Bosszantó lehet, ha egy játék, ami legyen online, legyen offline, megvásároltad, majd a gyártója néhány év elteltével bezárja a játékszervereket és a vásárolt játékod játszhatatlanná, futtathatatlanná válik.
Támogató nyilatkozatok minimálisan előírt száma: Egy európai polgári kezdeményezés akkor sikeres, ha összegyűlt összesen legalább egymillió támogató nyilatkozat, és a támogató nyilatkozatok száma legalább hét tagállamban elérte az adott tagállamra vonatkozóan előírt küszöbértéket.
Az aláírást 2024.07.31-én azaz szerdán indították, és ha megfigyeljük a tagjait, egy magyaros nevű ember is van körtük, valamint 2024.08.04 9:05-ig csaknem 130.000 aláírás gyűlt össze.
Amennyiben te is úgy gondolod, EU-s ország állampolgára vagy, akkor itt aláírhatod a kezdeményezést. Az aláíráshoz személyi szám vagy személyigazolvány, útlevélszám szám szükséges az aláírás jogossága miatt.
Az aláírás lezárása 2025.07.31. Nyilván több aláírás szükséges a hibás aláírások miatt.
Aláírni itt tudod: https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/screen/home
- 3096 megtekintés
Hozzászólások
Amennyiben te is úgy gondolod
Hogy mit gondolok? Ebből nem derül ki, hogy miért is zajlik az aláírásgyűjtés. Mi is lenne a célja? Esetleg beleírhatnád.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így most sehogy sem jó, mert egyáltalán nem derül ki, mit is kéne "úgy gondolni". Se a mondatból, se a korábbi szövegből. Ha ehhez a linkre kell kattintani, akkor mondjuk:
- Amennyiben te is úgy gondolod, EU-s ország állampolgára vagy, akkor itt aláírhatod a kezdeményezést. + Amennyiben te is egyetértesz a linken leírtakkal, EU-s ország állampolgára vagy, akkor itt aláírhatod a kezdeményezést.
Én például úgy gondolom, Orbán/Rogán/Mészáros egy kleptomán maffia, akkor most aláírjam ezt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többször is elmondtam, hogy tőlem le is szophatja őket akárki, úgyis előhúzza valaki a kalapból őket akkor is, ha nem voltak benne.
Segítek, röviden (ha hosszabb kell szólj, ctrl c/v bírja):
”Célok
A kezdeményezés célja annak előírása, hogy az Európai Unió fogyasztói számára videójátékokat értékesítő vagy licenszelő kiadókat (vagy az általuk üzemeltetett videójátékokhoz értékesített egyéb kapcsolódó funkciókat és eszközöket) arra kötelezzék, hogy az említett videójátékokat működőképes (játszható) állapotban hagyják.
A kezdeményezés célja konkrétabban annak a gyakorlatnak a megszüntetése, hogy a kiadók távolról deaktiválják a videójátékokat anélkül, hogy lehetőséget biztosítanának arra, hogy a játékok az ő beavatkozásuk nélkül is játszhatóak maradjanak.
A kezdeményezésnek nem célja, hogy megszerezze az említett videójátékok tulajdonjogát, a kapcsolódó szellemi jogokat vagy a monetizálási jogokat, és azt sem várja el a kiadótól, hogy forrásokat biztosítson az említett videójátékokhoz annak deaktiválásakor és észszerű mértékben működőképes (játszható) állapotban hagyásakor.
A kezdeményezés webhelye az Európai Bizottság nyilvántartásában
https://citizens-initiative.europa.eu/initiatives/details/2024/000007
Kapcsolattartó személyek
Daniel Ondruska
Aleksej Vjalicin
Nyilvántartási szám
ECI(2024)000007
A gyűjtési időszak kezdete
31-júl.-2024”
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy 2034-ben egy salatatorveny 31. oldalan elrejtsek, hogy csak offline is jatszhato videojatek jelenhet meg az EU-ban 2038-tol, es kozben a salatatorveny 46. es 17. oldalan atmenjen egy jatekfejlesztest es jatekertekesitest gyakorlatban total ellehetetlenito, allitolag gyermekek fejlodeset vedo torveny.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megoldas annyi lehetne, hogy kotelezni kellene a jatekgyartokat, hogy amikor lekapcsoljak egy online jatek szervereit, akkor adjak ki annak a forraskodjat azzal egyutt, hogy hogyan buiuldelheto es uzemeltetheto vagy ha az license problemak miatt nem lehetseges, akkor a binarist. Igy nem lenne vele koltsege, hogy akkor is uzemeltetnie kellene, amikor mar csak 17 ember jatszik vele hetente.
Igy majd aki akarja hat sajat penzbol uzemelteti.
Persze itt akkor szabajozni kellene, hogy ha en mondjuk megkapom a binarist vagy akodot es feltolom aws-be es havidijat kerek azoktol akik hasznaljak, az minek is minosulne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem már az is elég lenne, ha nem üldöznék a custom lobby-kat fenntartókat (lásd anno BF2, Supreme Commander).
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kerdes meg, hogy szerverenkent hany klienst tud kiszolgalni, mert lehet hogy ha egy asztali pc-n futtatod, akkor csak par klienst bir el, sok klienshez sok szerverre van szukseg.
regen quake vagy unreal vagy doom vagy melyik volt, hogy sajat gepen futott a szerver oldala is, ha megadtad masnak az ip cimet, akkor tudott csatlakozni.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megoldas annyi lehetne, hogy kotelezni kellene a jatekgyartokat, hogy amikor lekapcsoljak egy online jatek szervereit, akkor adjak ki annak a forraskodjat azzal egyutt, hogy hogyan buiuldelheto es uzemeltetheto vagy ha az license problemak miatt nem lehetseges, akkor a binarist.
+sok, valóban ez lenne a megoldás. A licensz nem jelenthet problémát (max. patent akadály lehet), na de ez meg törvényileg megoldható: ha valaki online szerveres játékot akar üzemeltetni, számítson rá, hogy end of life után kötelező lesz nyílt forráskódúvá tenni, tehát ennek tudatában készítse eleve a kódot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
149.000 aláírás eddig. Magyarország 20%-on.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az óraállítgatásról vagy őshonos kisebbségek jogairól is volt kezdeményezés, lett belőle valami?
Edit: a párom szerint, aki jogász, mivel a törvények sem visszahatóak, csak azokat a játékokat lehetne megmenteni, amelyek a szabály elfogadása után jelennek meg. Tehát a jelenleg forgalomban lévő játékokra egy jövőbeli törvénynek semmi hatása nem lenne.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mondd a hazai állapotokra, amikor holnap jön ki törvény, amit még tegnap megszegtél, és ezért holnapután akasztva leszel.
Azt h. az ELTE ÁJK-n mit adnak le órán 2024-ben, és közben szintén 2024-ben mi a valóság, az 2 nagyon eltérő dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mondd a hazai állapotokra, amikor holnap jön ki törvény, amit még tegnap megszegtél, és ezért holnapután akasztva leszel.
Ez annyira gyakori, hogy semmiféle problémát sem okoz néhány emlékezetesebb akasztás felsorolása. Gondolom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mandela effektus?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sajnos így van. Magyarország sajnos már nem demokratikus jogállam.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azta! Jogtudomány OKJ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.youtube.com/watch?v=RjkQ-Q9nYTk
nem csak arrol van szo benne, ami a cimben van, hanem a jogallamisagrol is.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a jelenleg forgalomban lévő játékokra egy jövőbeli törvénynek semmi hatása nem lenne.
Ezzel egyutt tudunk elni, mivel vasarlaskor tudtuk, hogy semmi nem tartja vissza a gyartot, hogy barmikor kihuzza a dugot, viszont ettol meg a gyakorlat problemas, es erdemes megszuntetni akkor is, ha csak a jovoben lesz hatasa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez tévedés, rosszul értelmezi a párod. Az, hogy a törvények nem visszahatóak, csak annyit jelent, hogy már lezárult jogviszonyokra nem lehet alkalmazni őket. De ha egy online játék szervere még működik a szabályozás hatálybalépésekor, akkor az már egy folyamatban lévő szolgáltatás, így a szabály igenis vonatkozhat rá. Ez nem visszamenőleges hatály, hanem a jövőre nézve korlátozza, hogy hogyan lehet egy ilyen szolgáltatást leállítani.
Jó példa erre az Oracle vs. UsedSoft EU Bírósági döntés, ahol egy új értelmezés alapján a már eladott szoftverlicenceket is jogszerűen tovább lehetett értékesíteni, függetlenül attól, mi állt a szerződésben.
Az EU jogban egyébként a bírósági precedensek jogforrásnak számítanak, nem úgy, mint a magyar rendszerben. Szóval ha lesz ilyen szabály, az minden még élő játékot érinteni fog, nem csak az újakat.
A főtémára visszatérve
Sokan nem számolnak azzal, hogy ha lesz is ilyen törvény, azt a kiadók simán kijátszhatják: minden online játékot külön cégbe tesznek, aztán ha le akarják kapcsolni a szervert, egyszerűen megszüntetik a céget. Jogod lenne a szerverhez, de nincs már kitől követelni.Ez a jogutódlási vákuum problémája. A Steam meg társai csak digitális boltok, nem klasszikus kiadók, rajtuk semmit sem lehet számon kérni, nem is lehetne a mostani jogi környezetben.
Láttunk hasonlót, újra Oracle vs. UsedSoft ügy a példa: jött az előfizetéses modell, hogy a cégek kikerüljék a "használt" licenc-újraértékesítési kiskaput.
Ezért szerintem inkább azt kéne elérni, hogy ha egy fejlesztő lelövi a szervert, akkor onnantól legális legyen a szerver visszafejtése, akár kereskedelmi céllal is. Nem éri kár a fejlesztőt, a játékot már úgyis leírta nullára, viszont a klienseladások még hozhatnak neki pénzt, pont a saját szerveren futtatható alternatív szervereknek köszönhetően.
Adja ki a szerver binárist vagy egy dokumentációt, amivel újra lehet írni. Nem kell mindenáron forráskódot követelni.
Szóval ha a fejlesztő megszünteti az online szolgáltatást, akkor a szerver működésének visszafejtése már számára bevételi oldalról érdektelen, ezért legyen legális, akár üzleti céllal is.
Ez nem kár a fejlesztőnek, mert:
a játékot már üzletileg leírta,
ha valaki életet lehel bele, még bevételt is hozhat a kliens eladásából,
a játék újra élni kezd, és a közösség aktív maradhat vagy újjáéledhet.
Ez sokkal jobb ösztönző lenne, mint jogi erőszakkal kikényszeríteni a forráskód vagy bináris átadását, ami IP szempontból érzékeny lehet, technikailag sem feltétlenül hasznos ha nem dokumentált, vagy nem hordozható.
Persze maradjon annyi kötelezettsége, hogy minimum a szerver szoftver elégséges dokumentációját ki kell adnia. Amit ugyan a fent írt módon meg tud kerülni, de legális visszafejtés lehetősége mindenképpen megmarad. Ráadásul a játékfejlesztő érdekelt marad abban, hogy nem szüntesse meg a céget, mert azzal abandonware-ré válna a kliens, még ha megtartja a céget továbbra is bevételt termelnek a kliens játékszoftver eladásai úgy, hogy semmi pénzt nem kell belefektetnie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ezt támogatnám, aláírnám, de kicsit félek, mert elég komoly személyes adatokat kérdeznek, meg merjem adni?
Még azzal sincs baj egyébként, ha az online szervereket, vagy online DRM-et megszüntetik, de akkor toljon ki rá egy patch-t, hogy a jövőben menjen offline, meg LAN/publik szervereken, és akkor nincs gond, a játék játszható marad. Igazából nem is csak játékokra kéne vonatkoztatni, hanem minden szoftverre.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ezt támogatnám, aláírnám, de kicsit félek, mert elég komoly személyes adatokat kérdeznek, meg merjem adni?
nem custom oldalon megy az aláírásgyűjtés, hanem az erre hivatalosan fenntartott EU-s petíciós oldalon.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A személyi számoddal mit tudnak kezdeni?
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lol, az az egyetlen olyan identifikacios adat, amivel téged teljes bizonyossággal be lehet azonosítani. Az ilyen nem adjuk meg akarkinek, akármilyen célra, akármilyen adatbázisba, ami akárhogy van tárolva és ki tudja hogy egyszer ki fog hozzáférni.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de van utlevel es sz.ig. szam is a dropdown listben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a francokat. a születési dátumom rajta van ~minden papíron, amit aláírok, onnan meg már egyből leszűkítetted max 1000 lehetőségre a személyi-számom lehetőségeit. de ~4-5 évente egy választási eljárásban is átmegy ~10-15 emberen minimum ez az adat, mert ajánlom az XYZ pártot & jelöltet, meg a kis helyiségben is ezt ellenőrzi a 4-5 néni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégis megy minden ingatlan adásvételibe, és így a Földhivatalba, levéltárba, ügyvédekhez stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korántsem mindegy, hogy egy adatod a hatóságoknál landol (ahol amúgy is megvan), vagy egy 3rd party person épít adatbázist belőle (és egyéb adataiból), amit aztán a darkneten árul erre szakosodott bűnözőknek, akik mindenféle visszaéléshez használják majd (banki csalás, ingatlan átírás, stb.). Majd akkor lehet gondolkodni, hogy vajon mire is jó egy személyi szám.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted az ECI mégis mi az anyám-kínja? Az eci.ec.europa.eu oldalon a nemhivatal gyűjti ezt, míg a Jóskától megvett, zugügyvéd előtt aláírt ingatlan-adásvételi a megbízhatóság teteje?
Ne szórakozzunk már...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudom mi az anyad-kinja, és pont ezért nem osztogatunk meg ész nélkül minden adatot ott, amiről nem tudunk semmit és nem bízunk rá minden szembeugró adatgyűjtő akármire bármit, amit kér tőlünk. Ez mondjuk nálam alap, de felőlem mindenki azt ad meg és ott, amit és ahol akar..
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudom mi az anyad-kinja, és pont ezért nem osztogatunk meg ész nélkül minden adatot ott
Mondjuk azért egy europa.eu (ami a hivatalos EU honlap) subdomainjénél lehet, hogy ész nélkül helyett ésszel meg lehet nézni, hogy mi is ez, mielőtt ész nélkül fikkantunk magas lóról, hogy mekkora biztonságtudatosak vagyunk :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha te annyira hiszékeny vagy, hogy ha egy weboldalon ki van írva valami, azt te készpénznek veszed, elhiszed hogy jó helyre kerülnek az adataid, akkor add meg, a te dolgod, de engedd meg, hogy más máshogy gondolja, ha már egyszer nincs garancia arra, hogy az az adat valóban biztonságosan van kezelve és nem fog soha, semmilyen módon rossz kezekbe kerülni. Az meg hogy valaki biztonságtudatosabb nálad, szerintem inkább pozitívum a mai világban és nem engem minősít, ha ennek a fontosságát nem fogod fel.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehát én nem vagyok hiszékeny, és nem azért veszem készpénznek, mert oda van írva. Elég biztonság tudatos vagyok. Csak te onnan jöttél, hogy fingod sincs mi a anyád kínja ez, szóval ide nem adod meg ész nélkül. Ami helyes, viszont ha hajlandó lennél használni az eszedet, akkor az, hogy az europa.eu az az EU hivatalos dolgait tartalmazza, független forrásokból viszonylag könnyen ellenőrizhető, (ha esetleg ezt nem tudtad eddig), gondolom ha valami a magyarorszag.hu alatt van, akkor azt sem dobod el mint a szűrő első lépését, mert a fasz tudja mi az (míg egy tököm.org-ot meg simán). Ha megnézed, látszik, hogy az oldalon bizony egy Organization Verified cert van, feltételezem hogy a mindenféle korábbi petíciókból kieső eu-s eljárások dokumentumanyaga szintén kikereshető, szóval itt azért nem olyan nehéz elfogadható bizonyossággal belátni, hogy ez bizony egy hivatalos EU szerv. Ennek ellenére persze dönthetsz úgy, hogy mégsem adod meg nekik, teljesen valid, én se szívesen adtam meg az emailem a koronavírus oltás miatt, hiába hazudták bele a pofámba biztosítottak róla, hogy természetesen semmi másra nem lesz használva.
De ez így biztonságtudatos. Úgy, hogy a fasz tudja mi az, biztos nem adom meg, úgy, hát egy fokkal kevésbé. Azzal sincs baj, ha le se szarod, nem érdekel, nem nézem meg, csak ha nagy arccal azt hiszed, hogy te tudod a tutit, miközben a kő alatt vagy, hogy mi is ez az oldal, akkor ne csodálkozz, ha ezt szóvá teszik ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltételezed - oké, feltételezed. Az hogy mi az anyád kínját feltételezel, a te dolgod, az pedig hogy ki milyen adatot, hol ad meg és hol nem, az legyen már az ő dolga, attól függetlenül, hogy te mit gondolsz, vélekedsz, vagy feltételezel általad vélelmezett, de egyébként meg keresztmetszetében nem ismert intézmények adatkezelési és biztonsági állapotáról, így nyilván bátran beirogatsz mindent is mindenhová, mert hát az ilyen meg olyan megbízhatóságú és soha ki nem kerülő adatkezeléssel bíró kalahütty, pont arra van, hogy megadjad az anyád kínját is, hát csak rajta! 😀
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, benézted :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem tudom mi az anyad-kinja
Tehát ötleted nincs, hogy mi ez, de nagy mellénnyel osztod az észt, hogy ez egy 3rd party person (!), ami majd a darkneten árulja a beírt adatokat.
pf.
legalább ha fogalmatlan vagy, maradj csöndben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem osztom én az észt (nagy mellénnyel), csak megjegyeztem, hogy igenis fontos a személyes adatok védelme, és nem osztogatjuk ész nélkül (lol), mondván 'úgysem tudnak mit kezdeni vele'. Ha ez neked fogalmatlanság, rendben van, azt csinálsz amit akarsz, de azért engedd meg, hogy más ne úgy gondolkodjon mint te!.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Például aláírni egy online kezdeményezést. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem érint
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
engem se. a macska mukodik offline is, massal meg nem jatszom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azért hiszed, hogy működik offline is, mert van benne UPS. Próbáld meg tartósan leválasztani a betápról, pár hét alatt ugyanolyan használhatatlan lesz, mint a petíció tárgya 😉
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félek tőle, hogy ezt a fundamentális tervezési hibát nem oldja meg a petíció :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem 1 nap utan engem enne meg, szoval ez nem jo terv... de ha ennyire offline kell, akkor ott a lego. abbol is van macska.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem az a problema, hogy az online jatekok szervereit egyszer majd lekapcsoljak, hanem hogy nem tudsz mar ugy megvasarolni offline jatekot sem, hogy ne fuggjon valami random 3rd party szolgaltatastol.
Ez viszont nem uj jelenseg, mert 15 eve is mar ugy vettem dobozos jatekot, hogy a dobozban CD sem volt, csak egy papirfecni, rajta egy steames koddal, amit be tudtal valtani, es addig jatszhatsz vele, amig a Steam accountodhoz hozzafersz. Szerintem ez nagyobb para, mint a multiplayer jatekok kb. termeszetes halala.
Ha engem kerdeztek, a Steam a legnagyobb rak a jatekiparban, hogy ezt a gyakorlatot normalizaltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van olyan játék, amiért fizetsz az alapjátékért, majd fizetsz havi hozzáférési díjat. Ha a játékot bezárják, az alapjátékod mehet a kukába.
Más, de hasonló: fizettem egy játékért, ami ingyenes lett és teli lett pakolva reklámmal. Offline is online is. A storeból csak a friss, ingyenes, reklámos verziót tudom letölteni. Engem most jól átvertek, mert nem egy reklámcunamiért fizettem.
Távolról tönkre tehetik a játékot? Tovább megyek: Bármilyen szoftvert?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyitott kapukat dongetsz, en mar alairtam.
Csak azt probalom mondani, hogy nem azt tartom fo problemanak, hogy a 10-15 darab ma is aktiv GW1 playertol egyszer majd elveszik az utolso szervert is, hanem hogy nem tudsz "orokre" megvasarolni mar egy single-player jatekot sem.
Vagy amikor tulporgott a VAC a Steamen, lebaszott par tizezer linuxos gamert, akik (mivel "csalok"), igy nem jatszhatnak mar a tobb szazezer forintnyi single-player jatekaikkal sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedig jó lenne örökre megvenni és később elővenni. Azért sok DOS_os játék futhat doxboxban, sok konzolos fut emulátorban, plusz ha megvan még a konzol, vigyáztál az adathordozóra, akár játszhatsz is akár most is.
De a store-ból eltűnő játékok, amit megvettem, vagy másik gépre letöltöttem (microsoft, valve, google app store, stb) az hipp-hopp nem letölthető.
Szóval bosszantó, jó volna rá egy megoldás, ha van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a store-ból eltűnő játékok, amit megvettem, vagy másik gépre letöltöttem (microsoft, valve, google app store, stb) az hipp-hopp nem letölthető.
Szóval bosszantó, jó volna rá egy megoldás, ha van.
En is jartam mar igy egy jatekkal, lealltak a fejlesztesevel, aztan meg maradt egy ideig a tableten, jatszhato is volt (de mar nem lehetett mashova letolteni), aztan mar el sem indult egy ido utan ha jol emlekszem.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hálistennek létezik a GOG nevű (rész)megoldás is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert 15 eve is mar ugy vettem dobozos jatekot, hogy a dobozban CD sem volt, csak egy papirfecni, rajta egy steames koddal, amit be tudtal valtani, es addig jatszhatsz vele, amig a Steam accountodhoz hozzafersz
Én az Elite Dangerous kalapozása idején 20 fonttal szálltam be.
Utána jött a hideg zuhany. Elvileg hallhattam is volna róla:
On 14 November 2014, one month before launch, David Braben announced the removal of the game's offline single player mode, the developers having decided that they could not deliver an acceptable offline-only experience based on the original design.
én viszont csak akkor szembesültem a problémával, amikor "korai hozzáférést" adtak (mint kickstarter résztvevőnek), és a letölthető, kiírható ISO helyett, amire számítottam, adtak egy exe file-t, ami önmagában még csak a letöltő/telepítő alkalmazás volt. Visszakértem a pénzem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, nem pelda nelkuli ez sem. En ezt ugy oldom meg, hogy meg nem jelent termekre (elorendeles, crowdfunding, etc.) egyszeruen mar nem adok penzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
162.000 aláírás most.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjából végtelen számú offline játék létezik. Irigylem azok problémáját, akiknek annyi idejük van, hogy ennyi nem elég nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Single-player != offline.
Ha kell neki az elindulashoz a Steam, vagy a sajat kiadojanak valami szarja, akkor az nem offline akkor sem, ha egyedul jatszol vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a GOG, ezen kívül el kell tenni a telepítő CD-t/DVD-t.
Ami ilyen formátumban nem jelent meg, az nem is érdemes a megőrzésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Where is my water nevű játékot windowson nem árulták lemezen, a microsoft storeban volt fellelhető, jelenleg már nem elérhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jelenleg már nem elérhető.
Androidra elerheto, ha laptopon akarod jatszani akkor Chromebook-on valoszinuleg fut.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, de windowsos laptopom van, androidos laptopom nincs. Tabletem sincs. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a GOG
Igen, ha megveszem megegyszer, akkor ujra mukodni fog, de ez arrol szol, hogy amit egyszer mar megvettem, az ne tunjon el.
ezen kívül el kell tenni a telepítő CD-t/DVD-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gog-on csak az van fenn, amit a kiadó vagy jogutódja engedélyezett. Sokszor nem engedélyezik a régi szoftverek használhatóvá tételét, mert az újakat akarják eladni.
A telepítő cédé semmit sem ér, ha online drm nélkül nem indul a program.
Btw, a steam és hasonló platformok azt hiszem nem is játék licenszet árulnak, hanem korlátlan időre szóló elérhetőséget, amit viszont egyoldalúan bármikor visszavonhatnak. Az, hogy a stream a már megvett eléréseket nem törli a userek fiókjából, az pozitívum, de megvan rá a jogi lehetősége. Más cégeknél már volt rá példa, hogy kitörölték a fiókból valamelyik szoftvert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet én öregszem, de nagyon kevés játék van 2005 óta, ami érdekel. Azok meg még nem tartalmaztak online DRM-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába van végtelen sok, van egy trend, hogy a woke miatt az újak rosszabbak mint a régiek. Ráadásul kultúrtörténeti jelentőségük is van a régi játékoknak, egy egész korosztály ezeken nőtt fel.
Ha megvetted és hirtelen lekapcsolják, az dühítő lehet. Vagy mondjuk meg akarnád mutatni a gyerekeidnek, hogy mivel játszották gyerekkorodban, de már nincs mit.
Például a GTA-ban úgy tudom, hogy a régi részeket újra kiadták - pl San Andreas Definitive Edition -, de úgy, hogy megváltoztatták egy kicsit a sztorit. Próbáltam rákeresni, hogy mit, de nem találtam meg sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Például a GTA-ban úgy tudom, hogy a régi részeket újra kiadták - pl San Andreas Definitive Edition -, de úgy, hogy megváltoztatták egy kicsit a sztorit. Próbáltam rákeresni, hogy mit, de nem találtam meg sajnos.
Tudtommal a Definitive Edition kiadásban nem változtattak a sztorin. Zenék kerültek ki, amelynek lejárt a felhasználására engedélyezett időkeret. Viszont korábban a Vice City-vel kapcsolatban voltak apróbb változtatások. A sztorit ezek sem befolyásolták lényegesen, de kerültek ki a szinkronból olyan szövegek, amik nemzetiségi alapú kirekesztést elég erősen súrolják. Ott a játék későbbi részében konkrét bandaháború robban ki a haiti és kubai bevándorlók között, és az eredeti szinkronban elhangzott egy-két keményebb mondat. Ott egész egyszerűen a későbbi, illetve más nyelven feliratozott kiadásokban ezeket kivágták a szinkronból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Doom II, Worms, Dyna Blaster, kinek mikor volt a gyerekkora, és ezek már a PC -s játékok... C64 emulátor csak van offline, nem? :-)
WoW -ból lehet tört szervert indtani, bár nekem a gyerek az ingyenes részt használja, így kóricál a világban.
Starcraft II megy net nélkül is, de még valahol van egy Starcraft I CD-m is, ha újra akarnám élni az old school hangulatot. Ezek mennek minden nélkül. Sőt, valahol van egy 6 lemezes Heroes Might and Magic is, nem tudom, hogy annak kellett-e net, de talán nem. Hú, de rég játszottam azzal... 15 éve biztos nem vettem elő, még ha meg is találom, kérdéses, hogy beolvasható-e még a korong. Azzal az USB-s DVD íróval, ami szintén 10+ éve áll a dobozban. Valahol a pincében. Oké, nem éri meg a melót az eredeti felkutatása, ebből torrentes iso beszerzés lesz, meg egy crack hozzá. Pedig ki van fizetve, LOL.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Starcraft 2 nem pont hogy rossz példa, mert battle.net online akkount köteles? Login nélkül az offline játék (single player campaign, custom game, tutorial-ok stb.) sem indul el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hoppá, dehogynem! Teljesen igazad van!
Ez az "apróság" kiment a fejemből. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye-ugye? Jó lehet a Blizzard PR-ja (még ha lejtmenetben is van az egész cég eszméletlenül). A köcsög Steam-et mindenki köpködi a DRM-ség miatt, de a Battle.net még náluk is öregebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbából gugliztam egyet, és: https://www.reddit.com/r/starcraft/comments/9h23lq/is_it_possible_to_st…
Meló után kipróbálom, hogy kihúzott net esetén el tud-e indulni offline módban. Nem hiszem, hogy ki tudná kerülni az azonosítást, de hátha. Egy próbát megér. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, mint kiderült a Starcraft II internet nélküli gépen elindul, és képes az Offline játékra, de limitációkkal.
Csak azok a pályák működnek, amikkel korábban már játszottál, vagyis amiket korábban már letöltött.
A kampány módot nem próbáltam, mert már nagyon nyígtak a gyerekek, azt majd ma este megnézem, hogy az megy-e offline módon. Én arra tippelek, hogy az menni fog, hiszen azok a pályákat tartalmazza a telepített játék.
Van valami árkád játék is a Starcraft II -ben, azokat sem próbáltam most, mondjuk korábban sem, mert kazuár vagyok vagy valami hasonló állat. Gondolom disznó, mert más néven kocajátékos. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, végül mire jutottál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GTA-val az a baj, hogy nem csak, hogy a Definitive Edition más, hanem pl. az eredeti is már csak úgy érhető el online, hogy zenéket, meg egyes küldetéseket kivettek belőle, mert lejárt hozzájuk a licenc.
Far Cry 1 volt a másik játék, ahol lekapcsolták a szervereket, így online bukta. A közösség ugyan csinált egy verziót, amivel lehet elvileg online játszani, de a valóságban nem fogadja el a megvásárolt játékhoz járó cdkey-t, pedig nekem megvan legálisan Steam-en, GOG-on is.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem cska a multi szerver lekapcsolások esnek ebbe bele. Az elavultabb fajta drm védelem kivezetésével is vannak játékok, amelyek nem hajlandóak többé elindulni, mert már nem fut az online engedélyező szerver. Sőt, hasonló problémák "örökélet" munka szoftver licenszeknél is lehet tapasztalni, hogy a régi verzió aktiválása csak online történhetett, így gép csere esetén már nem lehet a régi verziót aktiválni.
Jobb esetben meg lehet újra venni engedéllyel feltört verzióban a GOG-ról, de sokszor a kiadók nem akarják, hogy a régi játékaik működőképesek legyenek, mert csökkenti a profitjukat, ha nem kényszerülnek új játékok vásárlására az emberek.
Sajnos újabb játékoknál, már eleve kikerülik a licensz birtoklás jogát is azzal, hogy szolgáltatásként lehet a kifizetett játékot elérni meghatározatlan ideig, de bármikor visszavonhatóan használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszerűbb lenne azt törvénybe foglalni, hogy ha fizettél egy offline szoftverért, akkor biztosítaniuk kell annak a működését akkor is ha a cég lekapcsolja a szervereit. Itt nem az alapból online gémekre gondolok, ott simán benne van a pakliban, hogy csak hozzáférést vetted meg és ennyi. Amit fentebb írtak, hogy nem indul el a szoiftver valami online elérés nélkül. Olyankor adjanak ki patch-et ami kiüti ezt a függőséget.
Vagy adják vissza a pénzt olyankor mindenkinek.
Egyébként egy csődbe ment cég esetén nem számít mert nincs kit perelni, ha nins jogutód.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez nem megvalósítható, de a vége érdekes.
Jogutód nélkül ezek ritkán szűnnek meg, mert felvásárolják általában.
Ha viszont valóban jogutód nélkül szűnik meg, akkor gondolom a forráskód is szabad préda. Feltéve hogy elérhető.
Ami felvet egy másik érdekes kérdést: ha ezekre a szoftverekre majd egyszer lejár a 95 év szerzői jogvédelem, akkor mi lesz? Mert arra nyilván senki nem lesz kötelezve, hogy közzétegye a forráskódot, lehet hogy már meg sem lesz. De ha előkerül valahonnan, akkor viszont public domain.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sőt, még az sem kell, hogy aktívan kelljen feloldani (de persze előny), hanem mondják ki, hogy legális ilyen célból módosítani és ezért nem fog a semmiből előkerülni és beperelni valami jogutód 20adik cég, aki a régi játék jogait felvásárolta és ül rajta, mert hátha egyszer jó lesz még valamire.
Sok régi szoftvernél teljesen fekete doboz, hogy van-e egyáltalán jogutód. Tehát él -e egyáltalán copyright vagy mi va fene van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://telex.hu/after/2025/07/03/eu-alairas-videojatek-magyarorszag
https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/screen/home
Remélem összegyűlik a szükséges aláírás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt (is) lehet követni az állást, 99,7%-nál vagyunk: https://stopkillinggamestracker.pages.dev/ (Persze az érvénytelen aláírások miatt jóval több kell, mint 1 millió)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mind szep es jo, de vajon ki fogja fizetni a cloud szamlakat miutan becsodolt egy game developer/kiado ceg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes elolvasni a GYIK-ot a weboldalon. Nyilván ezerféle eset lehet, de koncepcionálisan az, aki rendelkezett a játékkal, és akar ezzel foglalkozni. Ha nincs ilyen, akkor meg senki. A csőd némileg speciális helyzet, de relatíve ritka, hogy teljesen jogutód nélkül szűnne meg egy játékfejlesztő cég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat mostanaban egyaltalan nem ritka. Szinte heti szinten bucsuzkodnak a game studiok, mert nincs funding a projektre, amin dolgoznak. Nem, nem vasaroltak fel oket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kell szervert üzemeltetni. Engedni kell, hogy a kiadó nélkül is lehessen használni (drm miatt csak addig működik a játék míg van net és eléri a szervert) vagy más is üzemeltethessen szervert.
Ha pedig arra sem képesek, hogy felnyissák, mielőtt lekapcsolják a villanyat, akkor legyen legális feltörni az ilyet.
Van amelyik kiadó a legálisan megvehető, online drm mentes változatot leszedette a gog-ról, csak hogy ne lehessen hozzáférni, mert gondoltak egyet, hogy ők egy újabb bőrt akarnak lehúzni és a kiadótól lehessen csak újra megvenni egy új verziót, ha valaki újra játszani akarna vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetoen az a gond, ha egy jatek fel van keszitve az offline modra, akkor konnyeden warezolhato. Nem csak azutan, hogy becsodolt a game studio, hanem day1.
Ha egy game studio/kiado nem szeretne, hogy a bevetelenek mondjuk felet elvigye a warez, akkor kenytelen DRM vagy egyeb online fuggoseg beepitesere. Ha mar az elkeszul, akkor nem lesz mar abbol DRM vagy online fuggosegektol mentes jatek, hiszen miert invesztalna bele olyanba, ami nem termel penzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy teljesen más probléma és egyébként is feltörik őket.
Ettől még nem kell hagyni, hogy egyoldalúan kiszolgáltatottá tévő szerződéseket köthessenek a cégek. És mivel már szinte minden szoftver hasonló szerződéssel jön, nincsen alternatíva sem. Ezért kell jogalkozói fellépés ellene.
Persze a kiadók ezt is elszabotálhatják könnyen, ezért a legegyszerűbb kitétel, hogy akinek volt legális elérése, annak legyen legális a tört verziót is használnia.
Azt is kezelni kell, hogy a kiadó szándékosan megsemmisíti a termék működését, de azt fenntartja jogi kifogásokkal visszaélve hogy senki se legyen képes használni azt, csak hogy mégegyszer eladhassanak neki egy másik változatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egy technikailag kivitelezhető és mindenkinek jó megoldás lehetne, ha a kiadott játékkal együtt a mesterkulcsot letétbe kellene helyezni egy állami/EU szervezetnél, ami azt nyilvánosságra hozza X év után, vagy csőd esetén azonnal. Ez a kulcs pedig lehetővé kell hogy tegye, hogy 3rd party szervert üzemeltethessen, illetve 1 játékos módot offline el lehessen indítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Offline (air gapped) vagy online tarolt "mesterkulcsot" kepzeltel el? Mert szerintem a politikusok es a "fejlodesmanias fosodratu szelsoseges" szavazoik az online taroltat preferalnak, aminek a security riskjenek akar sikertelen elkerulesi kiserleteit meg tul is lehet szamlazni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ilyet pikk-pakk feltornenek es beindulna a warez meg a jatek fenykoraban (nem evekkel kesobb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltetlen pont ezen mulik.
De az teny, hogy az allam ilyen "mesterkulcsoknak" rossz gazdaja lenne.
Erdekes, maskor asch nem szokott bizni ennel kevesbe kritikus dolgok eseteben sem az allamban es "hatosagokban", amikbol "mar igy is van eleg". :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre pont alkalmas lehetne pedig az állam, vagy valami szervezet. Ha belegondolsz kicsit olyan et mint a root CA kibocsátók: azok is működnek, megbízik bennük a legtöbb ember és ritka, hogy valami disznóságot csinálnának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az elmúlt 15 évben megvonták már jópár CA-tól a bizalmat. Azok mentek is mind a süllyesztőbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem korrekt a gyártókat erre kötelezni. Ez egy üzleti vállalkozás. Ha nem éri meg, miért pont ezt kellene veszteségesen üzemeltetni?
Megoldás: Egyrészt ne vegyél olyan játékot, aminél nem garantálják, hogy kiadják a forrását, hogy majd később is tudj vele játszani. Ne követelőzz. írj te egy játékot, majd add ki a forrását, ha már nem nyereséges, ha szerinted ez így oké.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem értetted meg vagy valami hülyeséget olvastál.
Annak betiltását kérjük, hogy ne legyen önmegsemmisítés beépítve a játékokba (vagy más szoftverekbe). Hogy távolról a kiadó megölheti a programot online. Azt is, aminek a használatához nem is kéne internet, csak a kiadó hatalmához kell.
Hálózati játéknál sem azt kérjük, hogy örökre üzemeltessék. De akkor a szerverek lekapcsolása előtt nyissák fel, hogy ne csak az ő szervereiket használhassák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a választ. Jogos. Nem sikerült akkor jól megértenem az eredeti igényeket. Azonban ettől függetlenül a játékfejlesztés is üzleti vállalkozás. Válaszolok úgy, hogy a most írt soraidra reagálok. Remélem így érthetőbb lesz, amivel nem kell egyet érteni, csak ez is egy nézőpont.
Az önmegsemmisítés, ami nekem ismeretlen, mert nem tapasztaltam ilyet soha, nem szép és nem korrekt, viszont mint tulajdonos megteheti, mert az ő terméke. Azt is értem, miért lehet önmegsemmisítés: mert a régi megvett játékkal játszol, nem veszel tőlük újat. Az megint más kérdés, hogy mit vállalt a játék fejlesztő, hogy a játéka meddig fog működni, ettől függhet, hogy jogilag korrekt vagy nem korrekt. Ha nem tetszik ez a fajta működés: ne vedd meg a játékot. Nem kötelező. Játszani sem kötelező. Ha megvetted, megsemmisítték a játékot, akkor jogilag támadd őket, ha szerinted nem tehetik meg.
A szerverek lekapcsolása esetén hogy felnyissák a szerver oldali részt: egyrészt lehet, hogy nem úgy írták meg, ahogy szívesen kiadják, lehetnek benne üzleti titkok, amelyek a konkurenciának nagy segítséget adnának, bármi más ok. A korrekt az lenne, ha a cég adna egy üzleti ajánlatot, hogy mekkora összegért, mennyi idő alatt készítik el kinyithatóra a játékot, és ha a közösség összedobja a pénzt, akkor megteszik. Ha meg nem vállalják a megnyitást, az is egy üzleti döntés, nem értem, miért kellene bárkit is kötelezni erre. Még akkor is, ha sok embernek hasznos lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha úgy fogalmaza meg a licenszet, hogy megsemmisítheti a kifizetett licenszet, akkor megteheti. Egészen addig, amíg a törvény felül nem írja az erőfölénnyel kötött egyoldalú szerződés hatályát. Ha a szerződésben sem volt szó arról, hogy a bármikor távolról megsemmisíthetik a licenszet, akkor már most sem jogos.
Persze tudom, a milliárdos cégek megtehetik, hiszen ki akarná beperelni őket. Na ezért indítottak javaslatot a törvényi felülvizsgálatra. Ugyanezek a kiadók azok, aki elérték, hogy a független kiadó cégeknek ingyen kelljen terjeszteniük a szarjukat, mert nekik jár az a pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem akkor jar el korrekten, ha vasarlas elott a vasarlo tudtara hozza ezeket a felteteleket, pl. a jatek kiadasatol szamitott 10 ev mulva ezen a napon le fogjak kapcsolni a szervereket, vagy pl. ha mikrotranzakcios, akkor havi x bevetel alatt kapcsoljak le, stb. igy vasarlas elott a vasarlo el tudja donteni, hogy ez megfelel-e neki.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen előrelátást 1 tőzsdén kereskedett cégtől se várj el 2025-ben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor jonni fog egy reakcio, mint pl. ez a kezdemenyezes is. ez igy termeszetes.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De manapság a mai játékokat, szoftvereket csak béreljük, néha már a hw-t is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez is része a problémának, amit úgy kerülnek meg a kiadók, hogy a licensz nem a szoftver használatára szól, hanem a szolgáltatásra, amin keresztül használni lehet a szoftvert. Hogy bolti fizikai doboz is csak steam licenszet tartalmaz az is része a problémának.
De lehet még vannak játékok/szoftverek, amik nem steamen vagy más piactéren keresztüli trükkös szolgáltatás licensszel jöttek. Most szerintem főleg ezekről van szó. Az még egy másik játszma lehet, hogy el is vehetik a használati jogot, ha éppen olyan kedvük van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen alapon az Adobe Photoshop ellen is lehetne lázadni, mert már nem kapható dobozos változatban, csak havi vagy éves licence van hozzá. Ha lejár az idő, megáll és nem tudod használni.
Én aláírnám és támogatnám, hogy a régi Photoshop verziókat tegyék ingyen elérhetővé legálisan. Az más, hogy milyen alapon és hogy nem kötelezhető erre az Adobe cég. Hasonlónak érzem a játékokkal kapcsolatos követeléseket is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az öröklicensz utólagos visszavonására nincs joguk. Akkor sem, ha technikailag úgy csinálták meg, hogy képesek legyenek megtenni. Ha az iparág a felhasználók átbaszására szakosodott, akkor a törvénynek kell ezen változtatnia.
Majd akkor lesz joga a kiadónak elvenni a licenszeket, ha majd a kiadó tulajdonosának anyja is kérheti az abortuszt a 40 éves kölkére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De lehet még vannak játékok/szoftverek, amik nem steamen vagy más piactéren keresztüli trükkös szolgáltatás licensszel jöttek.
Ezért is szeretjük a GOG-ot és hasonlókat, ahol DRM nélküli játkokat (is?) lehet venni. (És tényleg megveszed őket, nem pedig bérled.)
Kb. szánalmas volt, amikor pár éve azért nem tudtam a Steamen játszani a Human Resource Machine-t (amit eleve nem is lehet többen játszani),
mert a Steam-kliens (és csak az) nem ért el valami kiszolgálót... Úgyhogy elindítottam a GOG-os változatot, az gond nélkül betöltötte a játékállást,
én meg játszottam tovább. Ma már csak olyan játékot játszom Steamen, amit máshonnan nem tudok megvenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyi kiegészítés még, hogy GoG-ot használva célszerű időről időre offline lementeni a kedvenc játékainkat, mert vannak amiket csak elrontanak az update-ek. Vagy csak szimplán szórakoztatóbb a korábbi verzió. Bizonyos esetekben elérhető GoG-on a régi verzió például saját Cyperpunk játékuk v2.0 radikális módosításai miatt, de általában csak a friss verzió érhető el.
Steam előnye, hogy ott aránylag sok esetben elérhető a korábbi verzió egy játékból. De én is inkább GoG felé hajlok. A GoG játék áll legközelebb a régi megvettem a játékot és betettem a lemezt a szekrénybe, ezért "birtoklom" a game-t érzethez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp itt van a lényeg.
Az egész vita nem arról szól, hogy mi a jogos, vagy mi a fair.
Hanem arról, hogy hogyan akarunk mi élni.
És a törvényhozás olyan törvényeket fog hozni. A játékszabályok (aka törvények) ismeretében meg a piaci szereplők olyan döntéseket fognak hozni, hogy legyen benne nekik profit.
A piaci szereplőknek nem az a baj, hogy mik a játékszabályok - csak az, hogy előre tervezhető legyen és mindenkire vonatkozzon. Aztán úgy fogják alakítani az üzleti / fejlesztési terveket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.gsplus.hu/hir/a-ubisoft-uj-eulaja-kotelezo-torlest-ir-elo-h…
ezzel szerintem el is dolt, hogy hany ubi jatekot veszek a jovoben
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
veszek
Az mar reg :D
Ha fizetsz az Uborkasoft-nak akkor se veszel egyet sem. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt mondtak a marketingesek? :)
ha nem tudja letorolni, tudok vele offline jatszani, akkor irhat a papirra/eulaba barmit, az enyem.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint a telefon, amit a samsung visszahívott?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ismerem a sztorit, leirnad par mondatban?
nekem a shield tablet sztori van meg, ami aksi hiba miatt lett visszahivva, ezt ugy oldottak meg, hogy kuldtek egy masik tabletet helyette. sajnos az ujnak puposodott fel az aksija, ezert rendeltem 2 uj aksit, amit bele is forrasztottam mindket tabletbe. annyi volt a csavar, hogy az eredeti tabletet nem lehetett tovabb hasznalni az eredeti rendszerrel, ezert lineageos kerult ra.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Havonta faragtak az akkukapacitáson, míg használhatalan nem lett. Persze volt cserekészülék, amit visszahívtak.
Samsung galaxy note 7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha, ertem.
azert latok nemi kulonbseget egy jatek es egy tablet kozott :)
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem tudja letorolni, tudok vele offline jatszani
Hacsak nem kell a játéknak mondjuk tíznaponta benéznie a Ubisoft szervereire, hogy neked még mindig van-e jogod játszani vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor a masodik feltetel amit irtam nem teljesul.
ha ugy jobban ertheto: ha nem tudja letorolni es tudok vele offline jatszani.
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De tudsz? Mármint amióta a legtöbb PC-játék mindenféle launcher rákon keresztül indul, azóta ez nem egyértelmű kérdés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
legutobb, mikor ilyen elofordult, hogy nem voltam online, ha jol emlekszem csak annyit irt, hogy a jatekallast nem tudja a felhobe feltenni, de majd meg fogom nezni, hogy most mit csinal, biztos volt azota "frissites" amiben barmi is lehet :)
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
neked aztan fura humorod van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az pl. lehetne megoldás, ha minden online játékban lenne LAN-mód, az akkor is megy ha a központi szerver már leáll.
De az is lehet megoldás, ha kiadják a játék/szerver forráskódját, kiveszik belőle az online DRM-et, vállalnak mondjuk 15-20 évet, amíg garantáltan menni fog a játék, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni