez vannak szokva - akkor is, ha a szerződésbe nem ezt írjátok. Hiába lesz papíron igazad, inkább bontják veled a szerződést majd, mert elégedetlenek lesznek (hiszen nem annyit dolgozol nekik, mint főállásban, amit megszoktak az évek során). Viszont muszáj leszel nekik kevesebbet dolgozni, mert egy cégből nem jön annyi, amennyi kiad egy normális üzemeltetős fizetést. Persze a második cégtől már nem ezt fogják elvárni, hanem a szerződött dolgokat, mert azzal nem lesz közös múltjuk, ami befolyásolná ezt.
Én látok olyan üzemeltetőt a környezetemben, aki ilyen felállásra váltott (részben Ő akarta, hogy máshová költőzhessen, de volt táptalaja a gondolatnak a cégnél is), és nem boldog. Munka ugyan annyi, pénz jóval kevesebb és küzd mint malac a jégen, hogy a fennmaradó idejében dolgozzon még valamit, amiből megél. Csak a cég járt jól a kiszervezéssel, neki se több pénze, se kevesebb melója nem lett ahogy látom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Keress egy bejáratott céget, aki elvállalja és ajánlkozz be hozzájuk dolgozni, hogy csinálod tovább ezt, amit ismersz + mást is, ami még van nekik.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értem te leszel kiszervezve, azt kell kiszámolnod, hogy mennyi a munkával töltött időd. Megnézed a vállalkozás költségeit (könyvelő, adó, utazás ...stb). Ebből számolsz egy óradíjat, amit majd felszorzol a munkaidővel. Spoiler: 1 cégből nem fogod tudni kiszedni azt a "nettót", amit most kapsz.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert úgy éri meg nekik
Vigyázz, ez azt is jelentheti, hogy stagnál vagy lejtmenetben van a cég.
Kérdésem - a többiekén kívül, hogy ez neked hány órád viszi el per nap / hét / hónap? Ugyanis így tudod kiszámolni, hogy hány plusz ügyfelet tudsz még elvállalni.
Gondolom, ÁFA-s számlát szeretne a cég. Alanyi adómenteshez nem mindegyiknek füllik a foga.
Merrefelé vagy te és a cég? Nem fogsz tudni ugyanannyit elkérni mondjuk Pécsen, mint Budaörsön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban jarsz ha keresel egy multit...nekik ritkabban van kiszervezett IT-juk (es nem is tervezik altalaban, sot inkabb visszaszervezes van...) , legalabbis nekem ez a tapasztalatom... A KKV szinten gyakori ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez alapján havi nettó 300 000 forint a minimum (Kelet-Magyarországon élek). Emellett pontosan határozd meg, hány órát teszel le ezért az asztalra. Mindenről vezess elszámolást — akár Tickitben, akár papíron —, és az adminisztrációs időt is számítsd bele a keretbe. Amit csak lehet, automatizálj, és ennek megfelelően állítsd be a havi keretet. Tapasztalatom szerint a cégek nem szeretik kifizetni a kereten felüli órákat.
A rendszerüzemeltetés részeként mindent rendszeresen dokumentálj: vezess hibanaplót, jegyezd fel a beavatkozásokat, változtatásokat, és rögzíts minden lényeges eseményt. Ez később nemcsak a saját munkádat védi, hanem a cég számára is átláthatóvá teszi a folyamatokat.
Próbálj meg világosan kommunikálni, mert a legtöbb cégvezető nem érti, miért fontos az IT. Sok helyen dolgoznak úgynevezett „power userek”, akik nap mint nap okoskodnak — őket felkészülten kell kezelni.
A legrosszabb helyzet, ha a cégben semmi sincs szabályozva, nincsenek definiált folyamatok. Ilyenkor a 300 ezres nettó szinte semmire sem elég, mert az egész idő elmegy a rohangálással. Az ilyen cégek általában jobban járnának, ha nem szerveznék ki az IT-t.
ui: természetesen a keret azt is tartalmazza abban mennyi kiszállás van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tipikus válasz erre, hogy annyi, amennyiért neked megéri(*).
Kevesebbért semmiképp.
Igen, ezzel nem vagy kint a vízből, de a millió apró részlet nélkül senki nem tud neked pontos választ adni. A körülberülit meg már megírták.
*) Nem mindegy, hogy a konkrét munkákat csuklóból kirázod, vagy utánajárást igényel (akár az ügyfél sajátosságai miatt, nem feltétlen mert hiányoznak az ismeretek, vagy mert őskáosz van az ügyfélnél).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni