- d3xt3r blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 540 megtekintés
Hozzászólások
Ugyanez egy hete:
Szóltam a szállodában a recepciósnak, hogy kell egy "K" (legnagyobb) kategóriájú autó. Reggel a fószer (aki tavaly) hozta az autót (ugyanazt, amit tavaly - rendszám alapján), aláírtam, 5 perc volt.
Visszaadása: hagyjam a szálloda előtt, két ujjnyira húzzam le az ablakot, majd dobjam be a kulcsot a bezárás után.
Ezt 5 éve mindig így csináljuk.
De. Ez így megy egészen addig, amíg nincs semmi probléma, nem TK-od le az autót stb. Ha nem olvasol apró betűt, nem tudod mik pontosan a feltételek, érhet meglepetés. Pl. én tudom, hogy ebben az autóban a "Full insurance" az "with excess"-t jelent. Ez azt jelenti, hogy minden kár fedezve van, ha nem te vagy a hibás (kb. itthoni KGFB). De ha leütöd az autót, akkor 900 EUR az önrész.
Ezt nem reklámozzák, nem mindenkinek egyértelmű. Csak akkor lesz a jajveszékelés, ha megvan a baj. Addig mindenki mosolyog egymásra. Nyilván, aki tisztában van vele, azt nem éri meglepetés. De van bizony, akit ér: mutogatja, hogy "full insurance" de az nem FULL úgy, ahogy azt ő gondolja. Ezért kell elolvasni a szöveget és rá kell kérdezni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
utolsó céges autóbérlés konkrétan ha hegyoldalról ledobom az autót se gond. (nyilván nem is ennyi a bérlés)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, van full insurance with no excess, csak az általában másfélszeres ár. Aki nem biztos magában (mert pl. rutintalan) az válassza azt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem reklámozzák, nem mindenkinek egyértelmű
Ha van valami, ami számomra érthetetlen az autóbérlésben, az pont az átlaguser hozzáállása a biztosításhoz.
Itthon mindenki sokan értik, hogy mit jelent az önrész egy casco-nál. Aztán ahogy átlépték az országhatárt, már megy a sípolás, hogy ÚrIsTeN wItH eXcEsS, meg kötögetik az excess waiver insurance-t, meg a jó ég tudja, mit. Hát ha itthon megtöröm a casco-s kocsit, nem úgy kezdődik az ügyintézés, hogy 200k önrész? Ugyanaz a konstrukció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a 15 év átlagéletkoros magyar géppark nagy részén nincs ám CASCO, azt sem tudják a 3-4. tulajok, akik sosem voltak 1. tulajok, hogy mi fán terem ... általában az új autókról, ahogy letelik a hitel, leasing az első, amit lemondanak, az a CASCO.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CASCO... emlekeim vannak gyerekkorombol mikor mindig ment a tv-ben a reklamja. azota se lattam egy embert se akinek lett volna. kb olyan mint a columbo felesege :) mindenki hallott rola de senki se latta :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékiemben ez a reklám él: https://www.youtube.com/watch?v=Hbh9na3Xg2w
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel én az utóbbi 20 évben kizárólag új, 0 km-es autókat használtam, mindegyiken volt/van CASCO. Nem, nem mindegyik volt leasing-es, volt KP-s vásárlás is. Nyilván az autó értéke határozza meg, hogy arra érdemes-e CASCO-t kötni, vagy sem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, mert a legtöbb biztosító csak 10-12 évesnél fiatalabb autókra köt casco-t, az autók átlagéletkora meg mennyi, 15, 20 év? :D
Nekem inkább az a bajom, hogy az átlaguser valamiért extrémen önrész-érzékeny, és ezért ilyen 50-100, ritkábban 200 ezres önrészekkel jönnek az ajánlatok, de magas havidíjjal. Hol van az a biztosító, ahol mondjuk egymilla az önrész, de filléres az éves díj?? És akkor lopásra, gtk-ra, stb. térítene értelmesen, a kis karcolásokat meg ilyeneket meg elengedjük, be sem jelenteném.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általánosságban igazad van, viszont bérlésnél több az önrész 200k-nál az újszerű/drágább autó miatt. Próbaképp néztem a Hertznél egy kompakt autót a zürichi reptérnél: 2750 CHF a törés/lopás önrész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
149 az nagyon olcso, en is most fizettem ki az autoberlest a nyaralas elso fazisara, csak a gyerekulesek ennyibe voltak :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hyundai Kona volt múlt héten 2+1 napra 210 EUR. Igaz, tavaly, tavalyelőtt is ennyi volt ez a kategória.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindeközben:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni