Banki csalás?

Sziasztok!

Segítsetek nekem. Egy bank ügyfele számlájáról levettek pár millió forintot. A számlához nem tartozik bankkártya, nincs banki app telepítve. Utólag annyi állapítható meg az ügyfél elmondása és az sms-ek alapján, hogy az első jel, hogy kap két sms-t mely a telefonos applikáció telepítéséhez szükséges jelszót adja meg. Ezt nem veszi észre az ügyfél, viszont utána pár órával még indít két átutalást a számítógépén, teljesen szabályosan. Ezt követően éjszaka levették tőle a több millió forintot. Ő soha nem engedélyezte se az utalást, se az applikáció telepítését.

Hol hibázott? Nem az ügyfél hibázott, hanem a bank? Mit nem veszek észre?

 

Köszönöm ha segítetek.

Hozzászólások

Melyik bank küld sms-t a telefonos app telepítéséhez? Az aktiválás más dolog, de ugye azt meg már a belépés után szokta. Tehát ha eljutott addig , hogy sms-t kap akkor valaki már tudta a login/passt. 

Sok a mesebeli részlet a nyitó hozzászólásban? Meg a konkrétumok hiánya?

Melyik bank?

Magán vagy vállalati számla?

Egyedüli számlatulajdonos?

Egyedül jogosult a számlaműveleteket végrehajtani, vagy más is?

Végrehajtás érvényben van-e ellene?

Milyen telefonja van?

Hova utalták a pénzt?

 

Nekem volt tapasztalatom a Raiffeisen bankkal 2024-ben, hogy a kettős aláírást céges számlán úgy állították be, hogy én csak másodaláírás ellenében tudtam műveletet végrehajtani, míg a másik egyedül is. Persze semmi baj nem volt vele a bank szerint, de azért megnézettettem és igazam lett. 

Az OTP amikor először belépsz a mobil appba, beírod az email/jelszót ezután küld egy sms-t, hogy

FIGYELEM, OTP
Mobilalkalmazás regisztráció!
Kód: 123456 Érvényes: 11:00
OTP Bank

Azt hiszem ezt ők regisztráció aktiválásnak csúfolják. Tehát ha kapsz egy ilyen smst akkor jó esélyel valaki az email/jelszó kombót már eltalálta. :)

Mi volt az SMS uzenetek beture pontos szovege? Amikor ezek az uzenetek megerkeztek, akkor beszelt a bankkal, hogy ezek micsodak?

Amikor az ügyfelek ezeket a sztorikat előadják akkor ők sosem hibáztak semmiben. Ezzel nincs is semmi baj, teljesen átlagos emberi viselkedés. A nyomozóhatóságnak az a feladata hogy a vallomásokból és begyűjthető tényekből felállítson egy valószínűsíthető tényállást, aka "igazságot". 

Ez a fórum nem nyomozóhatóság.

 

Gábriel Ákos

Ő soha nem engedélyezte se az utalást, se az applikáció telepítését.

Szerintem elég nehéz lenne egy applikáció telepítést a user nélkül megcsinálni.

De végül is feltelepült a banki app a telefonjára? Vagy csak két sms jött, amiket megnézett ugyan, de a bennük (egyik a kamu banki app, másik a credentials) levő linket meg sem nyitotta? Valahol sántít a történet.

Sziasztok!

MBH bank.

Vállalati számla, egyedüli aláíró, más nem is írhat alá.

Másik magyar bankhoz egy magánszemélynek utaltak.

Több pénz is van/volt a számláján azt nem utalták el.

A bank az utalás után zárolta a hozzáférést.

A telefon és a számítógép vizsgálata folyamatban van.

Az aplikáció telepítését engedélyező sms-eket csak a feljelentéskor vette észre, amikor visszanézte az sms-eket.

 

Nem azt mondom, hogy nem hibázott az ügyfél csak nem tudom, hogy hol?

Ha MBH akkor szerintem vagy a google szponzorált linken keresztül lépett be (ősi magyar szokás), vagy pedig kapott egy kamu emailt, hogy "zárolták a számláját" és azon a linken keresztül.

Arra nem emlékszik mit csinált amikor megkapta az sms-t? Esetleg összevetni a browser historyval.