https://telex.hu/after/2025/05/16/apple-megint-lekapcsolta-fortnite-ele…
"..az Apple blokkolta a Fortnite iOS-verziójának legújabb frissítését, így a játék jelenleg világszerte elérhetetlenné vált iPhone-okon és iPadeken...
nincs fejlemény a frissítés elfogadtatásával kapcsolatban.„Az Apple nem fogadta el, de el se utasította azt, így a pénteki frissítés veszélybe került.”"
- 1447 megtekintés
Hozzászólások
Nagy mázli, hogy az Apple szerint ő nem kapuőr. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU koltsegvetese neveben: koszi, Apple!
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam a multban fogadta mar el az Apple a bekuldott buildet orakon belul, de volt 1-2 nap is, es volt ugy is, hogy 3 hetig nem tortent semmi. Mostanaban, ha 1 hetig nem tortenik semmi, akkor torlom a buildet, gyartok egy ujat es bekuldom azt. Tehat az, hogy 7-8 napja nem tortent semmi, szerintem, semmit sem jelent. Ez ugye a cikkben is emlitve van, azaz „Az Apple nem fogadta el, de el se utasította azt, így a pénteki frissítés veszélybe került.”. Azt a reszt nem is ertem, hogy mit jelent az, hogy a penteki frissites veszelybe kerult. Marmint, az nem tiszta, hogy miert nevezzuk ezt penteki frissitesnek. Az 1 dolog, hogy valaki mit gondol arrol, hogy mikor akarja kiadni (pentek), az meg egy masik, hogy mikor lesz jovahagyva. Vagy ok, azelott igertek meg, hogy penteken lesz kinn, hogy meg lett volna a Store jovahagyas es csak meg kellett volna nyomni a nagy piros (zold?) gombot?
Viszont a masik mondat se teljesen tiszta, miszerint „az Apple blokkolta a Fortnite iOS-verziójának legújabb frissítését, így a játék jelenleg világszerte elérhetetlenné vált iPhone-okon és iPadeken”. Amig egy updatet nem hagynak jova, addig az elozo verzio zavartalanul mukodik. Emiatt, itt elegge jelentos csusztatast erzek. Nekik elvileg, a kb 1 evvel ezelotti fiasko miatt, nem is volt benn korabbi verziojuk, Tehat nem allt meg senkinel a jatek amiatt, mert nem jelent meg ma az uj build, hiszen senkinek nincs ilyen jateka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy alapvetően szerver központú játéknál - ilyen a Fortnite is - nem igaz az a mondás feltétlenül, hogy az előző verzió müködik. Ha volt valami jelentősebb tartalmi frissités amihez kellene kliens oldali támogatás is, akkor az nem tud kimenni az iOS felhasználókhoz, így ők jó esetben nem férnek hozzá rossz esetben be se tudnak lépni - az ő szempontjukból a kliens nem fog működni, teljesen mindegy, hogy mint APPLIKÁCIÓ működik.
Ez nem egy naptárszoftver, komoly logisztika összehangolni a frissítéseket szervwr és kliens oldalon egyaránt, pláne, hogy PC-konzol-mobil vonal van támogatva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én abban sem vagyok biztos, hogy egy olyan program frissítését, amit mondjuk millióan használnak, mindenkinek egyszerre adja majd oda az apple az appstore-ban.
Egy alapvetően szerver központú játéknál - ilyen a Fortnite is - nem igaz az a mondás feltétlenül, hogy az előző verzió müködik.
Ez meg nem az apple problémája, ilyenkor lehet, hogy több lépésben kellene frissítéseket kiadni (úgy, hogy az előző verzió működjön mindig, ne legyen két frissítés között breaking change). Vagy bárhogy megoldani, pl verziózással szerver oldalon is. Nem az apple hibája, ha a fortnite-ban valami nem megoldható, vagy sokba kerülne.
Én is kicsit csúsztatásnak érzem ezt az apple-re mutogatást. És nem éppen korrekt, a felhasználóikkal szemben sem, ha így oldanak meg kérdéseket, hogy lehet köpködni az apple-t. Szarnak, bajnak nincs gazdája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az apple nem bír el a userbázis azonnali kiszolgálásával, akkor ne zárja be a szoftvertelepítés külső forrásból telepítésének lehetőségét.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy elbír, nem tudom, hogy működik, csak annyit mondtam, hogy ez sem biztos. De gondolom van erre rendes CDN, és ez meg van oldva. De kérdés az is, hogy valós probléma-e kiszolgálni egyszerre mindenkit egy frissítés esetén, vagy csak azért kell, hogy másnak ne kelljen gondolkodnia egy szerver-kliens megoldás esetén. (Én biztos nem mernék arra alapozni, hogy ezt majd az apple, vagy más megoldja, legyen szó bármilyen alkalmazásról. Egyébként vállalt ilyet hivatalosan az apple valahol?)
Gondolom az apple review-za a programot, és bármikor lehet olyan, hogy valamire több idő kell. Ez esetleg nem teljesen automatikus. Van valami határidejük, vagy amennyi időre szükségük van? Csak azért kérdés, mert ha nincs leírva valami hivatalos vállalás, hogy hibátlan alkalmazás esetén X napon belül kirakják, akkor nem alapozhat erre a Fortnite sem. Akkor a breaking change-ekkel gondok vannak, és ez szerintem nem az apple problémája.
Nem az Apple-t akarom védeni, csak annyi, hogy szerintem ez nem fekete és fehér. Nem biztos, hogy az Epic Games problémáiról is az Apple tehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értelmezésem szerint, ha valaki 30% sápot fizetett a cégnek azért, hogy az a szoftvertermékét terjeszthesse (a szolgáltató terjessze), akkor jogosan várhatja el, hogy kapjon is érte kiszolgálást.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek. Borzalmasan kicsinyes és unprofesszionális amit az Apple csinál.
És még nem is csak az idő a baj, hanem hogy SEMMIT nem mondanak, csak elhúzzák az időt, és kész. Mert megtehetik, mert Apple userként nincs más lehetőséged úgyse.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaszthatsz egyben torteno, vagy csusztatott release kozul. Ha rogton a jovahagyas utan azt nyomod, hogy egyben menjen ki (azonnali release helyett, adhatsz meg datumot is, hogy mikor legyen a release), akkor is kellenek meg hosszu perce (voltak mar orak is; a delelott kiadot release par oraval kesobb mar minden kolleganal latszott, de naluk sem egyszerre), hogy ez latszodjon az App Store-ban mindenhonnan. Ha viszont datumot valasztassz, akkor ez a release attol a datumbol mindenkinek latszani fog az App Storeban (ezt is csak kis mintan teszteltem, par perccel a datum utan, mindenkinel latszott az uj verzio). Viszont az, hogy az App Storeban ott van az app, nem fogja azt jelenteni, hogy ra is kerul a telefonokra. Nem mindenkinel van bekapcsolva az automata app update, ha be is van kapcsolva az app update, pl nem fog elkezdeni appokat updatelni akkurol, de akkor sem fog updateket pakolni, ha pl a low data mode be van kapcsolva. Ha nagy az app, akkor mobilneten eleve csak kulon jovahagyas utan fogja elkezdeni updatelni (a kicsiket akar szo nelkul, ha ugy van beallitva). Ha minden heten adsz ki buildet, kb az utolso 2-3 build egyenlo mertekben osztozik az App Storebol lekerheto statisztikak alapjan.
Szoval, egyszeruen, nem tudod/nem feltetelezheted azt, hogy egy adott idopillanatban, mindenkinel egyforma verzio lesz. Ez Androidnal sincs igy. Ehhez, semmi koze kb az Applenak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép ez, csak semmi köze ahhoz, amit mondani akart. A kérdés az, hogy ha a régi verzió ilyenkor kiírja a játékosnak, hogy bocsesz, frissíts, akkor tud-e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mar megjelent az uj verzio, akkor nyilvan tud, ha viszont azelott irod ezt ki, mielott megjelent volna az uj verzio, az imho elegge nagy baj. Raadasul, mind a Steam, mind a Google Play Store, mind az Apple App Store eseteben gondolnod kell arra, hogy az egesz vilagon, nem fogja mindenki egyszerre latni az updatet. Siman ragtuk a kormunket mar, olyan miatt, hogy a Play nem dobta meg fel az appot, ha megkerested a frissitesre varo appok listajat, sott, ha Playrol telepitett appok listajaban voltal, ott sem mutatta, hogy van frissites, de ha a Playben siman rakerestel az appra, akkor mutatta, hogy mar elerheto a frissites, a telepitesenel meg vegigment a csik, aztan visszaugrott oda, hogy elerheto a frissites. Egy fejleszto nem lehet annyira hulye, hogy az aktualis es az azt megelozo verziot nem tamogatja szerver oldalrol addig a par napig egyszerre, amig elkepzelhetoen, valoszinuleg, mindenhol, mindenkinek le nem frissul. Aki nem igy dolgozik, az egyszeruen nem normalis.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értem, a probléma az, hogy
a) a fortnitenak az apple az egésznek egy kicsi szelete, és kevésbé értékelik, hogy az apple miatt a fasz tudja meddig várniuk kellene egy frissítéssel
b) "fejleszto nem lehet annyira hulye, hogy az aktualis es az azt megelozo verziot nem tamogatja szerver oldalrol addig a par napig egyszerre, amig elkepzelhetoen, valoszinuleg, mindenhol, mindenkinek le nem frissul." - ez egy játéknál messze nem annyira triviális, mint egy random appnál, ahogy te ezt elképzeled.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben, de:
a.) Van olyan, hogy egy cég mindent eldob, és az egyik ügyfelét előre veszi. Az Apple-nek az Epic Games ezek szerint nem ilyen. Csak én azt nem látom bizonyítva, hogy szándékosan kicseszik az Apple az Epic games-szel. Nekem inkább egy hisztinek tűnik, és a Fortnite hiányosságait úgy kezelik, hogy az Apple-re mutogatnak, elbírja az...
Igen, van amit tervezni kell, és van ami pénzbe kerül. Főleg gondolni kellene ezekre a dolgokra, ha X db platformot támogatnak. De egyszerűbb másra mutogatni, nekem úgy tűnik, hogy az Epic Games ezt választja. Az átlag user pedig beveszi ezt.
b.) Ennél sokkal bonyolultabb rendszerek frissítése van olyan helyeken, ami nincs is előtted, és lehet hogy itt a hup-on fórumozók között akár több embernek is van benne tapasztalata. (Működő módon, megfelelően kidolgozva) Te se egy naptár alkalmazásra gondolj. (például: légi forgalomirányítás, banki rendszerek, fizetési rendszerek, helyközi közlekedés, egészségügyi diagnosztikai rendszerek, logisztikai rendszerek, amik ugyanígy realtime rendszerek, vagy nagy rendelkezésre állásúak, rengeteg modullal, szolgáltatással, kliensekkel. Ott nem mondhatod, hogy az apple a hibás.)
a fortnitenak az apple az egésznek egy kicsi szelete
Ehhez meg semmi köze az Apple-nek. Az Apple a saját platformjáért felel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem inkább egy hisztinek tűnik, és a Fortnite hiányosságait úgy kezelik, hogy az Apple-re mutogatnak, elbírja az...
Biztosan "hiszti" is, rég csípi az Epic szemét, hogy muszáj keresztülmenni ezen a -- szerintük -- vackon, és hogy tilos alternatív csatornákat üzemeltetni, és főleg, hogy revenue sharing van.
Igen, van amit tervezni kell, és van ami pénzbe kerül. Főleg gondolni kellene ezekre a dolgokra, ha X db platformot támogatnak. De egyszerűbb másra mutogatni, nekem úgy tűnik, hogy az Epic Games ezt választja. Az átlag user pedig beveszi ezt.
Arra elég nehéz tervezni, hogy van egy random 2 óra - 2 hét lauf a megjelenés időpontjában, mert van az applenél egy fekete box. Amit egyébként rohadtul nem is akarnak használni, csak muszáj. És egyébként úgy látszik, hogy a másik 5 csatornán, amiből még legalább 3 (play station, xbox, switch) ugyanilyen 3rd partyn keresztül menő meg is tudják oldani. Szóval lehet, hogy nem azzal van a baj, hogy tervezni kell.
b.) Ennél sokkal bonyolultabb rendszerek frissítése van olyan helyeken, ami nincs is előtted, és lehet hogy itt a hup-on fórumozók között akár több embernek is van benne tapasztalata. (Működő módon, megfelelően kidolgozva) Te se egy naptár alkalmazásra gondolj.
Tényleg kinek a farka nagyobb játékot akarunk játszani? Tudom, én is ebből élek, már tizensokéve is terveztem olyan bonyolult rendszerek frissítését, amit elég ritkán lehet látni (akkor meg még főleg). Meg nyilván, az Epicnél se látott még senki fejlesztést...
De ez valójában nem egy bonyolultsági kérdés alapvetően. A játékoknak, és főleg a kizárólag online multiplayer játékoknak, mint amilyen a fortnite elég speciális igényei vannak ebből a szempontból. Nem is nagyon tudnék mondani olyat ebben a műfajban, ahol meg lenne oldva ez a csúszóablakos támogatás, egyszerűen egy release tele van kontenttel, meg nem igazán lehet összeengedni a különböző verziókat. Ráadásul nyilván lehetne ezen javítani technológiailag (valamennyit), de valójában mindegy, mert az applen levő usert nem nagyon fogja vigasztalni, hogy megy ugyan, csak neki nem lehet hozzáférni még az új seasonhoz.
Ehhez meg semmi köze az Apple-nek. Az Apple a saját platformjáért felel.
Egyrészt attól még az Epicet zavarhatja. Másrészt meg ilyenkor azért végső soron az Apple a saját usereit is szopatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra elég nehéz tervezni, hogy van egy random 2 óra - 2 hét lauf a megjelenés időpontjában, mert van az applenél egy fekete box.
Nem is nagyon tudnék mondani olyat ebben a műfajban, ahol meg lenne oldva ez a csúszóablakos támogatás, egyszerűen egy release tele van kontenttel, meg nem igazán lehet összeengedni a különböző verziókat.
Lásd amit írtam, hogy frissítsék le előre a klienst. Például egy ötlet. Nyilván megoldható.
Tényleg kinek a farka nagyobb játékot akarunk játszani? Tudom, én is ebből élek, már tizensokéve is terveztem olyan bonyolult rendszerek frissítését, amit elég ritkán lehet látni (akkor meg még főleg). Meg nyilván, az Epicnél se látott még senki fejlesztést...
Vigyázz, mert Te kezdted, hogy sokkal bonyolultabb mint egy random app, amit itt el tudnak képzelni az emberek. Dehogy bonyolultabb, és szerintem a Fortnite bonyolultságát is el lehet képzelni. Én csak annyit írtam, hogy egy random app meglepő, de simán tud ilyen bonyolult lenni, amit a mindennapi életben úgy használunk, hogy nem is gondolkodunk rajta.
az Apple a saját usereit is szopatja.
Szerintem meg az Epic Games, ezt úgy beállítva, mint ha az apple szopatná.
Szerintem is engedhetné az Apple alternatív csatornákon keresztül a telepítést. Egyébként egy elég komoly érv, hogy átnézik amit kiraknak, biztonsági okokból, persze tudjuk, hogy nem csak erről van szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lásd amit írtam, hogy frissítsék le előre a klienst. Például egy ötlet. Nyilván megoldható.
Jaja, persze, aztán majd áll az egész fél lábon, hogy hát majd akkor lesz release, amikor az apple átengedte. A marketing meg a sales meg kapja be nyugodtan, azok úgyis hülyék :D Ja, és természetesen toljunk le egy dupla akkora bundlet a user telefonjára, hogy addig is tudjon játszani. Meg engineereljük rohadt hosszan azért, mert az applenek a fasz tudja mennyi ideig tart átengedni valami.
Vigyázz, mert Te kezdted, hogy sokkal bonyolultabb mint egy random app, amit itt el tudnak képzelni az emberek. Dehogy bonyolultabb, és szerintem a Fortnite bonyolultságát is el lehet képzelni. Én csak annyit írtam, hogy egy random app meglepő, de simán tud ilyen bonyolult lenni, amit a mindennapi életben úgy használunk, hogy nem is gondolkodunk rajta.
Elnézést, valóban nem disszertáltam, a random app itt nem azt jelenti, hogy valami egyszerű kis fos, hanem azt, hogy a usage patternek mások. A legtöbb appnál mások az igények. Igen, a légi irányítás, meg az egészsgügyi diagnosztika bonyolultságúaknál is. (És hát, hogy ez utóbbiban jól menne :D :D :D :D)
Szerintem meg az Epic Games, ezet úgy beállítva, mint ha az apple szopatná.
Szerintem is engedhetné az Apple alternatív csatornákon keresztül a telepítést. Egyébként egy elég komoly érv, hogy átnézik amit kiraknak, biztonsági okokból, persze tudjuk, hogy nem csak erről van szó.
Amit nyilván kézzel tesznek :D Szóval egyébként azért vagy az van, hogy az apple infrája szar, mert nem elég az áteresztő képessége (vagy rohadtul nem számoltak egy fajta usaggel rendesen), vagy akár tényleg csukóztatja a riválist ő is, az is teljesen reális ám.
Nyilván az Epic is hisztizik, de azért alapja is van annak a hisztinek, mind tech, mind üzleti modell szempontból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit nyilván kézzel tesznek :D
Erről tegnap kicsit olvasgattam, kézzel is átnézik, ha kell, nem csak automatikusan.
Nem teljesen tiszta nekem, hogy alternatív csatornán miért is nem elérhető az EU-ban: https://support.apple.com/hu-hu/117767 Ez már az Epic Games döntése, vagy más van a háttérben?
Én biztos nem védem az Apple-t, de azért nem fogom fikázni, ha nem egyértelműen jogos a dolog. Abban biztos vagyok, hogy nem az infrastruktúrájuk szar (az appstore-ról beszélünk), és szerintem nem szándékosan szopatják az Epic Games-t. De az Apple-nek ezek szerint nem az Epic Games üzleti modellje diktál.
Nekem nem kerek a történet, hogy egyértelműen az Apple a hunyó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> " iPadOS 18, iPhone-on pedig az iOS 17.4 verziótól"
> EU-ban
- Valószínűleg nem csak ezeket a platformokat támogatják
- Valószínűleg nem csak az EU-ban vannak játékosaik.
De én csak egy üzemeltető maci vagyok. AKÁR tévedhetek is.
Amúgy, amiket te mondasz, el lehet mondani az Apple szemszögéből is. Egy ekkora nagy cég igazán készülhetne olyan use case-re, hogy egy appot szinkronban kell kitolni a felhasználóknak, kb abban a dátumban, amit a fejlesztő megadott (CDN + időzónák miatt lehet csúszás, ez oké). És egy ekkora cég lehetne transzparensebb is egy alkalmazás ellenőrzésénél, hogy hol tart a folyamat, és miért tart még mindig ott. Lehetne pl egy queue mutató, hogy ennyedik vagy a sorban, kb ennyi idő mire ellenőrzik. És ezeket még csak nem is bonyolult megvalósítani. Csak az Apple-ban fel sem merült a transzparencia, ha nem verik ki belőle törvényekkel, akkor ők inkább elmolyolnak a háttérben. És még a mi apánk faszát, ha emiatt azt feszegetjük, hogy az Apple konkrétan mennyire is hibás ezekben a csúszásokban? Bocsmá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Iphone 11-től működik, azon azt hiszem most ios 18.5 van. Tehát ez nem lehet az akadálya, hogy EU-s egyéb store-ban letölthető legyen. (Az már a hiszti része, hogy sehol nem elérhető - szerintem)
Teljesen egyet is értek, az Apple-ről mindannyian tudjuk, hogy miket művel, milyen arrogáns hozzáállása van, és hogy nem egy jótékonysági szervezet. A 30% szerintem is durva, és egyet értek azokkal, akik írják, hogy ezért jobb minőségű szolgáltatásokat kellene nyújtaniuk.
Azt, hogy most pontosan mi történt, és hogy kapja be az Apple, azt az alapján mondod, amit az Epic Games állít.
Az az Epic Games, akit fél milliárd dollárra bírságoltak, és pénz visszafizetésre, mert dark pattern-eket alkalmazott a játékban, azaz manipulatív módon bírtak vásárlásra kiskölköket, akiknek fogalma nem volt az egészről, hogy mit kapnak, és ezeknek a kölköknek a szülők tudta nélkül gyűjtötték ráadásul a személyes adataikat: https://nki.gov.hu/it-biztonsag/hirek/520-millio-dollaros-penzbirsagot-… - Amikor a manipulatív vásárlás után egy-egy szülő vissza akarta kérni a pénzt, akkor meg elhajtották őket a fenébe - Magyarán, ha jól értem kisgyerekeket csesztek át, pont a Fortnite-ban.
Szóval bocs, ha ez az Epic Games mond valamit, és nem ugrok hogy igazuk van, csak mert ők ezt állítják, és közösen utáljuk az Apple-t.
Az Apple-t ismerjük. Na az Epic Games a lehetőségeihez, méreteihez képest pont ugyanolyan.
Szerintem az Epic Games elk*rta az időzítést, nem számoltak azzal, hogy az Apple-nél állhat a dolog, stb... Ezen a világon a másikra mutogatás, és hogy senki nem találja a hibát a saját háza táján, ez teljesen természetes dolog. Persze, hogy a másik a hibás, de valójában az Apple-nek semmi köze nincs a nyomorukhoz, van egy frissítési/engedélyezési procedura, gondolom ez bárkivel előfordulhat, és ezzel számolni kellett volna. Hogy is mondjam: én már csak mosolygok, amikor megint azt hallom, hogy megint a másik a hibás. A Fortnite az egyedül az Epic Games felelőssége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben még nézegettem, hogy mik is voltak ezek a dark patternek, és a megértésem szerint:
https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2022/12/fortnite-vi…
https://www.ftc.gov/system/files/ftc_gov/pdf/1923203EpicGamesComplaint…
- A bankkártya adatokat elmentették, és később a gyerekeknek engedték, hogy v-buckokat (játékbeli pénznem) vásároljanak, a szülők beleegyezése nélkül. Ha a szülők vették meg a gyereknek a v-buckokakat, az sem volt jobb, mert onnantól ezt a virtuális pénzt a gyerek költötte el a játékon belül, ahol meg a következő történt:
- A felületen logikátlan, félrevezető, megerősítési lehetőség nélküli vásárlások voltak, pl skin, aminek azt hiszed, hogy az előnézetét megnézheted, de már vásároltál is, stb... Egyetlen gomb nyomásra. - Ezt már ugye a gyerekek csinálták. - Tehát "elszedték" azt a virtuális pénzt, ami már a gyerekekre volt bízva. (amit igazi pénzen vettek, sokszor a szülők tudta nélkül)
- A visszatérítési folyamatot elbonyolították, és eldugták, hogy ne is akarja senki.
- És figyelj, most jön a poén, mert nagyon vicces, hogy ezek után még ők reklamálnak az apple-nél:
- Figyelmen kívül hagytak felhasználói panaszokat.
- Aki a bankkártya kibocsájtójuknál vitatták a tranzakciót, és folyamatot indítottak erre, azokat kitiltották egyszerűen, kizárták a fiókjukból. Elérhetetlenné téve egyébként mindent, amit eddig megvettek.
Ezt csak csendben mondom, de ezek után felőlem az apple bárhonnan kizárhatja őket.
Ha jól értettem a neten leírtakat.
Szóval ezért gondolom azt, hogy érdemes fenntartással kezelni, hogy akkor ki is a hibás a frissítési folyamatban... (akkor is, ha az apple-ről van egy kialakult vélemény)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az apple pedig híres/hírhedt arról, hogy ötletszerűen tetszőleges összegeket emel le a userek bankszámláról, aminek a visszaszerzéséhez aztán kormányzati beavatkozás volt szükséges
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egy dolog:
toljunk le egy dupla akkora bundlet a user telefonjára
akár. Most direkt kerestem egy telepítős videót, az asseteket, több gigabájtot, az alkalmazás tölti le már indítás után. És gondolom a program nem nagy. Tehát nem kell egyszerre "mindkét verzió" assetjeinek ott lennie. - Mindegy, mert ez csak egy elképzelt megoldás... messziről könnyű okoskodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De még egy dolog: ilyenkor lehet hogy az iOS klienst kellene csak úgy fejleszteni, hogy egy hónappal előre már le legyen frissítve mindenkinek. És esetleg kezelheti, hogy melyik verziójú szerverhez/infrastruktúrához kapcsolódik. Tehát ezt csak az Epic Gamesnek kellene megoldani, mert az Ő szoftvere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ti értitek, hogy ez egy multiplayer game?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hogy jön ez ide, igen én pl értem.
Nem biztos, hogy értetted amit írtam, ha ide kevered a multiplayer game kérdést. Egy iOS kliensről beszélünk, amiben van plusz feature, esetleg eltérő asset (amit szerintem letölt amúgy), vagy adatstruktúra, stb... Valószínűleg mindent meg lehet úgy oldani, hogy működjön a régi "szerver" verzióval is. Frissítsék le előre az iOS klienst, például.
Ezt nyilván anélkül írom, hogy a Fortnite-ban bármit fejelsztettem volna életemben.
De ha azt mondod, hogy ez a frissítés probléma nem megoldható, akkor szerintem húzzuk le a rollót, az eddig ismert számítástechnika véget ért, mert belefutottunk egy megoldhatatlan problémába. :) - Most ezt hülyéskedésnek vedd légyszi. :) Tehát ne a másikat hibáztassuk már a saját rendszerünkért, hanem vállaljuk a felelősséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos, hogy értetted amit írtam, ha ide kevered a multiplayer game kérdés
Szerintem te nem gondoltál bele, hogy miben különbözik egy multiplayer game pl egy banki alkalmazástól, ha azt gondolod, hogy csak van pár plusz asset. Nem laknak a userek silókban, a usereknél futó kódok folyamat interakcióban vannak egymással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el, hogy van róla elképzelésem. :) De szerintem ezt engedjük már el, hogy ki mit nem tud... Nem, nem azt gondolom, hogy van pár plusz asset.
A "banki" alkalmazás nagyon tág dolog a "nyitvatartást megjelenítő html oldaltól" indulva a "napi 1 milliárd tranzakciót feldolgozó fizetési rendszerig" (dinamikus szabályrendszerekkel, fraud detectionnel, AI-jal, biztonsági/kriptográfiai megoldások mellett, 7/24-ben).
Ezért említettem meg, mert máshol is van olyan terület, ahol bőven vannak nehézségek. De lehet, hogy első ránézésre minden baromi egyszerűnek tűnik. De nem csak a banki példát mondtam, hanem még 10 másikat. Nyilván nem összehasonlíthatóak, csak ott nem lehet sírni, hogy egy harmadik fél miatt nem megy a cuccuk.
Szerintem a Fortnite előtt meg ne boruljunk már le, hogy ez mindennél is bonyolultabb: Minden más is bonyolult, olyan kérdések vannak, amiket nem tudhatsz anélkül, hogy a területen dolgoznál X évet.
Továbbra is azt gondolom, hogy megoldható, hogy valami ne pusztuljon meg egy külső tényező miatt. Csak akarat, tervezés és esetleg plusz pénz és idő kell hozzá. És bocs, de én továbbra is fenntartással kezelem, amikor az Epic Games az Apple-re mutogat.
És az Apple-ről nekem is van egy véleményem, főleg a múltkori pénzlevonásos pitty-putty után. (de meg lehet nézni egyéb húzásaikat is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem egyszeruen arrol van szo, hogy a Fortnite rendkivul gyors iteraciokkal dolgozik (marmint gaming szektorban szokasoshoz kepes), nehany hetente van uj season: uj karakterekkel, skinekkel, fegyverekkel, jatekmodokkal, akar uj palyaval. Az uj feature-ok miatt a game servereket es klienseket (PC, console, mobile) szinkronban kell tartani. Es ebbe (mondjuk egy 3 hetig tarto season-be) nem fer bele az, hogy az egyik store a sokbol indokolatlanul ul 1 hetig a validacion.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el, hogy van róla elképzelésem. :) De szerintem ezt engedjük már el, hogy ki mit nem tud... Nem, nem azt gondolom, hogy van pár plusz asset.
Hát, te írtad ezt :) De egyébként nem személyedet akartam bántani, nem azt mondtam, hogy nem tudod, hanem azt, hogy nem gondoltál bele. It is azon röcögsz, hogy más is bonyolult. Miközben én nem mondtam, hogy nem az, hanem azt próbálom mondani, hogy mások az elvárások. Lehet egy banki rendszer bármilyen rohadt bonyolult, a userek alavetően magukban vannak, és ez az online játékhoz képest szinte mindenhol így van. Itt meg a kliensek interakcióban vannak közvetlenül. Ha az új verzióban ki van javítva egy célzós bug, akkor valakinek szarabb lesz. Ha valakin rajta van egy új skin, akkor az nem fog látszani a régin. Eleve, nem fogja látni az új contentet, nem fognak tudni együtt játszani.
És persze, nyilván mindent meg lehet oldani, a szerinted simán csak meg kell tartani a régi verziót issel kb addig lehet eljutni, hogy akinek nincs frissítése, azt valahogy lesilózzák a régibe*. Egyrészt rohadt nagy effortért (amit sehol máshol nem nagyon csinálnak ebben az iparban) másrészt meg ettől még nem lesz jó. Értem, hogy mindenki más is megoldja, de egyébként hogy? Szerinted mi az elméleti megoldás arra, hogy felépítem a saját bizniszem arra, hogy nem tudom, 2 havonta új season, tolom mindig a marketinget, hogy elsején jön a cucc, játszhatsz, jippi, aztán egy kontrollálhatatlan tényező a szokásos 1 nap helyett ül rajta 2-3 hetet, és a user mégse tud játszani, akkor nem lesz boldog. És ha négyet? Dolgozzunk előre 2 hónapot, hogy biztos, ami tuti? Azért, mert néha hülyék? Nem lehetne, hogy inkább ne legyen.
* persze, valószínűleg még azt is meg lehet csinálni, hogy az app valójában csak egy nagyon vékony downloader, és mindent intéz maga, még a kód betöltést is. Lehet szavazni, hogy beengedi-e az apple :)
Továbbra is azt gondolom, hogy megoldható, hogy valami ne pusztuljon meg egy külső tényező miatt. Csak akarat, tervezés és esetleg plusz pénz és idő kell hozzá. És bocs, de én továbbra is fenntartással kezelem, amikor az Epic Games az Apple-re mutogat.
Szóval nem, egyrészt a teljesen beláthatatlanra nem lehet tervezni, másrészt persze, "csak" plusz pénz is idő, mikor valaki más faszkodik. Vagy simán csak megpróbálhatok egy alapvetően nem technikai problémát nem technikai módon megoldani, és mikor a másik faszkodik, akkor szólhatok a közös usereinknek, hogy ő faszkodik, hátha legközelebb nem fog.
És bocs, de én továbbra is fenntartással kezelem, amikor az Epic Games az Apple-re mutogat.
És az Apple-ről nekem is van egy véleményem, főleg a múltkori pénzlevonásos pitty-putty után. (de meg lehet nézni egyéb húzásaikat is)
Ez a része engem egyáltalán nem érdekel, az egyik 19, a másik meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érted! Azt mondtam, hogy ez az epic games problémája. Bonyolult költséges lenne a folyamatuk? Ha valakinek majma van, legyen banánja is - azt hiszem erre is mondható.
Bonyolultság nem csak szoftveres szinten létezik, nem tudod, hogy az apple miért ült rajta. Nem vállalt semmi határidőt szerződésben, az apple, az epic games meg erre alapozza a működést.
Először Te jöttél vele, hogy milyen bonyolult a Fortnite, ez a probléma nem megoldható. De megoldható, és biztos nem egy harmadik félnek kell megoldani, mert az epic games szoftvere.
Ha nem tudják megoldani, ne adjanak ki havonta úk verziót, ha nem megy, ennyi. Vagy nem kell ios-re fejleszteni. Ez az ő egyéni szociális problémájuk.
Gondolom észrevetted, hogy az epic games-ről sem gondolom azt, hogy bármivel különbek lennének, mint az apple. Ezért is a sarkos vélemény. Ha az apple csinálná ugyanezt, akkor meg az lenne itt a thread-ben megpróbál az apple nyomást gyakorolni, és már mindeki csak nekik pattog. Mindegy, csak az apple legyena hibás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem tudják megoldani, ne adjanak ki havonta úk verziót, ha nem megy, ennyi
Ja hát persze :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még annyit kezdtem el írni, hogy nem értetted szerintem, de nem azt írtuk itt, hogy működjön egyszerre két féle verzió. Hanem hogy kezdjék el időben a frissítéseket. Ha minden lement a problémás helyeken is, akkor át lehet kapcsolni az új verzióra (ami helyben tölti le az asseteket, ami nagy). (szerver oldalon is, és kliens oldalon is) De ez csak egy rögtönzött megoldás a hup-on, nyilván lehet vele probléma (de ezt is írtam).
A három hetes frissítés: egyrészt, ezt ők választották egy olyan környezetben, ahol nem megy (tudod, mindenki a saját usereiért, magáért, és a saját üzletéért felel), de három hetes frissítésekkel ide a rozsdás bökőt, hogy nem változtatják meg alapjaiban három hetente az egész rendszert. Ezek valószínűleg nem hatalmas change-ek. A három heteseken felül lehetnek kiemelt change-ek, ahol nagyobb dolgokat vezetnek be. Csak átgondolva, mi történhet ott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont arrol van szo, hogy mas platformokon megy, bejaratott modszer. Egyedul az Apple iOS Store-jaban nem megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De más platformok máshogy működnek.
Az nem megy, hogy odaállsz valakihez, és ütni kezded az asztalt, hogy azonnal változtassa meg a működését (újságcikkekkel cirkuszolva), mert neked egyébként valami nem megy. Ez a gond.
A különbség az még, hogy kit hibáztatunk: 1. azt már én nem veszem be, hogy mindig a másik a hibás. 2. aki elkezdi a felelősséget vállalni a saját dolgaiért, ott elkezdenek működni a dolgok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De miert mukodik az Apple Store maskeppen mint a tobbiek? Miert kiveteleznek bizonyos appokkal (ha tenyleg az tortenik)?
Itt van egy olyan hattersztori, hogy az Apple Store monopoliumban van, nem megkerulheto. Lasd pereskedes. Tehat nem mukodik a "hasznalj mast" megoldas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem megy, hogy odaállsz valakihez, és ütni kezded az asztalt, hogy azonnal változtassa meg a működését (újságcikkekkel cirkuszolva), mert neked egyébként valami nem megy. Ez a gond.
Aha, mert te nem ezt csinálod épp a másik irányba :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Követelem az epic gamestől, hogy úgy csináljon valamit hisztizés helyett, hogy az neki jó legyen? :) mindegy…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha minden lement a problémás helyeken is, akkor át lehet kapcsolni az új verzióra (ami helyben tölti le az asseteket, ami nagy).
Nagyon nem ugyanaz a user elmeny. Egy Store-bol megkapod a frissitest mondjuk az ejszaka folyaman (mert az eszkoz wifin es tolton van). Ellenben az nagyon idegesito lenne, ha csak fel orad van jatszani, elinditod az appot, majd az kiirja, hogy bocs, le kell toltsek 30GB-ot, ami szepen elviszi a ra szant idot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ezt a szart azért még néha mégis sikerül, és valóan kurva idegesítő. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letölteni akkor is le kell (ha jól értem nem mehetsz a régi “klienssel”) ha csak az új verzió kerül be az appstore. Az assetek meg pontosan ugyanannyiszor töltődnek le. - mindegy, mert csak egy fórumon odavetett megoldás, az ilyenekről meg ez jut eszembe: https://derrickesharry.blog.hu/2017/03/26/a_csak_egy_mezot :) Nem nekünk kell megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hanem hogy kezdjék el időben a frissítéseket. Ha minden lement a problémás helyeken is
Továbbra is, mennyi idővel előtte kell ezt csinálni? Ha az apple a szerződésben nem ígér semmit, cserébe megkerülni nem lehet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mik a tapasztalataik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha jól értem az volt, hogy általában megvan gyorsan, aztán néha meg ráülnek a faszba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben ránéztem, hogy beengedték-e már:
https://hvg.hu/tudomany/20250519_apple-epic-games-fortnite-app-store-bi…
Nem technikai probléma, hanem jogi kérdés van, ha jól értem fellebezés eredményére vár az apple. (Mondjuk a 27% az durva szerintem is egy játékon belüli fizetésért)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerinted simán csak meg kell tartani a régi verziót issel kb addig lehet eljutni, hogy akinek nincs frissítése, azt valahogy lesilózzák a régibe
A "simán" az elég szubkjektív, de ennyi platformra (App Store, Play Store, Xbox, PS, Windows, mittudomén), ennyi usernek nem tudod garantáltan kizavarni pontosan egyidőben a frissítést, szóval ja, kb. így oldják meg. A matchmaking azonos patch levelről válogat neked össze játékosokat.
De mondok jobbat (és ez húsz éves sztori már), van olyan MMORPG, ahol játék közben kicserélték alattad a backendet, tudtál interaktálni a többi játékossal a régi verziós klioensedől, és 24 órán át még működött a kettő együtt. A következő loginnél kényszerítette csak ki a frissítést.
Persze, biztos nehéz normálisan megoldani, de egy multiplayer játéknál ez kb. az alapprobléma, nem csak valami nice-to-have melléktevékenység. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, meg lehetne kerekem és áramszedőm, és lehetnék én a 80-as trolibusz, akkor lényegesen egyszerűbb lenne az életem.
Mindig mindent lehet, a technológia lehetővé teszi. De nem mindig a fejlesztőkön múlik, mit tudnak megvalósítani, és főleg nem mindig a technikai lehetőségeken múlik. Egy ilyen játék egy sokkomponensű valami, rengeteg területet kell összehangolni, és ha valami évek óta X módon működik, akkor bizony a fejlesztő cég (Epic) erre a működésre készülve tervezi meg a folyamatait. Ha ebbe egy - az ő szempontjukból - 3rdparty beleszarik, mert úgy tartja kedve, az akkor is borítja a dolgokat, ha amúgy technikailag tudnának úgy működni, hogy beleszarnak a levesestányérba.
Ez kicsit az a kategória, hogy meddig akarsz elmenni abban, hogy dolgokra készülsz fel. Példul: bezárod az ajtót, de teszel elé fémrácsot, hogy ne tudják az ajtót szétfűrészelni? Igen, kimész az utcára, de viszel magaddal védősisakot, hogy ha a fejedre esik egy féltégla, ne halj bele? És igen: vannak dolgok, amikre nincs értelme, vagy drága lenne készülni pluszban. Van aki készül, van aki nem.
Igen, ez valamennyire az Epic felelőssége is, de az Apple-nak a saját hisztijén kívül valójában semmi oka nincs arra, hogy másképpen bírálja el a Fortnite mostani verzióját, mint az előző 432 darab release-t ami kiment eddig. Ha a többi release-en az az alaposság amivel azt vizsgálták, elégséges volt, akkor vagy elégségesnek kellene lennie most is, vagy kéne válaszolniuk arra a kérdésre, hogy most miért nem az. Ez valójában ennyire egyszerű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezentúl kifogásokat gyártok, hogy mit miért nem csináltam meg rendesen... De próbáld ki Te is. Nem tudom meddig jutunk majd, de szerintem semeddig.
Ha olyan környéken laksz, felteszed a rácsot az ajtóra.
Az Epic Games is abból főz, ami van, és neki fontos a Fortnite. Ha nem akarja, hogy garantáltan időben megjelenjen, és neki elég az, hogy majd "ráfogjuk az apple-re, ha nem megy át X napon belül", akkor legyen így. De ezt Te sem veszed be ugye, hogy ez nem az Epic Games felelőssége?
A Fortnite frissítési folyamatában kell arra felkészülni, hogy ami nincs szerződésben vállalva (például az Apple ügyintézési határidejei), az nincs garantálva, hogy úgy lesz.
Abban egyet értünk, hogy mindent lehet, csak akarni kell. Biztos vagyok benne, hogy ha azt vesszük alapul, hogy az Apple-ben nem lehet bízni, mert nem vállaltak határidőt, akkor is megoldható hogy működőképes maradjon egy program. Ezekre többféle megoldás létezik.
Sőt, senki nem kényszeríti őket, hogy iOS alkalmazást írjanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyjuk már ezt! Az EPIC bináris első sora lehet az, hogy a webes A verzió fut, akkor main1 egyébként mainLegacy és ezt hetekkel előre lehet a kliens oldalon telepíteni. Aztán amikor az A fut mindenhol akkor kicsapják ezt a részt. Az install nagyobb lesz, de nem nagyon nézi azt a kutya se ma már. Nem rakéta tudomány ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Váltáskor meg törli szépen az asseteket, és az új bundle-t tölti le. Nem is lenne sokkal nagyobb az app.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyes. Ha a linuxosok nem játszhatnak vele, akkor az Apple-ösök se tudjanak. Bár már lassan Windowson se lehet, mert ott meg az állandó update, telemetria, AI, Onedrive, sok más baromság felőrli a gép erejét a háttérben. Így alakul ki a Zen egyensúly, és meglesz mindenkinek a chi-je.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez meg a másik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"sok más baromság felőrli a gép erejét a háttérben."
ezt csak a linuxosok hiszik el!:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyre szimpibb ez az almás cég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt gondolom, hogy mivel ezek a jóváhagyások teljesen automatizált rendszereken történnek (emberi beavatkozás nélkül), amik "fénysebességgel" képesek feldolgozni a beküldött appokat, így a több napos késés kizárólag szivatás miatt lehetséges.
Nem vagyok Apple user (nem véletlenül), elfogadhatatlannak tartom ezt a szintű kontrollt a "biztonság nevében" kamu címszóval eladva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Apple eseteben vannak automata tesztek, amik tiltott fuggvenyhivasokat, ismert kartevoket keresnek, majd ha ezen atjutott a feltoltesed, akkor jon az, amikor hus ver emberek nyomkodjak vegig az alkalmazasodat... Igen, hus ver emberek. Ha valamihez account kell, akkor accountot kernek. Ha pl. valamilyen hireket is megjelenito appot adsz be, es bennemarad 1-2 teszt hir a megjelenitett listaban, akkor azokat szepen visszadobjak. Ha ugy talaljak, hogy szerintuk ennek az Appnak nincs helye az App Store-ban, mert nem szeles publikum szamara van keszitve, akkor azt is visszadobjak. Rengeteg ilyen-olyan dologba kotottek mar bele. Ezutan el tudsz kezdeni levelezni a tuloldalon ulo emberkevel, kerhetsz screenshotot, videot, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az írásod alapján ez személyes tapasztalatod lehet, így elhiszem, hogy van ilyen is. Azt viszont nem tartom valószínűnek, hogy minden egyes appal valódi élő munkaerő foglalkozik, ráadásul hosszasan. Valamint az összetett appoknak hetek is lehetne, mire így végignézik, ez megintcsak nem valószínű.
De az egész abból a komoly sebből vérzik, hogy kizárt, hogy az Apple a közjó megóvása érdekében ilyen szintű és mennyiségű hús-vér tesztelőket fizessen a 30%-nyi, infrára éppen elég apróból amit a terjesztésért elkér. Elképesztő munkaerő igénye lenne ennek az alapján, mennyi app van a store-ban, és naponta mennyi új vagy frissített érkezik.
Szerintem az ilyen késések két okból adódnak: 1) az automata teszt megakad valamin, és annyi élő munkaerő sincs az egész mögött, hogy ezt aránylag gyorsan tovább lökje igen vagy nem irányba (Apple-t ismerve ez azért elképzelhető), 2) direkt tartják vissza érdemi válasz nélkül, szivatásból (Apple-t ismerve ez azért szintén elképzelhető).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont most akartam venni Ipadet hogy Fortniteozzak. Köszi a cikket, nem veszem meg, akkor inkább várok! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Geci idegesítő már a Tim Sweeney nyikorgása folyamatosan, hogy köcsög épül nem engedik be a szaromat.
Közbe szétkúratta a fél infrastruktúrát már. El kéne már ezt engedni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni