Átlátszó: "Súlyos adatszivárgás történt a Tisza Pártnál - Önkéntesei cáfolják Magyar Pétert"

Súlyos adatszivárgás történt a Tisza Pártnál: az internetre került egy önkéntes-adatbázis, ami személyes adatoktól kezdve a politikai múltig sokféle információt, néhány esetben a szexuális életre utaló adatokat is tartalmaz. A több mint ötszáz fő adatait tartalmazó fájl az Átlátszóhoz is eljutott. Az általunk ellenőrzött esetekben a benne szereplő adatok megfelelnek a valóságnak, a nekünk nyilatkozó önkéntesek a párttal kötöttek szerződést. Az üggyel kapcsolatos megkeresésünkre Magyar Péter a Facebookon reagált: posztjában azt állítja, hogy az oroszok állnak a lejárató akció mögött. Arra a kérdésre nem kaptunk választ a párttól, hogy az érintetteket és az adatvédelmi hatóságot értesítették-e az incidensről.

[...]

Sok mindent rögzítettek az adatbázisban

[...]

„Ki kellett töltenem egy GDPR-nyilatkozatot, de nem tudom pontosan, ki az adatkezelő, mert nincs nálam a szerződés. Aki interjúztatott, szerintem ő is önkéntes volt” – mesélte más.

[...]

Nem kaptak értesítést az adatszivárgásról

[...]

A lista készítője nem csak elérhetőségeket gyűjtött, hanem rögzítette azt is, kinek van tapasztalata online kampányban, van-e álprofilja a Facebookon, rendelkezik-e politikai múlttal, ha igen, milyennel, illetve a megjegyzések rovatban személyes megállapítások is szerepelnek.

Például: „picit furának tűnik, de nagyon érzékeny lelkű, segítőkész, odaadó. Több önkéntes munkát vállalt civil szervezeteknél” vagy „elkötelezett, egyéni vállalkozó, család Fideszes”. Egy másik megjegyzés szerint: „előzőleg a Fidesz kampányában segített, admin volt a helyi polgármesternél 2019-ben. Lendületes, határozott, technikailag rendben van. XY szigetében van, megyei koordinátornak is alkalmas, nagyon jó hangulatú interjú volt” (a neveket nem hozzuk nyilvánosságra – a szerk.).

[...]

Forrás: Önkéntesei cáfolják Magyar Pétert: a Tisza Pártnak gyűjtött adatok szivárogtak ki

Hozzászólások

Magyar Péter a Facebookon reagált: posztjában azt állítja, hogy az oroszok állnak a lejárató akció mögött.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 🤔 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

trey @ gépház

tisza párt, MP = szánalmás már

EP-ben:

spanyol képviselő MP-nek:

" Igaz, hogy azzal kezdte politikai karrierét, hogy titokba hangfelvételt készített feleségéről, három gyermekének anyjáról ?

És azzal zsarolta meg őt ?"

MP:

Hazugság, propaganda...

X-video: Akkorát hazudott MP

cikk

és elgurult a gyógyszere:

Ezután Magyar Péter – sokak megdöbbenésére – a spanyol képviselő székéhez ment fenyegetőzni. 

Bár nem került sor fizikai összetűzésre, Magyar Péter fellépése egyértelműen agresszív volt.

1920.06.04

Az a probléma, hogy a nem is tudom, hányadik messiás az egyetlen olyan dolgot is letagadta, amivel ő maga büszkélkedett el.

Nekem kicsit problémásnak tűnik. Apropó, 650 Mrd. Az miért nem vált ki tüntetéseket? Érdemes lenne erről is gondolkozni, mert ugye valami oknál fogva ez nem veri ki a biztosítékot. Csupa olyan dolog, amire max terelessel lehet reagálni, nem?

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Milyen sikkasztás? - Talán nem teljesen világosan, de a számszaki kimutatásokban "hiányzó", (a sorok között fellelhetően csak kb. talán 200-ból..,) is felépítettek egy bankholdingot, mindannyiunk nemzeti épülésére. Közel sem sikkasztás! - Inkább kicsit, (talán szürkén,) feltőkésítésnek nevezhető folyamat. És már innen is kiderült, talán kicsit kevés volt a pénz, többet kellett volna, - legalább az IT-re, - fordítani. - De, minden kezdet nehéz!

(Csak azért a rejtélyes homály is, mert a zunio, a széles eu-ban nem tűri a nemzeti ilyeneket. soros a saját, multinacionális és klasszikus "pénzelőállítókat" kedveli..., a "nem eléggé klasszikusokat" nem.)

És BP-et kik vezetik? A Kamu Petike és Kamu Gelike. :D

Bár nem került sor fizikai összetűzésre, Magyar Péter fellépése egyértelműen agresszív volt.

Ízelítőt kaptak EU-s barátai a jelleméről és arról, hogy mi várható, ha egyszer vele kell majd egyezkedniük :D Mentelmi bizottság helyében azonnal felfüggeszteném a mentelmi jogát, ugyanis látszik, hogy egy erőszakos, agresszív majom, ráadásul pont ilyen ügyben kérték a mentelmi jogának felfüggesztését (discogarázdaság / telefonlopás).

trey @ gépház

Mar a "Kozossegi Kerekasztalban" se kotelezo a [POL] tag?

Ez IT biztonság, adatszivárgás.

zitev elfelejtette ide beküldeni. Biztos azért, mert nem volt benne Ügyfélkapu, Kréta, állami rendszer.

Gondolom van a jó adatszivárgás: pl. ez

Meg a rossz adatszivárgás: pl. bármi, ami az államhoz tartozik

trey @ gépház

Nemzeti Hiteltelen Konzultáció miről szól?

Igazi adathalászás állami szinten az adófiztetők pénzéből, vagy  Voks2026?

Milliárdokból.

Egyszázmilliárd dollár:

https://youtu.be/Oe-iv6fI1Pw?t=26

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Én már kurvára várom, amikor jövőre - miután petike átveszi a hatalmat - ezek az állitólag éves szinten ellopott tizezermilliárdok hirtelen rászabadulnak az országra, hiszen nem lesznek ellopva. Olyan kánaán lesz az országból, amilyet még nem láttunk.

(vagy valaki hazudik)

nem tudom, a videót amit linkeltem azt nézted? úgy gondolod hogy a videón szereplő ember (segítek: magyarország miniszterelnöke: orbán viktor) egy nyugger a Facsén? mert az előbb azt állítottad, hogy a gazdasági repülőrajtot egy nyugger ígérte a facsén. 

Én már kurvára várom, amikor jövőre - miután petike átveszi a hatalmat - ezek az állitólag éves szinten ellopott tizezermilliárdok hirtelen rászabadulnak az országra, hiszen nem lesznek ellopva. Olyan kánaán lesz az országból, amilyet még nem láttunk.

érted, én a videóban orbán által ígért repülőrajtot várom. :D

segítesz nekem kérlek?

Én már kurvára várom, amikor jövőre - miután petike átveszi a hatalmat - ezek az állitólag éves szinten ellopott tizezermilliárdok hirtelen rászabadulnak az országra, hiszen nem lesznek ellopva. Olyan kánaán lesz az országból, amilyet még nem láttunk.

ez hogyan kapcsolódik az adatszivárgáshoz?

magyar péter lopta el magyar pétertől hogy bemocskolja az órbánt :D már csak azt kell kideríteni ki adta a parancsot! zelenszkij? véber? gyurcsány? dobrev? brüsszel?!?!?! soros?!?!?! kitudja a mai nap épp ki brüsszel...poloska...diktafon....psziho peti főnöke! trejcsi biztos megtudja mondani, csak szóltak neki erről valamit a harcosok klubjában.

Imo kérdéseire Imotól kérj választ. Itt adatszivárgásról és hazudozásról van szó. Ami Imo postjában ontopik, az Petike, a hazudozó.

Terelést neked is illene befejezni és kifejteni a véleményed a topikról.

trey @ gépház

Te kérdezted, hogy mi a logikai kapcsolat az általad idézett szöveg és két entitás között, én pedig kérésedre megválaszoltam, hogy az idézett szövegben írt lopás elkövetője lehet az általad írt két entitás. Ha úgy érzed, hogy offtopic a válasz, akkor ne tegyél fel offtopic kérdést, különben le foglak baszatni magaddal, amiért offtopic kérdésekkel terelsz, és nem arról írsz, hogy MP szervezetétől kiszivárgott X rekord mennyiségileg milyen viszonyban van a Külügy gépeit évekig hekkelő orosz barátaink által megszerzett adatmennyiséggel. Tényleg, ott volt személyi felelős? Úgy tudom, a fideszben mindig elkapják a felelőst... Ha már szivárgás... Tudod...

A Fidesz erősen a témába vág, és ennek sok oka van. Az egyik az, hogy Magyar Péter tőletek jön, nálatok szocializálódott, nagyon jó tanuló volt, talán bizonyos tekintetben még túl is nőtt a tanítómestereiteken.

Egy másik ok maga a hazudozás szó. Kezded már érteni? :)

Na de.., na de.., minden jó szándékú, nemzetét megmenteni akaró állampolgár szívesen ajánlja fel adatait, az ő egzisztenciájának megmentésén is milliárdokért fáradozó állambácsinak. - (Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen!)

- sorosnak nem(!), - a bankok már így is személyes portrék alapján védik a biztonságos pénzkezelésünket. Oda már nem kell a kötelező adatgyűjtési szervilizmus.

Oroszok. Oroszok mindenütt. 

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Múltkor volt valami fejvadászcég, amiről itt leszedték a keresztvizet, mert ilyesmiket írt:

„picit furának tűnik, de nagyon érzékeny lelkű, segítőkész, odaadó. Több önkéntes munkát vállalt civil szervezeteknél” vagy „elkötelezett, egyéni vállalkozó, család Fideszes”. Egy másik megjegyzés szerint: „előzőleg a Fidesz kampányában segített, admin volt a helyi polgármesternél 2019-ben. Lendületes, határozott, technikailag rendben van. XY szigetében van, megyei koordinátornak is alkalmas, nagyon jó hangulatú interjú volt”

^ Ehhez mit szólnak a főkritikusok?  🤔

trey @ gépház

Én főkritikusnak számítok? (Bár a fejvadászcégbe sem álltam bele, emlékeim szerint)

Szerintem mindkettő botrányosan trehány munka, és megérdemli a faszkorbácsot a felelős.

  1. Nem gyűjtünk ilyen adatot
  2. Nem így kezeljük a gyűjtött adatokat
  3. Nem így kezeljük a megtörtént adatszivárgást

Miért vetted magadra a kérdést?

Hm? Még kérdeztem is, hogy beleszámítok-e. :)

Itt lesz 19 szakmai kommented?

Lesz mire 19 szakmai választ írni? Egyelőre annyit tudok a sztoriról, hogy akár véletlenül, akár szándékosan, de ordenáré amatőr adatszivárgás történt. (Hacsak nem az oroszok generálták chatgpt-vel a megjegyzéseket, de ezt a verziót most hagyjuk.)

A jó, öreg whataboutism!

Az ügyben megkerestük a Tisza Pártot is. A párt sajtóosztálya azt válaszolta, hogy „az Átlátszó cikke több valótlanságot és pontatlanságot tartalmazott”. Mint írták, „itt most 500 önkéntes adatáról beszélünk”. Állításuk szerint a kormány közben mélyen hallgat arról, hogy hekkerek 500 ezer ember nevéhez, lakcíméhez, személyes adataihoz juthattak hozzá az érettségi adatbázisban.

Jól van Petike, ettől a te listázásod és szivárogtatásod teljesen rendben van! Így már mindjárt más! :D

trey @ gépház

Az onkentesek milyen jogi/munkaltatoi kapcsolatban allnak a Tisza parttal? (Mondjuk nekem az se tiszta, hogy a part mibol all. Mindig van mogotte vmi Kft vagy Bt vagy alapitvany?)

Van munkaszerzodesuk egyaltalan?

Mert ha munkavallalo(-szeru) a jogi allas, akkor a Tisza part mogotti jogi entitas az adatok kezeloje, minden vonzataval/kotelessegevel egyutt. Viszont ha nincs jogilag ertelmezheto kapcsolat az onkentes es a part mogotti jogi entitas kozott, akkor feltehetoleg egy maganszemely vetett azaltal, hogy elhagyott egy altala irogatott xls-t. Teljesen mas a megitelese es a buntetesi tetel is. Szerintem.

A Tisza Párttal kötöttek önkéntes szerződést

Az általunk megkérdezettek többsége megerősítette, hogy önkéntes szerződést kötött a párttal, amit online intéztek, ami azt erősíti meg, hogy a párt által kezelt adatok szivárogtak ki. Az önkénteseknek azt a kérdést is feltették, mit mondanának a választóknak a Tisza nevében.

trey @ gépház

Jó kérdés, hogy hogyan állt össze ez az 'adathalmaz' (az adatok ismerete nélkül másként nem tudom meghatározni). Ha ezt valóban a párt hivatalosan gyűjti az önkéntesektől, az rohadt nagy gáz. Viszont azt feltehetően nem egy Discord serveren tárolnák, ahonnan ez kikerült. Azt is el tudom képzelni, hogy akár a Discordon üzemeltetett koordinációs csatornán valaki szépen gyűjtögette az információt, és akár jó, akár rossz szándékból megpróbálta rendszerezni valamilyen szinten 'magánszorgalomból'. Itt a HUP-on is elég szép mennyiségű adatot be lehetne gyűjteni a hozzászólások alapján (igaz, nem valós névvel, bár jó néhány tagról azt sem művészet kideríteni).

Ha ez utóbbi módon keletkeztek az adatok, az ugyan ráéghet a Tiszára, pedig mégsem az ő saruk. Ha a párt gyűjtött ilyeneket ... - a klasszikus: ha a csúnya szavakat kihagyom akkor nem mondok semmit.

Az a nehez ebben, hogy ha normal munkavallalok lennenek, akkor biztositananak szamukra IT eszkozoket (laptopok), endpoint security, stb. Vonatkoznanak rajuk a ceges policyk, mondjuk ki lenne kotve, hogy csakis kozponti Sharepointon taroljak es verziokezeljek a file-okat, amihez csak MFA lehet hozzaferni, ilyesmik.

De itt onkentesekrol van szo, akik (feltehetoen) se fizetest, se eszkozoket nem kapnak. Nyilvan osszevissza elkezdenek mindenfele szarokat hasznalni a megosztasra, aminek ez a vege.

Én voltam már egyesületnek a tagja, ugyanúgy be volt tartva minden adatvédelmi best practice, mint egy cégnél. Annyi volt a különbség, hogy a nonprofit státusz miatt ingyen volt az Office365. Ne vicceljünk már. Attól, hogy te önkéntes vagy, attól még a fogadó jogi személy (egyesület, párt, nonprofit vállalkozás, stb.) ugyanúgy köteles betartani a szabályokat, mintha for-profit cég lenne.

Persze, lehet jol is csinalni. Csak amikor exponencialisan no a bevonzott onkentesek szama, akik egyre szelesebb meritesbol jonnek, akkor ohatatlan beindul a ganyolas.

A masik dolog: meg az is lehet hogy egy kelloen zart csoportban kezeltek a file-t, csak vki "megtert ujra" es szandekosan kiszivarogtatta azt. Egy nagy szamu onkentes halozatnal keptelenseg belatni, hogy valaki atment-e teglaba.

MP - hazudik és rajta kapják, mert akkor szemérmetlen hazugság - akkor ex-fideszes, tőletek tanulta

MP - hazudik csak MÉG nem kapták rajta - akkor ő a megváltónk, az új messiás és hogy biztos nem úgy gondolta, senki nem mondott ilyet - megy a mosdatás.

kicsit fura ez a kettős mérce :-D

1920.06.04

miért? MP nem ex fideszes? ez egy tény. :D 

megváltója és messisása azoknak van, akik 20-30 éve azt mondják hogy egyedül csak és kizárólag orbán viktor tudja jól kormányozni az országot. vannak akik inkább azt szeretnék hogy max 8 évente más valaki legyen.

elhiszem, hogy viktor szeretné így leélni az életét, nyilván nagyon kényelmes meg minden, de lopott már eleget, pihenjen meg.

Ja, megértem a naivitásod, de minden ország minden hivatali szervét a nap 24 órájában támadják idegen hírszerző hivatalok, még a szövetségesek is egymást! Jó reggelt! Evidenciákra - pl. reggel felkel a nap - nem csodálkozok rá, meghagyom az olyan naiváknak, mint amilyen te vagy.

Az ostobaságod/naivitásod (beosztod) téged jellemez.

trey @ gépház

Elég sablonos dolog úgy szalmabábozni, hogy valakit úgy nevezel naivnak, hogy nem mondod el, mi olyat állított, ami szerinted naív állítás. Értem, hogy az érzelmi vonzat miatt azt hitted, ez be fog válni, de nem nyert.

Régebben ügyesebben tereltél, újabban nagyon hamar átmész izzadságszagúba.

Megpróbálod újra?

Ha ezt valóban a párt hivatalosan gyűjti az önkéntesektől, az rohadt nagy gáz.

Szerintem csak az offtopik megjegyzések a gáz. Ha szerződést kötsz valakivel (bármiről), az már adatkezelési jogviszonyt keletkeztet, mert a nyomorult önkéntes ráírja a lakcímét, születési dátumát, stb. a szerződésre, mert az kötelező elem.

De ezek egy autó adásvételiszerződésen is rajta vannak, semmi extra nincs benne. Ami extra, az pl. a politikai irányultság, de a legtrógerebb ügyvéd is meg tudja magyarázni, hogy egy pártnak jogos érdeke az önkéntesek politikai előéletének a felmérése.

Ami para, az a "kiegészítő" adatok, amiket valaki beírogatott pluszban az Excelbe.

Egyetértek, plussz itt is meg a korábbi hr ügy kapcsán is a személyes benyomások rögzítése is elfogadható lehet, mert enélkül itt pl nem lehet bizalmat építeni, a hr esetben meg további kiválasztási szempontokat érvényesíteni. A többi infó rögzítése persze felháborító.

plussz itt is meg a korábbi hr ügy kapcsán is a személyes benyomások rögzítése is elfogadható lehet, mert enélkül itt pl nem lehet bizalmat építeni, a hr esetben meg további kiválasztási szempontokat érvényesíteni.

mi a fészkes francról beszélsz: arra való a próbaidő: puding próbája az evés. Nem a "személyes benyomások rögzítése".

Hogyne lenne: vagy szerinted az önkéntes aktivisták helyből taggá válnak és döntési szerepekbe kerülnek? :)

Amit tudok róla az alapján a párt rendszerek leginkább az MLM piramisokhoz hasonlítanak. Vannak lelkes, érvényesülni próbáló emberek: aztán ezek megpróbálnak bejutni valahova. Kb. teljesen mindegy, hogy hova: ahol beengedik őket / valaki beajánlja őket.

Ok, próbaidőznek a pártokban.

Itt most ugye az van, hogy már az aktivistákkal való szerződéskötéskor gyűjtenek személyes adaton kívül is más akár szubjektív információkat is.

Na vajon miért? És mire akarják ezeket adott esetben felhasználni? :)

Az én "tippem" az, hogy mivel a jelenlegi magyar politikai helyzetben (szembenállás mértéke, alkalmazott durva eszközök, a szembenálló fél mögött "határtalan" pénz és aparátus), "senkiben" sem lehet megbízni, emiatt igyekeznek mindenkinek a körülményeit, hátterét, a képességeit és a szándékait feltérképezni, akit akár csak aktivista szerepben befogadnak. :)

Így van. Ott sem az a fő probléma, hogy a gólyatábor látogatók adatiról volt lista, mivel ez szükséges a gólyatábor megtartásához. Hanem hogy emellé még be voltak írva olyan dolgok, amikre viszont már nem lett volna szükség.

Itt sem az a probléma, hogy van egy lista az önkéntesekről, hát bakker, hogyne lenne. Milyen szervezet az, amelyiknek nincs? Hanem hogy:

  1. milyen adatok voltak benne
  2. hogy került nyilvánosságra (igazából ezt még nem tudjuk – lehet, hogy tényleg az oroszok voltak, kit érdekel)
  3. hogy reagál rá a párt

hogy reagál rá a párt

Ezt már sajnos tudjuk. "orosz módszerek" - gondolom pont mint a lehallgatás: A Tisza pártvezér saját módszere amit letagadott az EP-ben :). Bár, hogy ez mitől pont speciálisan orosz az jó kérdés, szerintem Snowden óta teljesen egyértelmű, hogy EU-s területen óriási a kupleráj: Az öt szem együttműködésbe belépni próbáló németeket kiröhögték és a Dánokról is kiderült, hogy lelkesen adtak teret más EU tagok megfigyeléséhez: szóval illúzióink a komoly szinteken nem kellene, hogy maradjanak.

A politikai színtéren azért újdonságszámba megy, hogy valaki a saját hálószoba beszélgetéseit is rögzíti, nyilvánosságra hozza és még büszke is rá. Szerintem a 2026os választásig felmutatnak majd még  hasonló újdonságokat: milyen hangot ad amikor x-y épp vizel vagy szarik, esetleg videó felvételt mellékel a hálószobájából. Bízva bízhatunk benne, hogy a trash terén mindig van még lefele.

Csak tudnám, hogy az ilyen emberileg hulladékot miért követ-éltet bárki is.

"az oroszok állnak a lejárató akció mögött"

Már azon kivül, hogy mennyire szánalmas magyarázat ez, arra hajaz, mint amikor a romulusz pojácát szembesitik, hogy rendszeresen egy idegen országot éltetett nato tanácskozásokon, amira azt válaszolja, hogy de hát ez titkos. Érted, nem azt, hogy cáfolná vagy legalább tagadni próbálná, hogy egy hazaáruló geci, hanem azzal védekezik, hogy hát ennek titokban kellett volna maradnia. A JBQA-dat, azt.

De akkor ezek a dolgok mind rendben voltak egészen pár hónappal ezelőttig, amikor már-már csodával határos módon kiesett a szekrényből egy rakás csontváz? Hagyjuk már. A kormánynak csak lottóznia kéne ilyen szerencsével, nem lenne gond a költségvetéssel. :D 

Azt mondod, hogy "egy idegen országot éltet[ni] nato tanácskozásokon" teljesen oké volt idén februárig? Senki nem kérdezte meg tőle, hogy hogy is van ez? Vagy csak idén februárra sikerült lefordítani a beszélgetés átiratát?

Nem csak arról van szó, bár katonaként idegen országot (ráadásul nem is szövetségest) igy éltetni, nagyon gáz, hanem konkrétan mást képviselt, mint amit előirtak neki.

Egyébként, ha ez annyira normális(?) dolog, akkor miért nem ezt válaszolta, hogy kéremszépen ez a legnormálisabb dolog egy nato tanácskozáson?

A fenét volt rendben! Ahogy az 1 milliárdos(!) villája sem volt kurvára rendben ennek a mocsadéknak, amihez az állam vigan asszisztált.

Ugyanaz történik, mint petike kapcsán. Egy ner-es geci, ner-es geciként évtizedekig röhögve lop-csal-hazátárul. Majd amikor rálépnek a lábujjára, akkor felteszi a kezét, hogy kéremszépen szörnyű, ami itt történik, nem birom tovább, ellen pártot alapitok, ill. belépek az ellenzékbe.

Remélem érzed mennyire gáz ez.

Szokjunk már le arról, hogy amikor rámutat valaki arra, hogy mekkora szemétláda valaki az ellenzékben, akkor az a "védekezés", hogy de a fidesz... Igen, ezek a tetvek szó szerint onnan jöttek, nem kell bemutatni a másik oldalt sem!

Azért geciség, mert egészen addig nem volt bajuk a rendszerrel, amig kapták sokmilliós fizetést, kamu állásokat, milliárdos villát, sőt maguk voltak a "rendszer". Aki ezt csinálja egy évtizedig, majd a kibasszák onnan, az mélyen kussoljon a rendszerről, amit eddig élvezett.

Egy normális ember, mondjuk egy év után, saját döntéséből(!) feláll és utána elhordja minden szarnak, az teljesen rendben van.

Látod a különbséget ugye?

Majd megtudjuk. Vagy nem. De én akkor sem vagyok nyugodtabb, ha kamu az egész hamisitós story és tényleg "eddig rendben volt". (ehhez mondjuk adalék, hogy 2023-ban baszták ki, nem most)

Én azt szeretném, ha a jelenlegi bagázst nem a jelenlegi bagázs kirúgott arcai váltanák.

Feltételezem, azért, mert a leváltását és egyéb – a közvélemény számára ismeretlen – járulékos dolgokat megfelelő következménynek gondolták. Másrészt a hazaárulásnak is vannak szintjei, az erkölcsitől egészen a bíróságra valóig. Harmadrészt nem biztos, hogy érdemes sarokba szorítani vagy hangos csinnadrattával lebuktatni egy hazaárulót, hanem hagyni kell tevékenykedni, hátha más ellenséges elemekhez is elvezet.

:)

talaljanak benne vmi "Slava Ukraini"-nal erosebb hazaarulast

Ha katonaként utasítást kapsz valamire majd az ellenkezőjét csinálod és hamisított jelentést adsz le róla az szerinted micsoda? Őszintén: én nem akartam hinni a fülemnek amikor a tényállást közölték. De az illetékes legkevésbé sem tagadja amit csinált..

Szerinted létezik erős meg gyenge hazaárulás?

erolkodik a Fidesz, hogy szerezzenek vmi hangfelvetelt a NATO-tol

Nem úgy tűnik mintha tisztában lennél a szereplőkkel és, hogy mi történik. Nem a Fidesz, hanem a hivatalban levő magyar kormány elkérte a hivatalos felvételt: semmiféle erőlködésre nem volt szükség hozzá: pont azért készül, hogy szükség esetén elérhető legyen.

Ha katonaként utasítást kapsz valamire majd az ellenkezőjét csinálod és hamisított jelentést adsz le róla az szerinted micsoda? Őszintén: én nem akartam hinni a fülemnek amikor a tényállást közölték.

Tenyleg? En meg akkor nem akartam hinni a fulemnek, amikor kiderult, hogy a kulugyminiszterium szamitogepes rendszeret atjarohaznak hasznaljak orosz hekkerek es erre Szijjarto a vallat vonogatja.

Jah, kozoltek. Ki is pontosan? Mert az allitolagos hamisitast 1 honapnyi nyomozassal sem sikerult bebizonyitani a Honvedelmi Bizottsagnak. Kosa Lajos sajnos kenytelen volt peldaul hazudni egyet emiatt. Szoval ott tartunk, hogy a Slava Ukraininal erosebb hazaarulast meg mindig senki nem kovetett el.

Itt van nekunk viszont ez a jopofa Georg Spottle un. orosz-ukran "szakerto" aki rendszeresen szakert a kormanyparti mediaban, jo viszonyt apol es bejarasa van a kulugyminiszteriumba es aki amugy egy orosz kem.

Nem ugy van, hogy a katonasag a koztarsasagi elnoknek reportol es nem az aktualis kormanynak?

Elég pongyolán és egyszerűen fogalmaztál. A beosztások és a szervezeti felállások változásai miatt ez némileg érthető :).

[...] A Honvédséget békében az Országgyűlés, a köztársasági elnök, a Kormány és a honvédelmi miniszter irányítja. Rendkívüli állapot idején a Honvédség legfelsőbb irányító szerve a Honvédelmi Tanács. A Magyar Honvédség vezetése a mindenkori Honvéd Vezérkar főnöke (MH HVKF) joga és kötelessége. Gyakorolja jogszabályban rögzített hatáskörét, valamint végrehajtja az irányítására jogosultak utasításait. A Magyar Honvédség szakmai vezetését a Honvéd Vezérkar (HVK) és a Magyar Honvédség Összhaderőnemi Parancsnokság (MH ÖHP) látta el 2019. elejéig.  [...]

--

[...]A Honvédelmi Tanács Magyarországon rendkívüli állapotban létrehozandó állami szerv volt. Az Alaptörvény 9. módosítása a kormánynak adta át a feladatát.[...]

[...] A Honvédelmi Tanácsról a Magyar Köztársaság Alkotmányának 19/B. §-a rendelkezett. Ezek szerint:

    (1) Rendkívüli állapot idején a Honvédelmi Tanács dönt
    a) a Magyar Honvédség országon belüli, vagy külföldi alkalmazásáról, békefenntartásban való részvételéről, külföldi hadműveleti területen végzett humanitárius tevékenységéről, valamint külföldi állomásozásáról,
    b) a külföldi fegyveres erők magyarországi, vagy az ország területéről kiinduló alkalmazásáról, illetve magyarországi állomásozásáról,
    c) a külön törvényben meghatározott rendkívüli intézkedések bevezetéséről.
    (2) A Honvédelmi Tanács elnöke a köztársasági elnök, tagjai: az Országgyűlés elnöke, az Országgyűlésben képviselettel rendelkező pártok képviselőcsoportjainak vezetői, a miniszterelnök, a miniszterek és tanácskozási joggal a Honvéd Vezérkar főnöke.
    (3) A Honvédelmi Tanács gyakorolja:
    a) az Országgyűlés által rá átruházott jogokat,
    b) a köztársasági elnök jogait,
    c) a Kormány jogait.
    (4) A Honvédelmi Tanács rendeletet alkothat, ebben egyes törvények alkalmazását felfüggesztheti, illetőleg törvényi rendelkezésektől eltérhet, továbbá egyéb különleges intézkedéseket hozhat, az Alkotmány alkalmazását azonban nem függesztheti fel.
    (5) A Honvédelmi Tanács rendelete a rendkívüli állapot megszűnésével hatályát veszti, kivéve ha az Országgyűlés a rendelet hatályát meghosszabbítja.

[...]

Tehat regen jol tudtam, csak arrol lemaradtam hogy a sok ketharmad soran maga ala szervezte 2019-ben. Tehat akkor most a kormany szabadon/korlatlanul donthet arrol hogy mire hasznalja es kit tamad meg a katonainkkal?

Akkor siman lehet hogy vmi urugy miatt likvidalhatjak MP-t a valasztasok elott egy honappal?

1989-es OV buszken csettintene erre.

Tehat regen jol tudtam, csak arrol lemaradtam hogy a sok ketharmad soran maga ala szervezte 2019-ben.

Nem, szerintem a köztársasági elnök feladat és jogköreiből vontál le téves következtetéseket:

pl  sok más mellett ő a fegyveres erők főparancsnoka. Ajánlom figyelmedbe a Ruszin-Szendi Romulusz-al még nyíltan politikai pályára lépése előtt készített interjúk sorozatát: volt ahol pont a korábbi feletteseit sorolta fel :).

A rendszerváltáskor megszűnt a honvédség pártirányítása.

Arra céloztam, hogy 1990-2019 között is: 

A Honvédséget békében az Országgyűlés, a köztársasági elnök, a Kormány és a honvédelmi miniszter irányítja

volt effektíve érvényben.. Ugye innen indultunk:

Nem ugy van, hogy a katonasag a koztarsasagi elnoknek reportol es nem az aktualis kormanynak?

Erre nem válaszoltál:

Szerinted létezik erős meg gyenge hazaárulás?

Hogy lehet 4 szereplonek egyuttesen iranyitani vmit?

Az Orszaggyulesben nem emlekszem hogy szavaztak volna pl. a csadi missziorol. A kozt.elnokunk szart se csinal, hangjat se hallottuk meg. A honvedelmi miniszter az a kormany tagja. Tehat marad a kormany, aki egyedul dont a katonai beavatkozasokban.

Szerinted létezik erős meg gyenge hazaárulás?

Hogyne, mint mindennek, ennek is vannak fokozatai. Egy halaleset is lehet veletlenul bekovetkezett baleset vagy kulonos kegyetlenseggel, elore megtevezett sorozat gyilkossag.

De egy egyutterzesbol/reszvetbol kimondott "Slava Ukraini" nem eri el a gyenget se, sot, egyaltalan nem az. De ezt a Fidesz is tudja, ezert nem indult meg hadbirosagi targyalas az ugyben.

Hogy lehet 4 szereplonek egyuttesen iranyitani vmit?

Különféle helyzetekben, területeken más és más felelős. Pl 

Az Országgyűlés határoz a hadiállapot kinyilvánításáról és a békekötésről

és

Az Orszaggyulesben nem emlekszem hogy szavaztak volna pl. a csadi missziorol.

pedig:

Az Országgyűlés hétfőn elfogadta a Magyar Honvédség csádi katonai szerepvállalásáról szóló határozati javaslatot. A kormánypártiak mellett több ellenzéki képviselő is támogatta azt.

https://index.hu/belfold/2023/11/06/orszaggyules-parlament-honvedseg-ha…

--

A honvedelmi miniszter az a kormany tagja. Tehat marad a kormany, aki egyedul dont a katonai beavatkozasokban.

súlyos. Tényszerűen hamis.

De egy egyutterzesbol/reszvetbol kimondott

Ezek érzelmek. Ezeknek semmi köze a tényhez, hogy nem azt az álláspontot képviselte (nem azt mondta el amivel megbízták és olyasmit mondott ami nem szerepelt a megbízatásában). 

A személyes facebook fiókjára azt rak ki amit akar. Egy NATO értekezleten nem a saját személyes érzéseiről értekezik.

Az pedig külön kriminális, hogy aztán a beszámolóban meghamisítja, hogy mit mondott és mit nem.

Tenyhez? Milyen tenyrol irsz? Mit mutatott be a kormany mint bizonyitek?

Eddig annyit tudunk, hogy a kormany reszerol azt nyilatkoztak, hogy minden bizonnyal nem a kormany allaspontjat kepviselte, olyasmit mondott ami nem szerepelt a megbizatasaban, meg hogy beszamolot hamisitott. Mindekozben az elore kitervelt vadakhoz probalnak vmi bizonyitekot keriteni.

Olyannyira stabil labakon allnak ezek a vadak, hogy hatrebb kerult az "1Mrd-os villa" es a "zsirleszivas" lejaratasi probalkozasok moge.

Tényszerűen hamis.

Miert is?

Az orszaggyulesen barmit atnyomnak a 2/3-ad miatt. A kozt.elnokunk mindent alair. Ha neadjisten vmit visszakuld, akkor azt valtozatlan formaban ujra megszavazzak, amit mar muszaj alairnia. A honvedelmi miniszter az a kormany tagja. Tehat marad a kormany, aki egyedul dont a katonai beavatkozasokban. Ehhez hozza jon meg az, hogy allandoan meghosszabbitott haborus veszelyhelyzet van.

Hol van ebben a hiba? Komolyan erdekel.

Pedig nem, most utananeztem.

Az Alkotmány 9. módosítása (amit 2020 végén szavaztak meg) háromra csökkentette a különleges jogrendet megalapozó kivételes helyzetek számát: a hadiállapotra, a szükségállapotra és a veszélyhelyzetre. 

A fentihez hadiallapot szukseges. A covid miatt pedig veszelyhelyzetet rendeltek el, amit meg ketszer meghosszabbitottak. Majd az orosz-ukran haboru kirobbanasa utan valtottunk a "haborus" veszelyhelyzetre, amit azota hosszabitgat a kormany. 

most az adatszivárgás része nem túl érdekes szerintem, előfordul bárhol, azt sem értem miért lenne csoda, vagy miért csodálkoznak az érintettek, hogy egy interjún - aminek az az értelme, hogy megismerjenek személyeket - rövid jellemzés is készül

a lényeg megint az, hogy mentelmi jogos the_man mindenre kényszeres hazudozásal reagál, ha kell, ha nem

Az örvendetes hír kapcsán az egyetlen szomorú dolog, hogy ezt sem a vengerszka pravda valamelyik forkjából kell megtudjuk, hanem a sorosista dollármédiából.

Itt kellene hogy értse a publikum, de egy része a seggfájás miatt inkább terel. És ahogy snq- is írta, a nagyobb probléma nem az adatszivárgás, hanem a Megváltó folyamatos hazudozása. De olyan ócska, fogyatékos szinten, hogy az ember lefordul a székről a röhögéstől. Mondjuk, lehet, hogy ez a szint a Tisza-világban, nem tudom, de ez a "Tóni", meg az "oroszok" ... ti komolyan bedőltök ennek? :D :D :D

trey @ gépház

de ez a "Tóni", meg az "oroszok" ... ti komolyan bedőltök ennek? :D :D :D

Amúgy még akár az oroszok is lehettek, de nem tökmindegy? A képességük meg lenne hozzá, innentől csak akarat kérdése. Ennél sokkal bonyolultabb adatgyűjtési feladatokat is meg tud oldani egy felkészült titkosszolgálat.

De számít ez? Imho a lista tartalma számít, hogy pl. mit kerestek rajta az önkéntesek "szexuális élet[é]re utaló adatok", illetve hogy mi a reakció (akár a nyilvánosság felé, akár az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelőség szempontjából)

nem az szivargassal van a gond. hanem a problema kezelessel: jol rafogtak a ruszkikra (igazi jolly-joker megoldas!). ahelyett hogy bevallottak volna, hogy "hat elb*sztuk". Ferinek legalabb ennyi toke volt, es (megha "zart" ajtok mogott is) kimondta a tenyt.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Általánosságban:

- jó lenne, ha már tudatosodna, hogy aki szenzitív adatokat gyűjt az felelősen tenné azt legyen magán ember avagy szervezet, párt.

pl.

A háztömbből valaki bekopog és kérdezi, hogy ellenzem-e, hogy a ház alatti garázsban valaki sztriptízbárt nyisson.

Felírná a nevem és a címem - ja meg mobilom számát, hogy tudjon szólni, ha lesz lakógyűlés ebben a témában.

Én meg szeretném, kérdezni, hogy:

- ezt a listát hol fogja tárolni és meddig ? Ugye ne fogja elhagyni ?

- mi történik a listával, ha már nincs szükség rá - úgy kerül ki a kukába, hogy még olvasható lesznek rajta az adatok ?

- ha más témában is akar szavazást, akkor is fel fogja használni ezt a listát ?

- el fogja adni a biztosítós Marikának, hogy spameljen vele ?

- van valami felelősség biztosítása, ha lista kiszivárog és kárt okoz valakinek ?

 

ezeket végig gondolta, aki gyűjtötte vagy leadta a nevét ?

*ez egy kitalált történet - nincs sztriptíz a garázssoron.

1920.06.04

Én meg szeretném, kérdezni, hogy:

Simán lehet, hogy ezek a kockázatok pont kezelve vannak a kontroll rendszerükben, de ez lópikulát nem ér, ha mondjuk az elégedetlen alkalmazott szándékosan ki akarja lopni az adatokat. Lehet, hogy maga az adatkezelés (nem számítva a megjegyzéseket) amúgy full jogszerű volt, csak

  • az egyik HR-es nem kapta meg a beígért fizetésemelést, és eladta a listát, vagy
  • balfasz volt, felmásolta egy pendrive-ra, hogy HO-ban dolgozzon rajta, és elhagyta, vagy
  • tényleg az oroszok ellopták, vagy
  • nem is volt hivatalos lista, hanem valaki magának gyűjtögette az adatokat, stb.

Ezekről a körülményekről semmit nem tudunk. Vagy igen?

nincs sztriptíz a garázssoron.

De igény lenne rá? :)